4 Ağustos 2012 Cumartesi

Re: [TMOZ:537548] Re: permütasyon

anladım hocam teşekkürler

04 08 2012 tarihinde Ayhan <ayhangnn@gmail.com> yazmış:
> 7! / 3! . 4!
>
> On 4 Ağustos, 16:18, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
>> ayrıca yüzükler farklı
>>
>> 4 Ağustos 2012 16:17 tarihinde engin guner <engingune...@gmail.com>
>> yazdı:
>>
>>
>>
>>
>>
>> > cevap 35 imiş hocam, siz sanırım yüzükleri çıkarmak değil de takmak
>> > olarak
>> > düşündünüz.
>>
>> > 4 Ağustos 2012 16:12 tarihinde Ayhan <ayhan...@gmail.com> yazdı:
>>
>> > aaabbbb gibi düüşünülürse
>> >> sıralanış sayısı olacaktır.
>> >> 7!/3!.4!
>>
>> >> On 4 Ağustos, 15:58, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
>> >> > Bir kişinin bir parmağında 3 farklı yüzük ve diğer bir parmağında 4
>> >> farklı
>> >> > yüzük vardır. Buna göre bu kişi 7 farklı yüzüğü parmaklarından kaç
>> >> farklı
>> >> > şekilde çıkarabilir?
>>
>> >> > --
>> >> > matematik bir sevdadır...
>>
>> >> --
>> >> --
>> >> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
>> >> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>>
>> >> EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>>
>> >> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>>
>> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>> > --
>> > matematik bir sevdadır...
>>
>> --
>> matematik bir sevdadır...
>
> --
> --
> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>
> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
>


--
matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:537548] Re: alt küme

Hocam çözüm çok karışık...anlayamadım...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537546] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine





















Herkes kendi penceresinden bakıyo ve herkesin söyledikleri doğru.Ama yeni öğretmen olan bir arkadaşa her teoremin ispatını ver demek ne kadar doğru bilemiyorum :) çünkü yeni öğretmen olan bir arkadaş hangi soru tiplerinden kaç tane çözeceğini mi düşünsün , konuları kendi mi öğrensin , haşarı öğrencilerle mi uğraşsın , kendini  mi öğrencilere kabul ettirsin , okuldaki diğer öğretmen arkadaşlarına mı alışsın , öğrencilikten öğretmenliğe geçen yeni statüsüne mi alışsın , yeni bir ilde çalışıyosa oranın kültürüne mi alışsın ....Bu kadar problemin arasında teoremin ispatının nasıl olduğunu kendisi önce öğrenecek sonra anlatacak biraz zor gibi geliyor bana.
Birde tecrübesiz olduğu için ispatı eline yüzüne bulaştırma ihtimali de cabası.saygılarımla 










4 Ağustos 2012 16:32 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Benim söylediğim biraz farklı.
Her teoremin ispatını her zaman veremeyebilirsiniz.
Bazı teoremlerin nasıl kullanılacağını bilmek,
ispatları kadar önemli olabilir.
"Pisagor bağıntısı",
"Öklit bağıntıları",
"Kombinasyon sayısını veren formül",
"Cos(a+b) nin açınımı",
"Sinx in türevi", ... gibi.
Bunlar kullanıla kullanıla artık öğrencinin olmuştur.
Öğrenci bu formüllerin ispatlarını bilirse çok iyi olur.
Ama; bunları, ispatlarını bilmeden de kullanması
çok da anlamsız olmaz.
İspatlarını bilmeden bunları kullandığında,
siz yine de öğrencideki bir şeyi ölçmüş olursunuz.
Ama; verdiğim örnekteki gibi, hiç de bilinmesi gerekmeyen
bir formülü verip bunun üzerine problemler inşa etmenin
anlamsızlığını vurgulamak istiyorum. 



--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 



--
  www.azaferce.tr.gg               ASLAN ZAFER                 AYDIN /TURKEY

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537545] Re: öneri

HOŞGÖRÜ

Bir adam kötü yoldan para kazanıp bununla kendisine bir inek alır.
Neden sonra yaptıklarından pişman olur

ve hiç olmazsa iyi bir şey yapmış olmak için bunu Hacı Bektaş Veli'nin
dergahına kurban olarak bağışlamak ister. O zamanlar dergahlar aynı
zamanda aşevi işlevi görüyordu.

Durumu Hacı Bektaş Veli'ye anlatır ve Hacı Bektaş Veli;

-"Helal değildir" diye bu kurbanı geri çevirir.

Bunun üzerine adam Mevlevi dergahına gider ve aynı durumu Mevlana'ya
anlatır. Mevlana ise bu hediyeyi kabul eder. Adam aynı şeyi Hacı
Bektaş Veli'ye de anlattığını ama onun kabul etmemiş olduğunu söyler
ve Mevlana'ya bunun sebebini sorar.

Mevlana şöyle der;

-"Biz bir karga isek Hacı Bektaş Veli bir şahin gibidir. Öyle her leşe
konmaz. O yüzden senin bu hediyeni biz kabul ederiz ama o kabul
etmeyebilir."

Adam üşenmez kalkar Hacı Bektaş dergahına gider ve Hacı Bektaş Veli'ye
Mevlana'nın kurbanı kabul ettiğini söyleyip bunun sebebini birde Hacı
Bektaş Veli'ye sorar.

Hacı Bektaş Veli'de şöyle der;

-"Bizim gönlümüz bir su birikintisi ise Mevlana'nın gönlü okyanus
gibidir. Bu yüzden, bir damlayla bizim gönlümüz kirlenebilir ama onun
engin gönlü kirlenmez. Bu sebepten dolayı o senin hediyeni kabul
etmiştir."





tmozda seyirci olmak daha güzelmiş.herkesten özür dilerim

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:537544] Re: alt küme

çözümü anlamadım hocam .

4 Ağustos 2012 01:57 tarihinde Sercan Koçak <sercankocak@gmail.com> yazdı:
Çok şanssız biri olalım. Kümemizde
1, 2, 3, ....., 41 elemanları var ama hala toplamları 82 olan yok.
peki şansımız hala yaver gitmezse
1, 2, 3, .......,41, 82, 83, ...., 100 sayıları olur kümemizde.. Ama
bundan sonra seçeceğim her bir elemanı 82 ye tamamlayan bir sayı 1 ile
40 arasında olacaktır mutlaka.
1....41 = 41 sayı var
82....100 = 19 sayı var
41+19+1 = 61 olur..

On Aug 4, 1:50 am, Hasan ILGAZ <hasanilg...@gmail.com> wrote:
> 61 Sercan hocam
>
> 4 Ağustos 2012 01:48 tarihinde Sercan Koçak <sercanko...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
> > cevap 42 mi
>
> > On Aug 4, 1:31 am, Hasan ILGAZ <hasanilg...@gmail.com> wrote:
> > > bu kaynağı nerden ne zaman indirdim bilmiyorum ama bence çok güzel örnek
> > > çözümler  yapılmış. paylaşmak istedim ama 5 mb dan fazlası
> > yüklenmiyormuş :(
>
> > >  Adsız.jpg
> > > 26KViewDownload
>
> > --
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>
> > YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf




--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537525] kolay geometri...

merhaba değerli hocalarım, bana geometri dersini yeni öğrenecek öğrenciler için kolay geometri sorularından oluşan testler lazım. elinde bu testlerden bulunan hocalarım
bunları paylaşabilir mi veya bu testleri (kitap da olur)  nasıl temin edeceğime dair bana yol gösterirseniz memnun olurum,ilgilenecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.sağlıcakla kalın...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] Re: olasılık

Mahir Hocam;
Hasan Hocam "özdeş" diyerek altını çizmiş.
Ben "özdeş" olduğu durumu çözdüm.


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537541] Re: olasılık


Muharrem Hoca soru zaten özdeş değil...Galiba...

4 Ağustos 2012 17:07 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Bilyelerin özdeş olmadığı durumda,
cevap 7/33 olur. (Yuvarlak masa dizilişinde)


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] Re: olasılık

Bilyelerin özdeş olmadığı durumda,
cevap 7/33 olur. (Yuvarlak masa dizilişinde)


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] Re: olasılık

bilyeler bir halkaya 11! şekilde sıralanır tabi bu örnek uzay.istenilen durum ise;önce 8 mavi bilye 7!şekilde sıralanır.kalan 8boş yere herhangi 2 özdeş kırmızı bilye yanyana gelmeyecek şekilde 8.7.6.5 şekilde yerleştirilir.souç olarak 7!.8.7.6.5/11! eşittir 7/33 olr diye düşünüyorum

4 Ağustos 2012 15:50 tarihinde Buket Dindar <buketdindar25@gmail.com> yazdı:
yanlış hatırlamıyorsam hasan hoca cevaba 7/33 demişti

4 Ağustos 2012 14:43 tarihinde mehmet faruk <cebirci99@gmail.com> yazdı:

Bilyeler özdeş degilse böyle bir çözüm yapılabilir

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] Kombinasyon sorusu

ikinci soru 21 mi

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] Kombinasyon sorusu


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537536] Re: permütasyon

7! / 3! . 4!

On 4 Ağustos, 16:18, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> ayrıca yüzükler farklı
>
> 4 Ağustos 2012 16:17 tarihinde engin guner <engingune...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > cevap 35 imiş hocam, siz sanırım yüzükleri çıkarmak değil de takmak olarak
> > düşündünüz.
>
> > 4 Ağustos 2012 16:12 tarihinde Ayhan <ayhan...@gmail.com> yazdı:
>
> > aaabbbb gibi düüşünülürse
> >> sıralanış sayısı olacaktır.
> >> 7!/3!.4!
>
> >> On 4 Ağustos, 15:58, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> >> > Bir kişinin bir parmağında 3 farklı yüzük ve diğer bir parmağında 4
> >> farklı
> >> > yüzük vardır. Buna göre bu kişi 7 farklı yüzüğü parmaklarından kaç
> >> farklı
> >> > şekilde çıkarabilir?
>
> >> > --
> >> > matematik bir sevdadır...
>
> >> --
> >> --
> >> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >> EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>
> >> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > matematik bir sevdadır...
>
> --
> matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[TMOZ:537535] Re: permütasyon

7!3!.4! = 35 zaten yüzüklerin özdeş olmadığı belli parmaklardan
çıkarılırken 2 grup yüzük var.

On 4 Ağustos, 16:18, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> ayrıca yüzükler farklı
>
> 4 Ağustos 2012 16:17 tarihinde engin guner <engingune...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > cevap 35 imiş hocam, siz sanırım yüzükleri çıkarmak değil de takmak olarak
> > düşündünüz.
>
> > 4 Ağustos 2012 16:12 tarihinde Ayhan <ayhan...@gmail.com> yazdı:
>
> > aaabbbb gibi düüşünülürse
> >> sıralanış sayısı olacaktır.
> >> 7!/3!.4!
>
> >> On 4 Ağustos, 15:58, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> >> > Bir kişinin bir parmağında 3 farklı yüzük ve diğer bir parmağında 4
> >> farklı
> >> > yüzük vardır. Buna göre bu kişi 7 farklı yüzüğü parmaklarından kaç
> >> farklı
> >> > şekilde çıkarabilir?
>
> >> > --
> >> > matematik bir sevdadır...
>
> >> --
> >> --
> >> Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> >> mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> >> EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>
> >> YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > matematik bir sevdadır...
>
> --
> matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:537525] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

Benim söylediğim biraz farklı.
Her teoremin ispatını her zaman veremeyebilirsiniz.
Bazı teoremlerin nasıl kullanılacağını bilmek,
ispatları kadar önemli olabilir.
"Pisagor bağıntısı",
"Öklit bağıntıları",
"Kombinasyon sayısını veren formül",
"Cos(a+b) nin açınımı",
"Sinx in türevi", ... gibi.
Bunlar kullanıla kullanıla artık öğrencinin olmuştur.
Öğrenci bu formüllerin ispatlarını bilirse çok iyi olur.
Ama; bunları, ispatlarını bilmeden de kullanması
çok da anlamsız olmaz.
İspatlarını bilmeden bunları kullandığında,
siz yine de öğrencideki bir şeyi ölçmüş olursunuz.
Ama; verdiğim örnekteki gibi, hiç de bilinmesi gerekmeyen
bir formülü verip bunun üzerine problemler inşa etmenin
anlamsızlığını vurgulamak istiyorum. 



--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537525] Kombinasyon sorusu


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537532] Re: permütasyon

ayrıca yüzükler farklı

4 Ağustos 2012 16:17 tarihinde engin guner <enginguner07@gmail.com> yazdı:
cevap 35 imiş hocam, siz sanırım yüzükleri çıkarmak değil de takmak olarak düşündünüz.

4 Ağustos 2012 16:12 tarihinde Ayhan <ayhangnn@gmail.com> yazdı:

aaabbbb gibi düüşünülürse
sıralanış sayısı olacaktır.
7!/3!.4!

On 4 Ağustos, 15:58, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> Bir kişinin bir parmağında 3 farklı yüzük ve diğer bir parmağında 4 farklı
> yüzük vardır. Buna göre bu kişi 7 farklı yüzüğü parmaklarından kaç farklı
> şekilde çıkarabilir?
>
> --
> matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf






--
matematik bir sevdadır...



--
matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] Re: permütasyon

cevap 35 imiş hocam, siz sanırım yüzükleri çıkarmak değil de takmak olarak düşündünüz.

4 Ağustos 2012 16:12 tarihinde Ayhan <ayhangnn@gmail.com> yazdı:
aaabbbb gibi düüşünülürse
sıralanış sayısı olacaktır.
7!/3!.4!

On 4 Ağustos, 15:58, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> Bir kişinin bir parmağında 3 farklı yüzük ve diğer bir parmağında 4 farklı
> yüzük vardır. Buna göre bu kişi 7 farklı yüzüğü parmaklarından kaç farklı
> şekilde çıkarabilir?
>
> --
> matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf






--
matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Re: [TMOZ:537525] ÇOKGEN

28/11

04 Ağu 2012 14:31 tarihinde "ZAFER AĞBULUT(Matematikmarketi.com)" <zfragbulut@gmail.com> yazdı:

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

[TMOZ:537529] Re: permütasyon

aaabbbb gibi düüşünülürse
sıralanış sayısı olacaktır.
7!/3!.4!

On 4 Ağustos, 15:58, engin guner <engingune...@gmail.com> wrote:
> Bir kişinin bir parmağında 3 farklı yüzük ve diğer bir parmağında 4 farklı
> yüzük vardır. Buna göre bu kişi 7 farklı yüzüğü parmaklarından kaç farklı
> şekilde çıkarabilir?
>
> --
> matematik bir sevdadır...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [TMOZ:537528] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

Benim de söylemek istediğim buydu bir anlamda.

4 Ağustos 2012 15:58 tarihinde Ayhan <ayhangnn@gmail.com> yazdı:
Teoremlerin ispatlarının verilerek işlenen dersler sonrasında çoğu
öğrenci hatta velinin öğretmeni idereye şikayet ettiği öğretmenin
değiştirilmek istendiğini bizzat yaşamış biri olarak söyleyebilirim ki
sistemin baştan sona değişmesi gerekir.Ancak o zaman gerçekten
matematik anlatabiliriz.
On 4 Ağustos, 15:06, Hasan ILGAZ <hasanilg...@gmail.com> wrote:
> estağfurullah canım hocam, bağışlamak ne demek. inat etmekte de haklısınız,
> düşüncelerinizde de haklısınız. ben kendimce başka bir şey anlatmak istedim
> ama ifade edemedim sanırım. olsun, ben sizi anlıyorum. o da yeter:) tekrar
> saygılar..

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf






--

KARŞIYAKA/İZMİR


--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf