10 Ağustos 2011 Çarşamba

Re: [tmoz:437968] Re: İLAG Yarışmasından bir kare sorusu

ben de size teşekkür ediyorum hocam...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437967] üçgen dörtgen değişik bir soru

O gülücük yansımaları beni yerimde kırdı geçirdi zaten Allah razı olsun

10 Ağustos 2011 22:04 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Nihat Hocam;
Bu gülücükler daha bir bizden oldu.:)))) 

10 Ağustos 2011 21:54 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:
evet... hi hi hi

10 Ağustos 2011 21:51 tarihinde Gokhan Kececi <gokhankececi@gmail.com> yazdı:

çok güldüm benim kide aynı geldi galiba
 
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437966] üçgen dörtgen değişik bir soru

Nihat Hocam;
Bu gülücükler daha bir bizden oldu.:)))) 

10 Ağustos 2011 21:54 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:
evet... hi hi hi

10 Ağustos 2011 21:51 tarihinde Gokhan Kececi <gokhankececi@gmail.com> yazdı:

çok güldüm benim kide aynı geldi galiba
 
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:437965] Re: Karmaşık Sayıların Kökleri

Ben de o "dediğini" ima etmiştim.:)))
Bu vesile ile şunu da ekleyeyim:
"Kök" sembolünün, "çok değerlilik" anlamı
yüklenerek karmaşık sayılarda kullanılmasının
bir mahzuru yoktur. Ancak bu sadece
gösterim amaçlı olabilir.
x bir karmaşık sayı ise "kökx", "x'in karekökleridir."
anlamında.
Denklem ve eşitsizliklerde kullanılamaz.
Gösterim amaçlı kullananlara "yanlış kullanıyorlar"
diyemeyiz.


10 Ağustos 2011 21:13 tarihinde Barış Demir <barisburcin@gmail.com> yazdı:
:)))..Demiştim ya hayranım size...

On 10 Ağustos, 16:23, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> Ben uzun uzun anlatarak, Barış Hocamın
> dört maddesini söylemeye çalışıyordum.
> O'nun dili benimki kadar kuvvetli olmadığı
> için kısa ve etkili anlatmak zorunda kalmış.:))
>
> 10 Ağustos 2011 15:48 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > "Diğer yandan buralara Barış Demir hocamızın çözümünden geldiğimizi
> > unutmadım.  Muharrem hocam siz hataları güzel açıkladınız.  Bir
> > denklemin
> > karmaşık kökleri varken karekök alıp ondan sonra mutlak değer
> > yazılmaz.
> > Yani x^2=-1 denklemini çözerken x^2=i^2  karekökünü alalım. |x|=|i|
> > burdan
> > da x= i  veya x=-i   DENİLEMEZ: Hata buradaydı."
>
> > Açıkçası ben detaylı bir açıklama hazırlamış ve yukarıdaki detayıda
> > eklemiştim. Karmaşık sayılarda çözüm aşamasında "mutlak değeri" bir
> > araç olarak kullanmak doğru değildi, fakat bu x^2 = a^2 denklemi için
> > x = a ve x = - a çözümlerini etkilememektedir. Yani eski çözümde
> > sadece mutlak değerli satırın kalkması gerekiyordu.
>
> > Sonradan bu dosyayı göndermekten vazgeçtim. Çünkü aslında bu konuya
> > aktif olarak katılan herkesin birbirinden farklı bir şey söylemediğini
> > ve aynı hassasiyeti gösterdiğini gördüm.
>
> > Neyse ben özetle şunları da eklemek istiyorum:
>
> > 1. √4 = 2 dir.
> > 2. 4 ün karekökleri √4 = 2 ve -√4 = -2 dir.
> > 3. √a >= 0 dır. ( a negatif olmayan gerçel sayısı için)
> > 4. Karmaşık sayılarda √ sembolü kullanılmaz.
>
> > On 10 Ağustos, 14:29, "ibrahim Kuscuoglu(ogretmen)"
> > <ikus1...@gmail.com> wrote:
> > > malesef ben karmaşık sayılarda karekökleridir sözcüğünün karışıklığa
> > neden
> > > olduğunu düşünüyorum.Bunu da şundan söylüyorum. 4 ün karekökü nedir?
> > > sorusuna yanıtımız düşünmeksizin 2 dir.
> > > 4 ün karmaşık mı yoksa gerçek sayılarda mı karekökü soru içinde yer
> > almaz.
> > > Ya da genel de öyle sorulmaz.kök(4)  ifadesinde 4 sayısı karmaşık olarak
> > > düşünüldüğünde 2 dir ya da -2  dir  ama gerçek sayılarda kök(4)  2 dir
> > demek
> > > bana anlamlı gelmiyor. Yani kısaca 4'ün karekökü 2 dir. Karesi 4 olan
> > > sayılar 2  ve -2 dir demek en doğrusu.  Saygılarımla. Tartışmaya
> > > katıldığınız ve ufuklarımızı genişlettiğiniz için teşekkür ederim.
> > > Diğer yandan buralara Barış Demir hocamızın çözümünden geldiğimizi
> > > unutmadım.  Muharrem hocam siz hataları güzel açıkladınız.  Bir denklemin
> > > karmaşık kökleri varken karekök alıp ondan sonra mutlak değer yazılmaz.
> > > Yani x^2=-1 denklemini çözerken x^2=i^2  karekökünü alalım. |x|=|i|
> >  burdan
> > > da x= i  veya x=-i   DENİLEMEZ: Hata buradaydı.
>
> > > 10 Ağustos 2011 14:00 tarihinde Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> > > > Şöyle tamamlarsak, tam aynı noktaya geleceğiz.:)
> > > > "Karesi 3+4i olan karmaşık sayılar, 3+4i nin
> > > > karekökleridir." :))
>
> > > > 10 Ağustos 2011 13:52 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen) <
> > > > ikus1...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > Ben her zaman karşıydım bu yazılışa. Hala karşıyım.  Karesi 3+4i olan
> > > >> karmaşık sayıları nelerdir? demek en doğrusu.
>
> > > >> 10 Ağustos 2011 13:50 tarihinde Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com
> > >yazdı:
>
> > > >> İbrahim Hocam;
> > > >>> Bence de yazılmaması gerekir.
> > > >>> Gerçi; "3+4.i nin karekökleri" anlamında
> > > >>> yazılabilir.
> > > >>> Ama; kafa karıştırmaya devam ediyor.
>
> > > >>> 10 Ağustos 2011 13:45 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen) <
> > > >>> ikus1...@gmail.com> yazdı:
>
> > > >>> Muharrem hocam kök(3+4.i)  yazılışınında bu açıklamadan sonra
> > olmaması
> > > >>>> gerektiğini düşünüyormusunuz?
>
> > > >>>> 10 Ağustos 2011 11:43 tarihinde DNZKRDG <karadagde...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> > > >>>>  Saygılar bizden Muharrem hocam.
>
> > > >>>>> --
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >>>> --
> > > >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >>>   --
> > > >>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >> --
> > > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >   --
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf-...ntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437964] üçgen dörtgen değişik bir soru

evet... hi hi hi

10 Ağustos 2011 21:51 tarihinde Gokhan Kececi <gokhankececi@gmail.com> yazdı:

çok güldüm benim kide aynı geldi galiba
 
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437963] üçgen dörtgen değişik bir soru


çok güldüm benim kide aynı geldi galiba
 
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437962] üçgen dörtgen değişik bir soru

yanıtla dedikten sonra alt taraftaki eski mailden kalıntıları silmek bende alışkanlık halinde sizlerde siliniz sanırım ondan mesajınız Re:yanıt gibisinden geliyor inanın ekran 1 başlık ile dolmuş durumda
 
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437961] üçgen dörtgen değişik bir soru

Buda ayrı geldi.

10 Ağustos 2011 21:41 tarihinde selim eren <terakki41@gmail.com> yazdı:
  verilen çözümü  buraya  ekleyemedim ayrı bir konu olarak gönderdim
arkadaşlar

On 10 Ağustos, 21:32, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> Bu ne programı bilmiyorum ama denklemin bir değil üçü reel kökü
> olduğunu göremiyor, veya siz ayarları düzgün yapmamışsınız.
> Bir hesap makinesi alıp denklemde a yerine 7 yazmanız
> yeterlidir..Gayet güzel sağlıyor..
> Benim yukarıdaki çözümümde 7 dışındaki kökleri de görebilirsiniz...
>
> On 10 Ağustos, 21:27, Nihat Akgün <xney...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > 10 Ağustos 2011 21:24 tarihinde Nihat Akgün <xney...@gmail.com> yazdı:
>
> > > Hocam 7 denklemi sağlamıyor.... Ben mi....acaba....
>
> > > 10 Ağustos 2011 20:58 tarihinde M. Nurullah <mnoz...@gmail.com> yazdı:
>
> > > Arşivden
> > >> Hocam, 2007'de bir matematik sitesinde sorulmuştu, ben de böyle bir çözüm
> > >> yapmıştım.
>
> > >> --
> > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >  10.08.png
> > 8KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437960] üçgen dörtgen değişik bir soru

verilen çözümü buraya ekleyemedim ayrı bir konu olarak gönderdim
arkadaşlar

On 10 Ağustos, 21:32, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> Bu ne programı bilmiyorum ama denklemin bir değil üçü reel kökü
> olduğunu göremiyor, veya siz ayarları düzgün yapmamışsınız.
> Bir hesap makinesi alıp denklemde a yerine 7 yazmanız
> yeterlidir..Gayet güzel sağlıyor..
> Benim yukarıdaki çözümümde 7 dışındaki kökleri de görebilirsiniz...
>
> On 10 Ağustos, 21:27, Nihat Akgün <xney...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > 10 Ağustos 2011 21:24 tarihinde Nihat Akgün <xney...@gmail.com> yazdı:
>
> > > Hocam 7 denklemi sağlamıyor.... Ben mi....acaba....
>
> > > 10 Ağustos 2011 20:58 tarihinde M. Nurullah <mnoz...@gmail.com> yazdı:
>
> > > Arşivden
> > >> Hocam, 2007'de bir matematik sitesinde sorulmuştu, ben de böyle bir çözüm
> > >> yapmıştım.
>
> > >> --
> > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> >  10.08.png
> > 8KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> > - Alıntıyı göster -- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:437959] Re: Ales bilesik oranti sorulari

soru 2:
İşlem hatam veya bilgi eksikliğim yoksa cevap "24" tür.
Bir başka hocamın bakmasını isterim doğrusu...


On 10 Ağustos, 15:18, "M. Nurullah" <mnoz...@gmail.com> wrote:
> soru 1:
>
> İşçi sayısı=5,
> İş=5 birim olsun.
> İkinci durumda iş x günde bitsin.
> Formül: (yapılan birinci iş)/(diğer unsurların çarpımı)=(yapılan
> ikinci iş)/(diğer unsurların çarpımı)
> 5/(5.2.6)=3/(6.6.x) ---> x=1 bulunur.
>
> On 9 Ağustos, 08:02, m fatih <fge...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > Soru 1)   Ayni nitelikteki belirli sayida isci bir isi gunde 2 saat
> > calisarak 6 gunde bitiriyor.
>
> >              Isci sayisi % 20 artirilip is miktari % 40 azaltilip
> > gunluk calisma suresi 2 kat artirildiginda is kac gunde biter
>
> >            CVP: 1
>
> > Soru 2)  Ayni akis hizina sahip 8 musluk gunde 2 ser saat akitilarak
> > bir havuzun yarisini 12 gunde dolduruyor.
>
> >            Musluklara x tane ayni akis hizina sahip musluk katilip,
> > gunluk 4 er saat akitilirsa havuzun tamami 3 gunde  dolduguna gore x
> > kactir?
>
> >           CVP: 8
>
> > Simdiden tesekkurler!- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437958] üçgen dörtgen değişik bir soru

Bu ne programı bilmiyorum ama denklemin bir değil üçü reel kökü
olduğunu göremiyor, veya siz ayarları düzgün yapmamışsınız.
Bir hesap makinesi alıp denklemde a yerine 7 yazmanız
yeterlidir..Gayet güzel sağlıyor..
Benim yukarıdaki çözümümde 7 dışındaki kökleri de görebilirsiniz...

On 10 Ağustos, 21:27, Nihat Akgün <xney...@gmail.com> wrote:
> 10 Ağustos 2011 21:24 tarihinde Nihat Akgün <xney...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > Hocam 7 denklemi sağlamıyor.... Ben mi....acaba....
>
> > 10 Ağustos 2011 20:58 tarihinde M. Nurullah <mnoz...@gmail.com> yazdı:
>
> > Arşivden
> >> Hocam, 2007'de bir matematik sitesinde sorulmuştu, ben de böyle bir çözüm
> >> yapmıştım.
>
> >> --
> >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
>  10.08.png
> 8KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437957] üçgen dörtgen değişik bir soru



10 Ağustos 2011 21:24 tarihinde Nihat Akgün <xneyney@gmail.com> yazdı:
Hocam 7 denklemi sağlamıyor.... Ben mi....acaba....

10 Ağustos 2011 20:58 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:

Arşivden
Hocam, 2007'de bir matematik sitesinde sorulmuştu, ben de böyle bir çözüm yapmıştım.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:437954] üçgen dörtgen değişik bir soru

Hocam 7 denklemi sağlamıyor.... Ben mi....acaba....

10 Ağustos 2011 20:58 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:
Arşivden
Hocam, 2007'de bir matematik sitesinde sorulmuştu, ben de böyle bir çözüm yapmıştım.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:437954] üçgen dörtgen değişik bir soru ÇÖZÜMÜ

daha evvel gönderdiğim sorunun çözümünü boyle yapmışlar ama kabule dayalı şimdi ekte gönderdiğim soru da oyle  nereden anlamış diğer doğruların açıortay  doğrusu olduğunu ?

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:437954] Re: üçgen dörtgen değişik bir soru

evet eşit kabul ediyor başta cb=db demiş . çözümü gönderiyim

On 10 Ağustos, 21:09, murat alagoz <muratalago...@gmail.com> wrote:
> Cevap 7 olsun gibi bir kabulmü
>
> 10 Ağustos 2011 21:08 tarihinde selim eren <terakk...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > çok değişik bir soru. Bu soruya bir dersanenin zümre sorularında
> > rastladım çözümünü de gördüm kısa bir çözüm fakat bir takım kabullere
> > dayanıyor
>
> > selim eren yazdı:
> >  > iftariyelik :)
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:437953] Erdal K. Hocamın Geometrik Yer Problemleri

Erdal Hocam;
[AB] kirişinin bir yanındaki yaya ait noktalar
kirişi a açısı altında görürken, diğer yandaki
noktalar 180-a açısı altında görürler.
Bu yüzden istenen koşula uyan yay alınır.
Çözümdeki şekil [AB]'yi dar açı altında
gören noktaların geometrik yeridir. Açı
geniş olsaydı; şekil sadece, iptal ettiğimiz
küçük yaylardan oluşacaktı.
a=90 derece durumunda da şekil bir tam çember
olacaktı.


10 Ağustos 2011 19:22 tarihinde erdal karaburun (Öğretmen) <ekaraburun@gmail.com> yazdı:
ilgilenen tm arkadaşlarıma teşekkr ederim...Muharrem Hocam bağışlayın ama 2.sorudaki çemberler tam olmazmı..

10 Ağustos 2011 17:01 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Gökhan Hocam;
Senin de zihnine sağlık.
Omuz omuza çalışmak güzel:)





--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:437952] üçgen dörtgen değişik bir soru

Ne zaman çözmüşüm hatırlamıyorum..

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:437951] Re: Karmaşık Sayıların Kökleri

:)))..Demiştim ya hayranım size...

On 10 Ağustos, 16:23, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> Ben uzun uzun anlatarak, Barış Hocamın
> dört maddesini söylemeye çalışıyordum.
> O'nun dili benimki kadar kuvvetli olmadığı
> için kısa ve etkili anlatmak zorunda kalmış.:))
>
> 10 Ağustos 2011 15:48 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > "Diğer yandan buralara Barış Demir hocamızın çözümünden geldiğimizi
> > unutmadım.  Muharrem hocam siz hataları güzel açıkladınız.  Bir
> > denklemin
> > karmaşık kökleri varken karekök alıp ondan sonra mutlak değer
> > yazılmaz.
> > Yani x^2=-1 denklemini çözerken x^2=i^2  karekökünü alalım. |x|=|i|
> > burdan
> > da x= i  veya x=-i   DENİLEMEZ: Hata buradaydı."
>
> > Açıkçası ben detaylı bir açıklama hazırlamış ve yukarıdaki detayıda
> > eklemiştim. Karmaşık sayılarda çözüm aşamasında "mutlak değeri" bir
> > araç olarak kullanmak doğru değildi, fakat bu x^2 = a^2 denklemi için
> > x = a ve x = - a çözümlerini etkilememektedir. Yani eski çözümde
> > sadece mutlak değerli satırın kalkması gerekiyordu.
>
> > Sonradan bu dosyayı göndermekten vazgeçtim. Çünkü aslında bu konuya
> > aktif olarak katılan herkesin birbirinden farklı bir şey söylemediğini
> > ve aynı hassasiyeti gösterdiğini gördüm.
>
> > Neyse ben özetle şunları da eklemek istiyorum:
>
> > 1. √4 = 2 dir.
> > 2. 4 ün karekökleri √4 = 2 ve -√4 = -2 dir.
> > 3. √a >= 0 dır. ( a negatif olmayan gerçel sayısı için)
> > 4. Karmaşık sayılarda √ sembolü kullanılmaz.
>
> > On 10 Ağustos, 14:29, "ibrahim Kuscuoglu(ogretmen)"
> > <ikus1...@gmail.com> wrote:
> > > malesef ben karmaşık sayılarda karekökleridir sözcüğünün karışıklığa
> > neden
> > > olduğunu düşünüyorum.Bunu da şundan söylüyorum. 4 ün karekökü nedir?
> > > sorusuna yanıtımız düşünmeksizin 2 dir.
> > > 4 ün karmaşık mı yoksa gerçek sayılarda mı karekökü soru içinde yer
> > almaz.
> > > Ya da genel de öyle sorulmaz.kök(4)  ifadesinde 4 sayısı karmaşık olarak
> > > düşünüldüğünde 2 dir ya da -2  dir  ama gerçek sayılarda kök(4)  2 dir
> > demek
> > > bana anlamlı gelmiyor. Yani kısaca 4'ün karekökü 2 dir. Karesi 4 olan
> > > sayılar 2  ve -2 dir demek en doğrusu.  Saygılarımla. Tartışmaya
> > > katıldığınız ve ufuklarımızı genişlettiğiniz için teşekkür ederim.
> > > Diğer yandan buralara Barış Demir hocamızın çözümünden geldiğimizi
> > > unutmadım.  Muharrem hocam siz hataları güzel açıkladınız.  Bir denklemin
> > > karmaşık kökleri varken karekök alıp ondan sonra mutlak değer yazılmaz.
> > > Yani x^2=-1 denklemini çözerken x^2=i^2  karekökünü alalım. |x|=|i|
> >  burdan
> > > da x= i  veya x=-i   DENİLEMEZ: Hata buradaydı.
>
> > > 10 Ağustos 2011 14:00 tarihinde Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> > > > Şöyle tamamlarsak, tam aynı noktaya geleceğiz.:)
> > > > "Karesi 3+4i olan karmaşık sayılar, 3+4i nin
> > > > karekökleridir." :))
>
> > > > 10 Ağustos 2011 13:52 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen) <
> > > > ikus1...@gmail.com> yazdı:
>
> > > > Ben her zaman karşıydım bu yazılışa. Hala karşıyım.  Karesi 3+4i olan
> > > >> karmaşık sayıları nelerdir? demek en doğrusu.
>
> > > >> 10 Ağustos 2011 13:50 tarihinde Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com
> > >yazdı:
>
> > > >> İbrahim Hocam;
> > > >>> Bence de yazılmaması gerekir.
> > > >>> Gerçi; "3+4.i nin karekökleri" anlamında
> > > >>> yazılabilir.
> > > >>> Ama; kafa karıştırmaya devam ediyor.
>
> > > >>> 10 Ağustos 2011 13:45 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen) <
> > > >>> ikus1...@gmail.com> yazdı:
>
> > > >>> Muharrem hocam kök(3+4.i)  yazılışınında bu açıklamadan sonra
> > olmaması
> > > >>>> gerektiğini düşünüyormusunuz?
>
> > > >>>> 10 Ağustos 2011 11:43 tarihinde DNZKRDG <karadagde...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> > > >>>>  Saygılar bizden Muharrem hocam.
>
> > > >>>>> --
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >>>> --
> > > >>>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >>>   --
> > > >>>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >> --
> > > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > >   --
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf-...ntıyı gizle -
>
> > > - Alıntıyı göster -
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:437950] Re: üçgen dörtgen değişik bir soru

Cevap 7 olsun gibi bir kabulmü

10 Ağustos 2011 21:08 tarihinde selim eren <terakki41@gmail.com> yazdı:
çok değişik bir soru. Bu soruya bir dersanenin zümre sorularında
rastladım çözümünü de gördüm kısa bir çözüm fakat bir takım kabullere
dayanıyor

selim eren yazdı:

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:437949] Re: üçgen dörtgen değişik bir soru

çok değişik bir soru. Bu soruya bir dersanenin zümre sorularında
rastladım çözümünü de gördüm kısa bir çözüm fakat bir takım kabullere
dayanıyor

selim eren yazdı:
> iftariyelik :)

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Ynt: Re: [tmoz:437949] üçgen dörtgen değişik bir soru

Arşivden
Hocam, 2007'de bir matematik sitesinde sorulmuştu, ben de böyle bir çözüm yapmıştım.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf