5 Ağustos 2012 Pazar

RE: [TMOZ:537737] Re: [tmoz:347188] DVD gönderimi


TEŞEKKÜRLER SAYIN HOCAM. 

Alaeddin SAKİN 

    Paşa Karaca Anadolu Öğretmen Lisesi 

   Modern Evler Mah.       İSKENDERUN / HATAY

0532 494 55 54

Date: Sun, 5 Aug 2012 01:46:16 -0700
From: matingder@gmail.com
To: tmoz@googlegroups.com
Subject: [TMOZ:537698] Re: [tmoz:347188] DVD gönderimi

Teşekkürler hocam.
Mehmet yücel
Meram Anadolu lisesi
 
       Pirebi mahallesi Larende cd. No : 5
 
                 Meram / Konya
 
  0505 5271755 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537736] Re: ali hocanın mükemmel dersleri...

16. DERSİ MUTLAKA SEYREDİN

2 Ağustos 2012 12:59 tarihinde Cafer Yasli(Ogretmen) <yaslic@gmail.com> yazdı:
dinleyen grup çok ilgili :)

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 



--
Ey kör! Bu yer,bu gök,bu yıldızlar boştur boş
Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende
Bir nefestir alacağın ,o da boştur boş!
                                   HAYYAM

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537736] Re: Cebir gerekli midir ? ( okumak isteyenler olur diye düşündün)

Ben matematik hayatta kullanılıyorsa derken kullanılmıyor demek istemedim...yanlış anladın beni Şencan hocam...

Ben şunu demek istiyorum:Madem ki matematiğin kullanım alanları var fakat ben bilmiyorum...
Kullanıldığı alanlar neler demek istedim...
Taki öğrenciler matematiği boş bir şey sanmasınlar demek istedim..
Bu kullanım alanlarını öğrenmek istiyorum babında söyledim...
 
Bu noktada yardımcı olursanız sevinirim.. 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537734] sıralama

tahminimce üçünün içerisinde iki tanesi var olduğu için olabilir.

5 Ağustos 2012 16:32 tarihinde yasin <yasintasin@hotmail.com> yazdı:

Tüm sıralamaların sayısı - En az bir çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı
+ En az iki çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı - Üç çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı

Bu eşitliği de anlayamadım...
En az iki çift olan kısmı niye topluyoruz?


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537734] sıralama


Tüm sıralamaların sayısı - En az bir çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı
+ En az iki çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı - Üç çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı

Bu eşitliği de anlayamadım...
En az iki çift olan kısmı niye topluyoruz?


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537691]

3 evli ciftin bulundugu 6 kisilik bir grup yuvarlak bir masa etrafına, 
sadece 2 karı koca yan yana gelmek sartıyla kaç değişik şekilde 
sıralanabilirler?(ahmetin karısı yanında, mehmetin ki yanında,
osmanın ki değil gibi)

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537732] sıralama


Muharrem hocam işlemlerinizi açıklar mısınız,anlayamadım...
Benim çözümümdeki hatanın yanlış olduğunu gördüm...
Enaz bir evli çifti sıralarken bile aslında bunların içinde diğer evli çiftlerin de yan yana olma ihtimali var...
Onun için yanlış bence...
Ama sizin çözümünüzü anlayamadım...
Yardımlarınızı bekliyorum...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537691] Cebir gerekli midir ? ( okumak isteyenler olur diye düşündün)

Soyut  ve  simgesel  bir  sistem olan  matematik, insanın  dış  dünyayı  yorumlama  ve  denetim  altında  tutması  için  bir  araçtır.

Matematiksiz  ne  fen  ne de  iktisat  yapılabilir.
 
Hatta  sosyal  bilimlerin  hemen  hepsi  sayılarla  ifade  edilmedikçe  bilimsel  sayılmaz.
 
Matematik;  bu  olduğuna  göre, çözülmüş  problemleri  seyretmekle  öğrenilemeyeceği  ya  da  birşeyler  ezberlense  bile  amaca
  
hizmet  etmeyeceği  açıktır.

5 Ağustos 2012 15:47 tarihinde Murat Celik <muratcelikkaya1975@gmail.com> yazdı:

 Matematik,nitelikleri değil,nicelikleri konu edinir.Ama,niteliği bulunan her şeyin nicel özelikler barındırması,daha açık bir deyişle, sayılabilirlik ve ölçülebilirlik taşıması,matematiğin,son üç yüzyıl boyunca,yalnızca fen bilimleri ve teknoloji için değil, sosyal bilimler içinde vazgeçilmezlik konumu kazanmasına yol açmıştır.Bu nedenle de,matematik,yönelim alanları ne kadar farklı olursa olsun,her öğrencinin öğrenmesi gereken zorunlu bir bilimdir.
Üstelik,matematiğin belirli bir düzeyde öğrenilmesi, sanılanın tersine, pek zor bir şey de değildir.Çünkü,birbirinden farklı gibi görünen çok sayıda problem,özünde,genel bir problemin özel durumları olma dışında anlam taşımaz.Önemli olan,matematiğin mantık sisteminin ve dinamiğinin kavranılmasıdır.Çözümlerin hızlandırılması ise, çok sayıda uygulamayla kendiliğinden gerçekleşecektir.
iPhone'umdan gönderildi

5 Ağu 2012 tarihinde 13:17 saatinde, Alaattin ŞEKER <03mathman78@gmail.com> şunları yazdı:


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537729] Re: 2013 dershane geometri öğretimi danışma

9. sınıfda gören öğrenciler sınava girecekleri için sınavda çıkarsa neden soruldu denemez. bu yıl kpss de ilk kez fonksiyon soruldu. lisede fonksiyon konusunu görmeyen yok. sorunda yok. ygs = lise1 herşey var hocam özetle...

--
Farkli Olmak İstiyorsan FARKLİ Ol...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537729] Re: 2013 dershane geometri öğretimi danışma


hocam bu yıl YGS müfredatında vektörler olacak mı acaba?

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537728] Re: ÖSYM'nin son üç yılda soru tiplerini değiştirmesi

 Zaten 2012-2013 de ÖYSM Geometride çok farklı soru soracaktır.Çünkü değişen konularla ders alan öğrenciler bu yıl mezun olacak.
4 Ağustos 2012 Cumartesi 15:26:10 UTC+3 tarihinde Ali Ogretmen yazdı:
Merhaba,

ÖSYM 2010'dan beri uygulanan YGS-LYS sisteminde artık farklı sorular
soruyor. "Zaten yıllardır aynı sorular soruluyor." lafları soru
hazırlayanları bayağı etkilemiş anlaşılan. Artık devir değişti...
Önceden "Birinci aşama sınavı yorum, ikinci aşama sınavı ezber"
denirdi. Şimdi LYS de yorum oldu, hem de ne yorum. LYS de bilgiyi çok
güçlü yorum gerektiren soruların arasına güzel bir şekilde harmanlıyor
ÖSYM. Örneğin, yukarıdakilerden kaçı doğrudur gibi daha çok fizikte ve
kimyada rastlanan sorular artık matematik kitaplarında da yer almaya
başladı.

Ancak YGS-LYS kitaplarını yazanların çoğu sanırım LYS matematiğinde
yorum sorulmasını henüz yeteri kadar idrak edemediler ve hala aynı tip
sorular çoğunlukta kitaplarda. Yıllardır sorulan sorular.

Sektörün lideri ÖSYM'dir denir. Doğrudur, bir soru sorulunca
üniversite sınavlarında bunların türevlerini soru bankalarında
görürüz. Yani uzun yıllardır ÖSYM yeni bir soru sorsun da bunun
muadillerini soru bankalarına ekleyip basalım mantığı vardı. Artık bu
bakış açısı değişmeli, yorum soruları içeren LYS matematik soru
bankaları yazılmalı.

LYS matematiğinin artık yoruma dayalı olmasından dolayı ÖSYM ne
soracak diye beklemeden kendi özgün sorularımızı hazırlamalı ve
öğrencileri doğru yönlendirmeliyiz.

Mesela sadece bir örnek olarak Matematik Vadisi LYS soru bankasında
böyle sorular gördüm. Daha başka örnekler verecek olan meslektaşlar
olabilir.

Bu konuda daha başka neler yapılabilir, bunu konuşabiliriz.

Selamlar

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537691] sıralama

= 32 
diyecektim.


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537691] sıralama

Yasin Hocam;
Bulduğunuz sonuç ilginç biçimde doğru. 
Ama; açıklama hatalı olmuş.
Barbaros Hocamın sözünü ettiği "içerme dışarma prensibi" bu değil.

Tüm sıralamaların sayısı - En az bir çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı
+ En az iki çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı - Üç çiftin yan yana olduğu sıralamaların sayısı

= 5! - 3.2.4! + 3.2.2.3! - 2.2.2.2! 
= 88 

Ayrılmak zorundayım.
Sevgiler.

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537691] Cebir gerekli midir ? ( okumak isteyenler olur diye düşündün)


 Matematik,nitelikleri değil,nicelikleri konu edinir.Ama,niteliği bulunan her şeyin nicel özelikler barındırması,daha açık bir deyişle, sayılabilirlik ve ölçülebilirlik taşıması,matematiğin,son üç yüzyıl boyunca,yalnızca fen bilimleri ve teknoloji için değil, sosyal bilimler içinde vazgeçilmezlik konumu kazanmasına yol açmıştır.Bu nedenle de,matematik,yönelim alanları ne kadar farklı olursa olsun,her öğrencinin öğrenmesi gereken zorunlu bir bilimdir.
Üstelik,matematiğin belirli bir düzeyde öğrenilmesi, sanılanın tersine, pek zor bir şey de değildir.Çünkü,birbirinden farklı gibi görünen çok sayıda problem,özünde,genel bir problemin özel durumları olma dışında anlam taşımaz.Önemli olan,matematiğin mantık sisteminin ve dinamiğinin kavranılmasıdır.Çözümlerin hızlandırılması ise, çok sayıda uygulamayla kendiliğinden gerçekleşecektir.
iPhone'umdan gönderildi

5 Ağu 2012 tarihinde 13:17 saatinde, Alaattin ŞEKER <03mathman78@gmail.com> şunları yazdı:


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537723] Re: Okullarda cebir öğretmek şart mıdır?

önceki açılan başlığı görmedim kusura bakmayın

On 5 Ağustos, 15:37, atasoy398 <atasoy...@gmail.com> wrote:
> http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/21151578.asp

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:537722] Re: Cebir gerekli midir ? ( okumak isteyenler olur diye düşündün)

Matematik hayatta kullanılıyorsa(!) bence çoook saçma bir yaklaşım...
Matematiğin hayatta kullanılmadığı bir yer mi var?
Yazarın verdiği örnek
"Cebir sayesinde ilişkileri öğreniriz,mesela maaşlarımıza önce%30 zam
yapılıp sonra %30 indirime gidildiğinde aslında kazıklandığımızı cebir
sayesinde öğreniriz."
yok eğer doktor reçetesi gibi anında etkili olduğu bir kavram direkt
içinde olduğu bir durum gözlemlemek istiyorsak o zaman bizim için
yapılacak birşey yok demektir maalesef çünkü direkt matematiği
gözleyebileceğimiz pek fazla bir şey yok etrafımızda...

On 5 Ağustos, 14:10, yasin <yasinta...@hotmail.com> wrote:
> > Hocam aslında öğrencilerimiz hep matematiği somut dünyada kullanmak
> > istiyor...Biz de öğrencilere bunu gösteremeyince,çocuklar matematiği
> > ,geometriyi faydasız görüyorlar...
> > Bence esas problem bu....
> > matematiğin nerelerde kullanıldığını gösterebilmek...
> > İnanın ben bir öğretmen olarak tam manasıyla matematiğin nerelerde
> > kullanıldığını bilimiyorum....
> > Eğer kullanılıyorsa bence bunu TMOZ  da paylaşalım..
> > yeni birşeyler öğrenelim...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:537721] Okullarda cebir öğretmek şart mıdır?

http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/21151578.asp

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:537691] sıralama

teşekkürler hocam.

5 Ağustos 2012 15:19 tarihinde yasin <yasintasin@hotmail.com> yazdı:

Şaban hocam 6 kişi yuvarlak masaya 5!=120 şekilde oturur..

Bu durumdan içlerinden 1 tanesinin,2 tanesinin ve 3 tanesinin evli olma durumundan permütasyon adedini çıkartacağız...
1 tanesinin evli olduğu durum: A ile B evli olsun...Bu iki kişiyi 1 kişi gibi düşünürsek yuvarlak masaya(5-1)!.2!=48 şekilde oturabilir...
 
2 tanesinin evli olup yanyana oturduğunu düşünürsek evlileri 1 er düşünürsek(4-1)!2!.2!=24 şekilde oturur...
 
3 tane evli yanyana oturursa(3-1)!.2!.2!.2!=16 şekilde sıralanabilir.. 
 
48+24+16=88 olur.
 
120-88=32 bulunur....saygılarımla...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537720] sıralama


Şaban hocam 6 kişi yuvarlak masaya 5!=120 şekilde oturur..

Bu durumdan içlerinden 1 tanesinin,2 tanesinin ve 3 tanesinin evli olma durumundan permütasyon adedini çıkartacağız...
1 tanesinin evli olduğu durum: A ile B evli olsun...Bu iki kişiyi 1 kişi gibi düşünürsek yuvarlak masaya(5-1)!.2!=48 şekilde oturabilir...
 
2 tanesinin evli olup yanyana oturduğunu düşünürsek evlileri 1 er düşünürsek(4-1)!2!.2!=24 şekilde oturur...
 
3 tane evli yanyana oturursa(3-1)!.2!.2!.2!=16 şekilde sıralanabilir.. 
 
48+24+16=88 olur.
 
120-88=32 bulunur....saygılarımla...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537691] TÜREV

teşekkür ederim hasan hocam.

RASİM ZENCİR

EVRENİN MEYVASI BEYİN,
BEYNİN MEYVASIDIR
MATEMATİK.


5 Ağustos 2012 15:09 tarihinde Hasan ILGAZ <hasanilgazz@gmail.com> yazdı:
Rasim hocamın anlattığının yazılmış hali

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537691] TÜREV

Rasim hocamın anlattığının yazılmış hali

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf