Yeni hazırladığım soruyu sizlerle paylaşmak istedim Saygılar. --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Yeni hazırladığım soruyu sizlerle paylaşmak istedim Saygılar. --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
On 2 Ağustos, 22:49, murat alagoz <muratalago...@gmail.com> wrote:
> Peki barış hocam istenen ölçüde açıyıda elde etmek mümkünmü.küsüratsız
> olarak.saygılar
>
> 02 Ağustos 2011 22:42 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > Murat hocam,
> > Doğru parçasının uç noktalarını koordinatlı biçimde girerek
> > yapabilirsiniz. Örneğin A=(1,2,3) ve B=(3,5,9) size |AB|=7 br lik
> > doğru parçası verir.
> > Tabii nasıl kullanmak istediğinize bağlı olarak bu yöntem işinize
> > yaramayabilir de..
>
> > On 2 Ağustos, 20:53, murat alagoz <muratalago...@gmail.com> wrote:
> > > bu program ile istenen uzunlukta bir doğru parçası çizmek
> > > mümkünmüdür.yardımlarınız için teşekkür ederim
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Nurullah Hocam;Sayı doğrusu üzerinde düşünüldüğündegerçekten ortada bir problem olduğu görülüyor.Problemi küçümsemiştim; ama pek öyledeğilmiş.Ben yine aynı şeyi söylüyorum.İftardan sonra görüşürüz.Sevgiler, saygılar02 Ağustos 2011 18:33 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Nurullah Hocam;Anladığım kadarıyla; siz "yaş" ile "içinde bulunulan yıl"ıkarıştırdığınız için sorun yaşıyorsunuz.Elemanlar sayma sayıları ile sayılacağından, "sıfırıncı yıl"diye bir yıl olamaz. O birinci yıldır. Havari de "6 Ocak 0001"tarihinde 1. saniye içinde doğmuştur.Tam 1 yıl sonra tarih "6 Ocak 0002" olacak; havari de tam
1 yaşında olacaktır.Sevgiler, saygılar.Not: "Yaş" ile ilgili bir tartışma da açmayalım diye;"yaş" terimini bitirilen yıl sayısı olarakkullandığımı belirteyim.:)02 Ağustos 2011 18:10 tarihinde M. Nurullah <mnozgur@gmail.com> yazdı:Muharrem Hocam, bu konuya dahil oluşunuzdan mutlu olduğumu
belirtmeliyim.
Hz. İsa'nın doğumu "0" kabul edilir. Bunu şöyle düşünüyorum:
Hz. İsa, gece yarısı 00:00 da doğmuş ve bundan sonraki
saniyeleri, dakikaları, saatleri 1 ocağa ait kabul ediyorum.
Aklıma şöyle bir şey geldi: Hz. İsa'nın doğumundan 5 gün sonra
doğmuş olan bir havarisinin(yardımcısının) doğum tarihini
nasıl ifede edeceğiz? Bu doğum tarihine, "6 Ocak 0000" demek
mantıklı mıdır? 6 ocağı(5 ocak demiyorum) biliçli olarak
kullanıyorum; çünkü
"5 gün sonra doğmuş olan" ifadesini kullandım.
> 02 Ağustos 2011 10:31 tarihinde Rıdvan Titiz <ridvantit...@gmail.com> yazdı:
On 2 Ağustos, 16:10, Muharrem Şahin <muharre...@gmail.com> wrote:
> Rıdvan Hocam gayet güzel açıklamış.
> HBY hocam da kaynağı bulmuş.
> Sorun yaşayanlar bu ikisine baksın, yeter.
> :):)
>
>> > hburak2...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
> > beğen tuşu yok ki 2000 yüzyıl kere beğenilsin.. :))
>
> > 01 Ağustos 2011 21:33 tarihinde Hüdai Burak Yalçın (Öğretmen) <
>
> > Tüm bu tartışmalar 0 (sıfır) diye bir yılın yaşanmamış olmasından
> >> kaynaklanıyor olabilir mi? :))
>
> >> --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Bu üniversitede eðitim ücretli olup, 2011-2012 eðitim-öðretim
yýlýnda eðitim ücreti Coðrafya, Bilgisayar Mühendisliði programý
için 1100 ABD Dolarý, Azerbaycan Dili ve Edebiyatý programý için
1200 ABD Dolarýdýr. Üniversite bünyesinde hazýrlýk eðitimi
verilmektedir ve ücreti 600 ABD Dolarýdýr.Yurt imkaný bulunmaktadýr.
Aylýk yurt ücreti 170 ABD Dolarýdýr. Üniversite hakkýnda ayrýntýlý
bilgiye sdu@sdu.edu.az,sdu.hazirlig@mail.ru e-posta adresinden
ulaþýlabilir.
ÖSYS Kýlavuzunda yer alan yurtdýþýndaki yükseköðretim
kurumlarýnýn Kýlavuzda yer alan programlarýna ÖSYS sonuçlarýna
göre ÖSYM tarafýndan yerleþtirilen öðrencilerin alacaklarý
diplomalara
ilgili mevzuata göre yapýlacak inceleme sonucunda denklik belgesi
verilecektir. ÖSYS Kýlavuzunda yer alan yükseköðretim kurumlarýnýn
Kýlavuzda yer almayan programlarý ile ÖSYS Kýlavuzunda yer
almayan ancak Kurulumuzca tanýnan yükseköðretim kurumlarýnýn
Kurulumuzca tanýnan programlarýna ÖSYS sýnavýnda ilgili alan
türünde baraj puaný alarak kayýt yaptýran öðrencilerin alacaklarý
diplomalarýn ilgili mevzuata göre deðerlendirilmesi yapýlacaktýr.
Yurtdýþýndaki yükseköðretim kurumlarýnda öðrenim görecek
öðrencilerin öðrenciliklerini tanýtmalarý, Milli Eðitim Bakanlýðý veya
yurtdýþý temsilciliklerimizde öðrenci dosyasý açtýrmalarý ve vize
almalarý gerekmektedir. (Bu üniversite ve yaþam koþullarý hakkýnda
ayrýntýlý bilgiye, Yükseköðretim Kurulu Baþkanlýðý'nýn
www.yok.gov.tr internet adresinden ulaþýlabilir.)
BU BİLGİLER 2011 YÜKSEKÖĞRETİM KONTENJAN KILAVUZUNDA....
On 2 Ağustos, 13:59, ŞENCAN <quassifr...@gmail.com> wrote:
> denklik mevzuunu Yök'ün sitesinden inceleyebilirsiniz.
>
> 2011/8/2 mustafa can <mustafacan...@gmail.com>
>
> > azebaycanda bazı üniversiteler klavuzda yer almıyor mu!! Bunlara başvurular
> > nasıl yapılabilir, (sumgayit devlet üniversitesi özellikle ) ayrıca denklik
> > verilip verilmediğine hangi siteden bakabiliriz bu konuda bilgi verirseniz
> > menun olurum
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Murat hocam,
Doğru parçasının uç noktalarını koordinatlı biçimde girerek
yapabilirsiniz. Örneğin A=(1,2,3) ve B=(3,5,9) size |AB|=7 br lik
doğru parçası verir.
Tabii nasıl kullanmak istediğinize bağlı olarak bu yöntem işinize
yaramayabilir de..
--
On 2 Ağustos, 20:53, murat alagoz <muratalago...@gmail.com> wrote:
> bu program ile istenen uzunlukta bir doğru parçası çizmek
> mümkünmüdür.yardımlarınız için teşekkür ederim
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
On 2 Ağustos, 20:53, murat alagoz <muratalago...@gmail.com> wrote:
> bu program ile istenen uzunlukta bir doğru parçası çizmek
> mümkünmüdür.yardımlarınız için teşekkür ederim
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Merhaba Arkadaşlar,
MEB TTKB ders programları yayınlamaktadır. Bu programlarda kazanımlar yer almaktadır.
Birçok dershane ve öğretim kurumu, yaptıkları deneme sınavlarında ve diğer sınavlarda uyguladıkları ölçme ve değerlendirme çalışmalarında, TTKB’nın yayınladığı programlardaki kazanımları esas almaktadır. Bu programlardaki kazanımlar (ın kendileri) yeterince detaylı olmadığından, bu kazanımları esas alan dershaneler ve diğer kurumlar yayınladıkları sınav sonuç karnelerinde yeterli detay vermemektedir. Dolayısıyla, ölçme ve değerlendirme işlemi tam anlamıyla sağlanmamaktadır.
Google’ın hizmetlerinden biri olan doküman paylaşımını kullanarak bir ders esnasında öğretilmesi gereken tüm kazanımların yer alacağı
dokümanını sizlerle paylaşıyorum. İmece yöntemi ile oluşturulacak bu dokümanın herhangi bir sürümü için, dokümandaki bilgilerin bir bölümü veya tümü ile ilgili her türlü kullanım ve paylaşım, dosya isminin kaynak gösterilmesi şartıyla serbesttir. Bu dokümanın oluşturulmasında esas amaç ölçme ve değerlendirme faaliyetinde bulunan tüm ilgililer için şimdilik ilk planda sadece matematik adına (fakat daha sonra diğer tüm dersler için) “NCTM – Principles and Standards for School Mathematics” tarzında bir kaynak oluşturmak. Doküman ile ilgili diğer detaylar
sayfasında yer almaktadır. Katılım ve destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Ahmet ARDUÇ
Merhaba Arkadaşlar,
MEB TTKB ders programları yayınlamaktadır. Bu programlarda kazanımlar yer almaktadır.
Birçok dershane ve öğretim kurumu, yaptıkları deneme sınavlarında ve diğer sınavlarda uyguladıkları ölçme ve değerlendirme çalışmalarında, TTKB’nın yayınladığı programlardaki kazanımları esas almaktadır. Bu programlardaki kazanımlar (ın kendileri) yeterince detaylı olmadığından, bu kazanımları esas alan dershaneler ve diğer kurumlar yayınladıkları sınav sonuç karnelerinde yeterli detay vermemektedir. Dolayısıyla, ölçme ve değerlendirme işlemi tam anlamıyla sağlanmamaktadır.
Google’ın hizmetlerinden biri olan doküman paylaşımını kullanarak bir ders esnasında öğretilmesi gereken tüm kazanımların yer alacağı
dokümanını sizlerle paylaşıyorum. İmece yöntemi ile oluşturulacak bu dokümanın herhangi bir sürümü için, dokümandaki bilgilerin bir bölümü veya tümü ile ilgili her türlü kullanım ve paylaşım, dosya isminin kaynak gösterilmesi şartıyla serbesttir. Bu dokümanın oluşturulmasında esas amaç ölçme ve değerlendirme faaliyetinde bulunan tüm ilgililer için şimdilik ilk planda sadece matematik adına (fakat daha sonra diğer tüm dersler için) “NCTM – Principles and Standards for School Mathematics” tarzında bir kaynak oluşturmak. Doküman ile ilgili diğer detaylar
sayfasında yer almaktadır. Katılım ve destekleriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Ahmet ARDUÇ
Önceki konuda geçen indirme ve benzeri yorumları kendim kaldırdım. Çetin bey e de aşağıdaki mesajı yazdım. Fakat TMOZ tarafından konuya cevaplar bireysel olarak kısıtlandığı için bu yazıyı eklemek zorunda hissettim.
Çetin bey,
Öncelikle yazınızdaki üslubunuz için teşekkür ederim. Sıkıntının kaynağı üsluptan kaynaklandı. Nitekim, sözleriniz üzerine yazdığım indirme yöntemini kaldırdım. Fakat şunu bilmenizde fayda var, bu bir hack yöntemi değildir. Web tasarımıyla uğraşan herkes bunu yapabilir.
Mesajınızın son satırlarındaki temenniye uygun olarak zamanında görev yaptığım eski okulumun web sayfasını tasarlarken Cabri ve Geogebra uygulamalarından örnekleri siteye eklemiştim. Fakat kurum sayfası olmasının dezavantajları olduğu için online hayatı uzun sürmedi. Arşivlenmiş ve daha profesyonel bir projenin hazırlığı için bekliyorlar. Sizin masraflar konusundaki kaygılarınızı anlıyorum. Uzun bir süre ücretsiz sunum yaptığınızı da söylüyorsunuz, her ne kadar masraflar artsa da ve istediğiniz ücret makul olsa da, bu ücretsiz sunumun devam etmesini temenni ederdim. Çünkü bu iş biraz sabır işi. Şahsi düşüncem, sizin için ücretli üyelere indirme şansı vermemek bir handikap olacaktır.
Çalışmalarınızda başarılar dilerim...
Son bir not: burada paylaştığım birkaç Cabri3D paylaşımını http://www.dailymotion.com/proble_m linkinden izleyebilirsiniz.
Konu hakkında sonradan "Kendini öğretmen Kategorisine Koyup Arsızlığı Davranış Haline Getirenler Var" yorumunu yapan arsıza da "adam ol" diyorum.
--Site, Türkçe olması bakımından önemli bir boşluğu dolduruyor, ücretsiz döneminde üye idim, her fırsat geldiğinde bu ortamda da bizzat önermişimdir, çevre-okul dahil ve daha iyisi olana kadar da önermeye devam ederim.Hepsi iyi hoş..ancak üstteki üslup son derece rahatsız edicidir (en azından benim için) her iki tarafından olumsuz bir sözü haketmediğineyürekten inanırım..amaç ülkemizde matematik eğitimine katkıysa, her türden çabanın yanında olmaya gayret eden özverilieğitimcilerin grubu Tmoz'da bu türden tatsızlıkların bir daha yaşanmaması dileğimdir.saygı ve sevgilerimle
01 Ağustos 2011 16:50 tarihinde saban derya <sabanderya@gmail.com> yazdı:
sitede eşkenar üçgen çözümleri falan var bizde onun yaptığı gibi soru çözümlerini nasıl yapabiliriz kullandığı program nedir bilginiz varmı hocam yardımcı olurmusunuz teşekkürler
01 Ağustos 2011 16:24 tarihinde kemal bozdemir <kemalbr@gmail.com> yazdı:
Robin Hood luk güzel bir kahramanlık örneği değildir.Bizim Toplumumuz İçin.Paylaşım adı altında verilecek olan yayınların izinle yapılması gerekir.bir emek harcanıyor.Sitede Güvenlik açığı varsa iletirsiniz.Dikkate almazlarsa paylaşırsınız.Hem Başkası O ürünü alıp sitesine gömüp yayınlıyorsa bu yanlış.sizin yaptığınız yanlışa ortak olmak.MEyve bahçeniz var.O nasıl olsa güvenliği yok deyip dalar mısınız?yoksa sahibini bulup yada bekçisini bulup izin alır mısınız. O sizin Dünyadaki yaşantınızın tek dünya mı yoksa karşılığı olan başka dünya var mı buna inancınızı gösterir.Siz Ürünü Paylaşmak Yerine Adresini Paylaşsanız(Şu sitede var şeklinde)Daha İyi Olurdu.Mustafa Beyin Yaptığını Siz Yapamazdınız.Kendisini Zaten Reklama İhtiyacı yokki.Hazırladığı Videolar Yüzlerce Sitenin Temelini Oluşturuyor.Hak İddia Etmeden Yayınlamış.Ama Yayınlayanlarda İzin Almamışsa Ayıpları.Sözün sonu.. Hak Heryerde Haktır.Bu Sadece İnanıştan Gelmez.Evrensel Değerlerde de Hak Herzaman Haktır.01 Ağustos 2011 15:08 tarihinde Barış Demir <barisburcin@gmail.com> yazdı:
Öncelikle bana destek veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
Zaten benim yazmam gereken bir çok şeyi yazmışsınız.
Mustafa Ekol adlı kişi,
sizi sitenizden takip ettiğim kadarıyla web konusunda bilgili ve
iletişim konusunda dikkatli biliyordum.
Oysa gördüm ki hiç tanımadığınız biri hakkında ileri geri çok rahat
konuşabiliyorsunuz. TMOZ içindeki benim mesajlarımı incelemiş
olsaydınız ne kadar büyük bir haksızlık ettiğinizi (bir ihtimal)
görürdünüz.
Cabri3D ve benzeri diğer geometri yazılımlarını yıllardır sürekli
kullanan, derslerinde öğrencilerine aktaran bir öğretmenim.
Öğrencilerim sağolsunlar beni zaten hoş bilirler. Şunu söylemek
zorundayım; öğrencilere hoş görünmek gayesi içinde bulunmayı düşünen
bir öğretmenlik anlayışını düşünmeniz ve üstüne bunu bana nakletmeniz
ilginç! Ayrıca, bana atıfta bulunduğunuz "emek hırsızlığı" sözünü
aynen iade ediyorum. TMOZ u takip etmeyip, sonra reklam mesajınıza
hiç ummadığınız bir yorum eklenince tekrar TMOZ a sarılıp beni şikayet
ediyorsunuz. Sonra da benim gibi düşünmüyorsanız TMOZ üyeliğinden
çıkarın diyorsunuz. Gruba üye olmakta, üyelikten çıkmakta sizin
elinizde zaten.
Gelelim aslında ne yaptığıma;
Bahsi geçen internet sitesi gerçekten güzel bir site, emek verilmiş,
çalışılmış ve ortaya güzel bir kaynak çıkmış. Tabii ki verilen emeğin
bir karşılığı olmalı. Web sayfalarında bu reklam gelirleriyle başlar,
sonra ücretli uygulamalarla devam eder. Ben bu site için ücretli
uygulamayı doğru bulmuyorum, tabii tercih meselesi, yapmış ve ona göre
de hit alacaktır. Ben olsaydım reklam üzerinden emeğimin karşılığını
beklerdim.
Şimdi şu uygulamaların indirilmesi meselesine gelelim:
site ücret karşılığı uygulamaları kullanıcıya gösteriyor, derslerinde
kullanmasına izin veriyor. Ama ücret ödemiş kullanıcı bu uygulamayı
kendi bilgisayarına indiremiyor. Çok büyük bir eksiklik bu. Sanırım
site yönetimi benim bu düşüncemi doğru bulup, ücretli kullanıcılarına
indirme linklerini açacaktır. Ayrıca bunların indirilmesi kullanıcıya
birşey kazandıracak bir şey de değildir. Çünkü sonuçta bir geometri
yazılımı ile yapılmış uygulamalar mevcut.
Burda tabii şunu belirtmekte fayda var, site sanki bu java apletleri
kendi kodlamış gibi gösteriyor izleyiciye, oysa bir geometri
yazılımının exportları bunlar. Aynı şeyi Geogebra ile de
yapabilirsiniz.
Benim bahsettiğim indirme detayları aslında site için iyi olmuştur.
Daha poplüler olmak niyetlilerse indirme linki verirler, değillerse
sitedeki bu açığı giderirler.
Mustafa bey de kendi sitesinde verdiği emeklerin karşılığını site
reklamları ve CD lerle alıyor. Ama ücretli üyelik yapmıyor. Olması
gereken bence budur. Ya da ücretli üyelik varsa, üyelerin ücret
ödediği uygulamaların üyeler tarafından istenildiği gibi kullanılma
hakkının verilmesi gerekir.
Son olarak ben bu bilgilendirmeyi bir soru üzerine eklemiştim. Amacım
yardım etmekti.
...
> 01 Ağustos 2011 01:42 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com> yazdı:
On 1 Ağustos, 09:42, mustafa ekol <mustafae...@gmail.com> wrote:
> Değerli TMOZ yönetimi
> *bu emek hırsızlığına engel olmak için Barış Demir adlı kişinin soygun
> yöntemlerini kaldırmanızı talep ve rica ediyorum*. Bu düpedüz hırsızlıktır
> kul hakkıdır. Bunu bir öğretmen yapamaz. Allahtan korkunuz yok mu kardeşim?
> Adam sizden çok büyük paralar istemiyor almazsın olur biter.Bir
> meslektaşının cebinden para tırtıklamak yakışır mı? Bunları indirip
> öğrencilerine hoş mu görünmek istiyorsun?
>
>> >www.interaktifmatematik.com/geo_car/zirkel.jaradresinden program
>
>
>
>
> > Program sayfasının açılmamasının aktif in f sini unutmuş olmamdır:)
>
> > iner.
>
> > İnternet sayfasındaki istediğiniz bir java uygulamayı açın. İnternet
> > Explorer veya Firefox tan sayfanın kodları gösteren yere girin.
> > Firefox için; Görünüm--> Sayfa Kaynağı
> > Explorer için; Görünüm--> Kaynak
>
> > Burada ilgili java dosyasına ulaşmak için yığılı kodlarına içinden
> > sıyrılmak gerekiyor. Örnek bir uygulama yazayım:
> > Ben "TANJANT VE KOTANJANT FONKSİYONUNUN TANIMI" uygulamasını siteden
> > açtım. Sayfanın Kaynağını görüntüledikten sonra Ctrl+F ile aramaya
> > girdim.
>
> > "TANJANT VE KOTANJANT FONKSİYONUNUN TANIMI" yi arattınca o kod
> > yığınları için ilgili yere geldim.
>
> > <param name="file" value="geo_car/trigonometri/tanx_cotx_tanimi.zir" /
>
> > kodu benim için bitiştir. Koyu kısım istenilen uygulamanın linkini
> > bana veriyor:
>
> >www.interaktifmatematik.com/geo_car/trigonometri/tanx_cotx_tanimi.zir
>
> > Tabii bu sayfayı açınca anlamsız bir metin göreceksiniz. Farklı kaydet
> > ile masa üstüne kaydedin.
> > Sonra ilk indirdiğiniz zirkel.jar ı çalıştırın.
> > Dosya--> Çizim Aç tan masaüstüne kaydettiğiniz dosyayı seçin. Bu
> > kadar..
>
> > İyi çalışmalar..
>
> > On 1 Ağustos, 00:43, "WWW.EMREORHAN.COM" <emreorha...@gmail.com>
> > wrote:
> > > program sayfası açılmıyor...
>
> > > 31 Temmuz 2011 20:35 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com>
> > yazdı:
>
> > > > Geogebra değilmiş, zirkel.jar yani C.A.R diye bir geo programıymış..
>
> > > > On 31 Temmuz, 20:20, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> > > > > Site joomla altyapısıyla hazırlanmış. java uygulaması olarak
> > > > > gösterilen uygulamalar Geogebra nın html olarak exportlarından
> > > > > oluşuyor.
> > > > > Güzel bir çalışma örneği olmuş, aslına bakarsanız benim de
> > > > > projelerimden biri bu. Fakat bu işi paraya dökmek güzel olmamış..
> > > > > Yine de teşekkürler..
>
> > > > > On 31 Temmuz, 18:39, mustafa ekol <mustafae...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > > hocam animasyonları indirme seçeneği yok sanırım. fakat
> > internetiniz
> > > > çok
> > > > > > yavaş olsa da uygulamalar çok küçük boyutlu olduğu için sorun
> > olmuyor.
> > > > > > örneğin ben vodafone cepnet kullanıyorum 250 mb den sonra
> > yavaşlıyor
> > > > fakat
> > > > > > derslerde hiç sorun yaşamadım.
>
> > > > > > 31 Temmuz 2011 18:12 tarihinde imran sığırcı <
> > imransigir...@gmail.com
> > > > >yazdı:
>
> > > > > > > uyeler bu anımasyonları falan ındırebılıyor mu pekı?
>
> > > > > > > 31 Temmuz 2011 16:27 tarihinde mustafa ekol <
> > mustafae...@gmail.com>
> > > > yazdı:
>
> > > > > > >> geometri derslerinde uzay ve katı cisimler konusuna geldiğimde
> > ilk
> > > > > > >> başvurduğum kaynakwww.interaktifmatematik.com
> > > > > > >> olur. içerisinde java ve cabri uygulamaları olan animasyonlarla
> > daha
> > > > önce
> > > > > > >> anlatmakta karnıma ağrılar giren üç dikme teoremini 2 dakikada
> > > > > > >> öğretebiliyorum çünkü. Bunun dışında kullanmadığım için çok da
> > > > inceleme
> > > > > > >> fırsatım olmamıştı. Dersanede akıllı tahta dönemine geçtiğimiz
> > için
> > > > siteyi
> > > > > > >> inceleme fırsatım oldu ve bir çok uygulamanın üyelik olmadan
> > > > > > >> kullanılamadığını gördüm. Meğer bu deryaya dalmanın yolu
> > üyelikten
> > > > > > >> geçiyormuş. yıllık 20 liraya üye oldum ve şu an bir hazineyi
> > > > keşfetmiş
> > > > > > >> gibiyim. Kotam dolduğu için mesaj gönderemediğim TMOZ a mesaj
> > > > göndermek için
> > > > > > >> GOOGLE amcaya da 5 dolar vererek kotamı yükselttim ve bu mesajı
> > > > sizlerle
> > > > > > >> paylaşmak istedim. Özellikle biz öğretmenler için Boğaziçi
> > > > Üniversitesi
> > > > > > >> Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği bölümü mezunu Çetin
> > Özyurt
> > > > Hocamız
> > > > > > >> hazırlamış. örnek öğretmen nüshası falan istemeyin ve üye olun.
> > Bana
> > > > dua
> > > > > > >> edersiniz. Saygılarımla Ekol Hoca
>
> > > > > > >> --
> > > > > > >> Ekol Hocawww.ekolhoca.com
>
> > > > > > >> --
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > > > > --
> > > > > > >www.superuclu.com
>
> > > > > > > --
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > > > --
> > > > > > Ekol Hocawww.ekolhoca.com
>
> > > > --
> > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > --
> > > Geometri noktada başlar
> > > Doğruda yol alır
> > > Düzlemde gezinir
> > > Uzayda uçurur...
>
> > >www.emreorhan.com
>
> > > 'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> Ekol Hocawww.ekolhoca.com
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
--
--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...
--
Öncelikle yazınızdaki üslubunuz için teşekkür ederim. Sıkıntının
kaynağı üsluptan kaynaklandı. Nitekim, sözleriniz üzerine yazdığım
indirme yöntemini kaldırdım. Fakat şunu bilmenizde fayda var, bu bir
hack yöntemi değildir. Web tasarımıyla uğraşan herkes bunu yapabilir.
Mesajınızın son satırlarındaki temenniye uygun olarak zamanında görev
yaptığım eski okulumun web sayfasını tasarlarken Cabri ve Geogebra
uygulamalarından örnekleri siteye eklemiştim. Fakat kurum sayfası
olmasının dezavantajları olduğu için online hayatı uzun sürmedi.
Arşivlenmiş ve daha profesyonel bir projenin hazırlığı için
bekliyorlar. Sizin masraflar konusundaki kaygılarınızı anlıyorum. Uzun
bir süre ücretsiz sunum yaptığınızı da söylüyorsunuz, her ne kadar
masraflar artsa da ve istediğiniz ücret makul olsa da, bu ücretsiz
sunumun devam etmesini temenni ederdim. Çünkü bu iş biraz sabır işi.
Şahsi düşüncem, sizin için ücretli üyelere indirme şansı vermemek bir
handikap olacaktır.
Çalışmalarınızda başarılar dilerim...
Son bir not: burada paylaştığım birkaç Cabri3D paylaşımını
http://www.dailymotion.com/proble_m linkinden izleyebilirsiniz.
Konu hakkında sonradan "Kendini öğretmen Kategorisine Koyup Arsızlığı
Davranış Haline Getirenler Var" yorumunu yapan arsıza da "adam ol"
diyorum.
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
hocam HerYönüyle Haklısınız.Paylaşım Demek Kendi Emeklerinizi Paylaşmak Demek.Ama Başkasının Emeğini Paylaşacaksanız İzin Almak Demektir.Kendini Öğretmen Kategorisine Koyup Arsızlığı Davranış Haline Getirenler Var.Yazık.
02 Ağustos 2011 18:28 tarihinde ozyurt <cetinozyurt@gmail.com> yazdı:
Mustafa hocam ile ekolhoca.com sitesi vasıtasıyla tanıştım. Kendisi
ile yüz yüze gelmişliğimiz yoktur. Ama video ders anlatımını Türkiyede
ilk başlatan odur ve yıllarca ücretsiz olarak çalışmalarını tüm
Türkiye ile paylaşmıştır. Kendisini sever ve takdir ederim.
Gelelim bu mesajı yazmama sebeb olan şu üzücü olaya:
Mustafa bey, Pazar günü bana ulaşarak siteye üye olduğunu ve
çalışmaları beğendiğini söyledi. Daha sonrasında da -tamamen iyi
niyetle- öğretmenlerle düşüncelerini paylaşmak için tmoz'a yazmış.
Benim bu olaydan mesajı gönderdikten sonra haberim oldu. Yani aramızda
anlaşılmış bir reklam faaliyeti kesinlikle yoktur. Bunu kendim de çok
rahat yapabilirdim. Sonuç da ben de pek takip etmesem de tmoza üyeyim.
Fakat Mustafa bey, mesajına beklemediği bir yaklaşımla cevap verilince
haklı olarak üzülerek sert tepki vermiş. Olan bitenler karşısında ben
de sitenin sahibi olarak birkaç şey söyleme gereği duydum.
Barış Demir beyin mesajından alıntılar yaparak düşüncelerimi
yazıyorum:
"Bahsi geçen internet sitesi gerçekten güzel bir site, emek verilmiş,
çalışılmış ve ortaya güzel bir kaynak çıkmış. Tabii ki verilen emeğin
bir karşılığı olmalı. Web sayfalarında bu reklam gelirleriyle başlar,
sonra ücretli uygulamalarla devam eder. Ben bu site için ücretli
uygulamayı doğru bulmuyorum, tabii tercih meselesi, yapmış ve ona
göre
de hit alacaktır. Ben olsaydım reklam üzerinden emeğimin karşılığını
beklerdim."
Sitede yayınlanan çalışmalar, 2003-2011 arasındaki uzun bir emeğin
sonucu çalışmalardır. İnteraktif matematik ve interaktif geometri
yazılımları bir yıldan fazla süren bir emek sonucu hazırlanmış ve
2005'den beri internetten ücretsiz olarak indirilebilmektedir. Diğer
java ve 3 boyutlu uygulamalar 2007'den beri ücretsiz olarak
yayınlanmaktadır. Bu süre içerisinde uygulamaların sayısı ve içeriği
artmış ve 2011'in Mayıs ayından itibaren ücretli üyeliğe geçilmiştir.
Bu süre zarfında bu uygulamaların hazırlanmasındaki emeği bir kenara
bırakın, alan adı, sunucu ve internet bağlantı masraflarını cebimden
karşıladım. Reklam gelirleri dediğiniz şeyler sadece sunucu masrafını
bile zor karşılıyor, o da sitem günde 1500-2000 hit aldığı halde. Şu
anda yayındaki bir çok eğitim sitesi içinde aradığınızı bulmanız çok
zor, çünkü sayfalarda reklamdan geçilmiyor. Her taraf bir nevi reklam
tuzağı dolu. Ben bunu hiçbir zaman tercih etmedim.
"site ücret karşılığı uygulamaları kullanıcıya gösteriyor,
derslerinde
kullanmasına izin veriyor. Ama ücret ödemiş kullanıcı bu uygulamayı
kendi bilgisayarına indiremiyor. Çok büyük bir eksiklik bu. Sanırım
site yönetimi benim bu düşüncemi doğru bulup, ücretli kullanıcılarına
indirme linklerini açacaktır."
Hayır, uygulamaların indirilmesine izin vermeyi düşünmüyorum. Çünkü
maalesef ülkemizde emeğe saygısı olmayan bir üye en kısa süre
içerisinde bunu paylaşım sitelerine yükleyecektir. Bu konuda hiç
şüphem yok. Nitekim Barış Demir bey, uygulamaları nasıl
indirebileceğinize dair o aydınlatıcı maili ilk fırsatta sizlerle
paylaştı. Bazı yorumcular bu davranışda iyi niyet olduğunu söylemiş,
ama ben kusura bakmayın en ufak bir iyi niyet göremiyorum. Sitemi
açıklarını buluncaya kadar incelemiş, ama sitemdeki iletişim
bölümünden bir email atarak bana haber verebileceği halde uzunca bir
email yazarak sizlerle paylaşmayı seçmiş.
"Çünkü sonuçta bir geometri
yazılımı ile yapılmış uygulamalar mevcut.
Burda tabii şunu belirtmekte fayda var, site sanki bu java apletleri
kendi kodlamış gibi gösteriyor izleyiciye, oysa bir geometri
yazılımının exportları bunlar. Aynı şeyi Geogebra ile de
yapabilirsiniz."
Sitenin hiçbir yerinde java uygulamalarını kendimin kodladığına dair
bir iddia yoktur. "Java ile hazırlanmıştır" denmektedir ki bu
doğrudur. Uygulamalar java uygulamalarıdır. C.A.R adlı geometri
yazılımı ile hazırlanmışlardır. Benim yaptığım bu yazılım ile
müfredata uygun interaktif uygulamalar tasarlamak -ki hiç de kolay
değil- ve hazırlamaktır. Bu da uygulamanın zorluğuna göre 30 dakika
ile 3-4 saat arası bir süre gerektirmektedir. Şu anda sitede yüzlerce
hazır uygulama bulunmaktadır. Bunların (matematikteki 3,4'ü hariç,
onlarda kullanılmasına izin verilenler) hiçbirisi başka bir yerden,
yada siteden alınmış hazır uygulamalar değildir.
İsteyen, hakkıdır diyen 10 TL(3 ay), 15 TL(6 ay), 20 TL(12 ay)
ödeyerek üye olur, istediği gibi kullanır. Üye olmak istemeyen de
kendisi bu yüzlerce uygulamayı aynı süreyi harcayarak kendisi
hazırlayabilir. Ama herhalde olmaması gereken bunları çalmanın yolunu
araştırmak ve paylaşmaktır.
Kaldı ki bir yıl için talep ettiğim ücret, iki kişinin bir öğün yemek
parası. Hakketmiyorsa, almazsınız olur biter.
Bir temenni:
"Cabri3D ve benzeri diğer geometri yazılımlarını yıllardır sürekli
kullanan, derslerinde öğrencilerine aktaran bir öğretmenim."
Ne kadar güzel, keşke yıllardır kullandığınız bu yazılımlar ile
hazırladığınız uygulamaları internet kullanıcıları ile ücretsiz olarak
paylaşsaydınız, bize de örnek olurdunuz.
Son bir not:
Barış beyin paylaştığı sitemi hackleme yöntemini grup yönetiminin
kaldırmasını beklerdim, ama galiba bir rahatsızlık oluşturmadı.
On 1 Ağustos, 01:42, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> Program sayfasının açılmamasının aktif in f sini unutmuş olmamdır:)
>
> www.interaktifmatematik.com/geo_car/zirkel.jaradresinden program
> iner.
>
> İnternet sayfasındaki istediğiniz bir java uygulamayı açın. İnternet
> Explorer veya Firefox tan sayfanın kodları gösteren yere girin.
> Firefox için; Görünüm--> Sayfa Kaynağı
> Explorer için; Görünüm--> Kaynak
>
> Burada ilgili java dosyasına ulaşmak için yığılı kodlarına içinden
> sıyrılmak gerekiyor. Örnek bir uygulama yazayım:
> Ben "TANJANT VE KOTANJANT FONKSİYONUNUN TANIMI" uygulamasını siteden
> açtım. Sayfanın Kaynağını görüntüledikten sonra Ctrl+F ile aramaya
> girdim.
>
> "TANJANT VE KOTANJANT FONKSİYONUNUN TANIMI" yi arattınca o kod
> yığınları için ilgili yere geldim.
>
> <param name="file" value="geo_car/trigonometri/tanx_cotx_tanimi.zir" /
>
>
>
> kodu benim için bitiştir. Koyu kısım istenilen uygulamanın linkini
> bana veriyor:
>
> www.interaktifmatematik.com/geo_car/trigonometri/tanx_cotx_tanimi.zir
>
> Tabii bu sayfayı açınca anlamsız bir metin göreceksiniz. Farklı kaydet
> ile masa üstüne kaydedin.
> Sonra ilk indirdiğiniz zirkel.jar ı çalıştırın.
> Dosya--> Çizim Aç tan masaüstüne kaydettiğiniz dosyayı seçin. Bu
> kadar..
>
> İyi çalışmalar..
>
> On 1 Ağustos, 00:43, "WWW.EMREORHAN.COM" <emreorha...@gmail.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
> > program sayfası açılmıyor...
>
> > 31 Temmuz 2011 20:35 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com> yazdı:
>
> > > Geogebra değilmiş, zirkel.jar yani C.A.R diye bir geo programıymış..
>
> > > On 31 Temmuz, 20:20, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> > > > Site joomla altyapısıyla hazırlanmış. java uygulaması olarak
> > > > gösterilen uygulamalar Geogebra nın html olarak exportlarından
> > > > oluşuyor.
> > > > Güzel bir çalışma örneği olmuş, aslına bakarsanız benim de
> > > > projelerimden biri bu. Fakat bu işi paraya dökmek güzel olmamış..
> > > > Yine de teşekkürler..
>
> > > > On 31 Temmuz, 18:39, mustafa ekol <mustafae...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > hocam animasyonları indirme seçeneği yok sanırım. fakat internetiniz
> > > çok
> > > > > yavaş olsa da uygulamalar çok küçük boyutlu olduğu için sorun olmuyor.
> > > > > örneğin ben vodafone cepnet kullanıyorum 250 mb den sonra yavaşlıyor
> > > fakat
> > > > > derslerde hiç sorun yaşamadım.
>
> > > > > 31 Temmuz 2011 18:12 tarihinde imran sığırcı <imransigir...@gmail.com
> > > >yazdı:
>
> > > > > > uyeler bu anımasyonları falan ındırebılıyor mu pekı?
>
> > > > > > 31 Temmuz 2011 16:27 tarihinde mustafa ekol <mustafae...@gmail.com>
> > > yazdı:
>
> > > > > >> geometri derslerinde uzay ve katı cisimler konusuna geldiğimde ilk
> > > > > >> başvurduğum kaynakwww.interaktifmatematik.com
> > > > > >> olur. içerisinde java ve cabri uygulamaları olan animasyonlarla daha
> > > önce
> > > > > >> anlatmakta karnıma ağrılar giren üç dikme teoremini 2 dakikada
> > > > > >> öğretebiliyorum çünkü. Bunun dışında kullanmadığım için çok da
> > > inceleme
> > > > > >> fırsatım olmamıştı. Dersanede akıllı tahta dönemine geçtiğimiz için
> > > siteyi
> > > > > >> inceleme fırsatım oldu ve bir çok uygulamanın üyelik olmadan
> > > > > >> kullanılamadığını gördüm. Meğer bu deryaya dalmanın yolu üyelikten
> > > > > >> geçiyormuş. yıllık 20 liraya üye oldum ve şu an bir hazineyi
> > > keşfetmiş
> > > > > >> gibiyim. Kotam dolduğu için mesaj gönderemediğim TMOZ a mesaj
> > > göndermek için
> > > > > >> GOOGLE amcaya da 5 dolar vererek kotamı yükselttim ve bu mesajı
> > > sizlerle
> > > > > >> paylaşmak istedim. Özellikle biz öğretmenler için Boğaziçi
> > > Üniversitesi
> > > > > >> Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği bölümü mezunu Çetin Özyurt
> > > Hocamız
> > > > > >> hazırlamış. örnek öğretmen nüshası falan istemeyin ve üye olun. Bana
> > > dua
> > > > > >> edersiniz. Saygılarımla Ekol Hoca
>
> > > > > >> --
> > > > > >> Ekol Hocawww.ekolhoca.com
>
> > > > > >> --
> > > > > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > > > --
> > > > > >www.superuclu.com
>
> > > > > > --
> > > > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > > --
> > > > > Ekol Hocawww.ekolhoca.com
>
> > > --
> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Geometri noktada başlar
> > Doğruda yol alır
> > Düzlemde gezinir
> > Uzayda uçurur...
>
> >www.emreorhan.com
>
> > 'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Mustafa hocam ile ekolhoca.com sitesi vasıtasıyla tanıştım. Kendisi
ile yüz yüze gelmişliğimiz yoktur. Ama video ders anlatımını Türkiyede
ilk başlatan odur ve yıllarca ücretsiz olarak çalışmalarını tüm
Türkiye ile paylaşmıştır. Kendisini sever ve takdir ederim.
Gelelim bu mesajı yazmama sebeb olan şu üzücü olaya:
Mustafa bey, Pazar günü bana ulaşarak siteye üye olduğunu ve
çalışmaları beğendiğini söyledi. Daha sonrasında da -tamamen iyi
niyetle- öğretmenlerle düşüncelerini paylaşmak için tmoz'a yazmış.
Benim bu olaydan mesajı gönderdikten sonra haberim oldu. Yani aramızda
anlaşılmış bir reklam faaliyeti kesinlikle yoktur. Bunu kendim de çok
rahat yapabilirdim. Sonuç da ben de pek takip etmesem de tmoza üyeyim.
Fakat Mustafa bey, mesajına beklemediği bir yaklaşımla cevap verilince
haklı olarak üzülerek sert tepki vermiş. Olan bitenler karşısında ben
de sitenin sahibi olarak birkaç şey söyleme gereği duydum.
Barış Demir beyin mesajından alıntılar yaparak düşüncelerimi
yazıyorum:
"Bahsi geçen internet sitesi gerçekten güzel bir site, emek verilmiş,
çalışılmış ve ortaya güzel bir kaynak çıkmış. Tabii ki verilen emeğin
bir karşılığı olmalı. Web sayfalarında bu reklam gelirleriyle başlar,
sonra ücretli uygulamalarla devam eder. Ben bu site için ücretli
uygulamayı doğru bulmuyorum, tabii tercih meselesi, yapmış ve ona
göre
de hit alacaktır. Ben olsaydım reklam üzerinden emeğimin karşılığını
beklerdim."
Sitede yayınlanan çalışmalar, 2003-2011 arasındaki uzun bir emeğin
sonucu çalışmalardır. İnteraktif matematik ve interaktif geometri
yazılımları bir yıldan fazla süren bir emek sonucu hazırlanmış ve
2005'den beri internetten ücretsiz olarak indirilebilmektedir. Diğer
java ve 3 boyutlu uygulamalar 2007'den beri ücretsiz olarak
yayınlanmaktadır. Bu süre içerisinde uygulamaların sayısı ve içeriği
artmış ve 2011'in Mayıs ayından itibaren ücretli üyeliğe geçilmiştir.
Bu süre zarfında bu uygulamaların hazırlanmasındaki emeği bir kenara
bırakın, alan adı, sunucu ve internet bağlantı masraflarını cebimden
karşıladım. Reklam gelirleri dediğiniz şeyler sadece sunucu masrafını
bile zor karşılıyor, o da sitem günde 1500-2000 hit aldığı halde. Şu
anda yayındaki bir çok eğitim sitesi içinde aradığınızı bulmanız çok
zor, çünkü sayfalarda reklamdan geçilmiyor. Her taraf bir nevi reklam
tuzağı dolu. Ben bunu hiçbir zaman tercih etmedim.
"site ücret karşılığı uygulamaları kullanıcıya gösteriyor,
derslerinde
kullanmasına izin veriyor. Ama ücret ödemiş kullanıcı bu uygulamayı
kendi bilgisayarına indiremiyor. Çok büyük bir eksiklik bu. Sanırım
site yönetimi benim bu düşüncemi doğru bulup, ücretli kullanıcılarına
indirme linklerini açacaktır."
Hayır, uygulamaların indirilmesine izin vermeyi düşünmüyorum. Çünkü
maalesef ülkemizde emeğe saygısı olmayan bir üye en kısa süre
içerisinde bunu paylaşım sitelerine yükleyecektir. Bu konuda hiç
şüphem yok. Nitekim Barış Demir bey, uygulamaları nasıl
indirebileceğinize dair o aydınlatıcı maili ilk fırsatta sizlerle
paylaştı. Bazı yorumcular bu davranışda iyi niyet olduğunu söylemiş,
ama ben kusura bakmayın en ufak bir iyi niyet göremiyorum. Sitemi
açıklarını buluncaya kadar incelemiş, ama sitemdeki iletişim
bölümünden bir email atarak bana haber verebileceği halde uzunca bir
email yazarak sizlerle paylaşmayı seçmiş.
"Çünkü sonuçta bir geometri
yazılımı ile yapılmış uygulamalar mevcut.
Burda tabii şunu belirtmekte fayda var, site sanki bu java apletleri
kendi kodlamış gibi gösteriyor izleyiciye, oysa bir geometri
yazılımının exportları bunlar. Aynı şeyi Geogebra ile de
yapabilirsiniz."
Sitenin hiçbir yerinde java uygulamalarını kendimin kodladığına dair
bir iddia yoktur. "Java ile hazırlanmıştır" denmektedir ki bu
doğrudur. Uygulamalar java uygulamalarıdır. C.A.R adlı geometri
yazılımı ile hazırlanmışlardır. Benim yaptığım bu yazılım ile
müfredata uygun interaktif uygulamalar tasarlamak -ki hiç de kolay
değil- ve hazırlamaktır. Bu da uygulamanın zorluğuna göre 30 dakika
ile 3-4 saat arası bir süre gerektirmektedir. Şu anda sitede yüzlerce
hazır uygulama bulunmaktadır. Bunların (matematikteki 3,4'ü hariç,
onlarda kullanılmasına izin verilenler) hiçbirisi başka bir yerden,
yada siteden alınmış hazır uygulamalar değildir.
İsteyen, hakkıdır diyen 10 TL(3 ay), 15 TL(6 ay), 20 TL(12 ay)
ödeyerek üye olur, istediği gibi kullanır. Üye olmak istemeyen de
kendisi bu yüzlerce uygulamayı aynı süreyi harcayarak kendisi
hazırlayabilir. Ama herhalde olmaması gereken bunları çalmanın yolunu
araştırmak ve paylaşmaktır.
Kaldı ki bir yıl için talep ettiğim ücret, iki kişinin bir öğün yemek
parası. Hakketmiyorsa, almazsınız olur biter.
Bir temenni:
"Cabri3D ve benzeri diğer geometri yazılımlarını yıllardır sürekli
kullanan, derslerinde öğrencilerine aktaran bir öğretmenim."
Ne kadar güzel, keşke yıllardır kullandığınız bu yazılımlar ile
hazırladığınız uygulamaları internet kullanıcıları ile ücretsiz olarak
paylaşsaydınız, bize de örnek olurdunuz.
Son bir not:
Barış beyin paylaştığı sitemi hackleme yöntemini grup yönetiminin
kaldırmasını beklerdim, ama galiba bir rahatsızlık oluşturmadı.
On 1 Ağustos, 01:42, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> Program sayfasının açılmamasının aktif in f sini unutmuş olmamdır:)
>
> www.interaktifmatematik.com/geo_car/zirkel.jaradresinden program
> iner.
>
> İnternet sayfasındaki istediğiniz bir java uygulamayı açın. İnternet
> Explorer veya Firefox tan sayfanın kodları gösteren yere girin.
> Firefox için; Görünüm--> Sayfa Kaynağı
> Explorer için; Görünüm--> Kaynak
>
> Burada ilgili java dosyasına ulaşmak için yığılı kodlarına içinden
> sıyrılmak gerekiyor. Örnek bir uygulama yazayım:
> Ben "TANJANT VE KOTANJANT FONKSİYONUNUN TANIMI" uygulamasını siteden
> açtım. Sayfanın Kaynağını görüntüledikten sonra Ctrl+F ile aramaya
> girdim.
>
> "TANJANT VE KOTANJANT FONKSİYONUNUN TANIMI" yi arattınca o kod
> yığınları için ilgili yere geldim.
>
> <param name="file" value="geo_car/trigonometri/tanx_cotx_tanimi.zir" /
>
>
>
> kodu benim için bitiştir. Koyu kısım istenilen uygulamanın linkini
> bana veriyor:
>
> www.interaktifmatematik.com/geo_car/trigonometri/tanx_cotx_tanimi.zir
>
> Tabii bu sayfayı açınca anlamsız bir metin göreceksiniz. Farklı kaydet
> ile masa üstüne kaydedin.
> Sonra ilk indirdiğiniz zirkel.jar ı çalıştırın.
> Dosya--> Çizim Aç tan masaüstüne kaydettiğiniz dosyayı seçin. Bu
> kadar..
>
> İyi çalışmalar..
>
> On 1 Ağustos, 00:43, "WWW.EMREORHAN.COM" <emreorha...@gmail.com>
> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
> > program sayfası açılmıyor...
>
> > 31 Temmuz 2011 20:35 tarihinde Barış Demir <barisbur...@gmail.com> yazdı:
>
> > > Geogebra değilmiş, zirkel.jar yani C.A.R diye bir geo programıymış..
>
> > > On 31 Temmuz, 20:20, Barış Demir <barisbur...@gmail.com> wrote:
> > > > Site joomla altyapısıyla hazırlanmış. java uygulaması olarak
> > > > gösterilen uygulamalar Geogebra nın html olarak exportlarından
> > > > oluşuyor.
> > > > Güzel bir çalışma örneği olmuş, aslına bakarsanız benim de
> > > > projelerimden biri bu. Fakat bu işi paraya dökmek güzel olmamış..
> > > > Yine de teşekkürler..
>
> > > > On 31 Temmuz, 18:39, mustafa ekol <mustafae...@gmail.com> wrote:
>
> > > > > hocam animasyonları indirme seçeneği yok sanırım. fakat internetiniz
> > > çok
> > > > > yavaş olsa da uygulamalar çok küçük boyutlu olduğu için sorun olmuyor.
> > > > > örneğin ben vodafone cepnet kullanıyorum 250 mb den sonra yavaşlıyor
> > > fakat
> > > > > derslerde hiç sorun yaşamadım.
>
> > > > > 31 Temmuz 2011 18:12 tarihinde imran sığırcı <imransigir...@gmail.com
> > > >yazdı:
>
> > > > > > uyeler bu anımasyonları falan ındırebılıyor mu pekı?
>
> > > > > > 31 Temmuz 2011 16:27 tarihinde mustafa ekol <mustafae...@gmail.com>
> > > yazdı:
>
> > > > > >> geometri derslerinde uzay ve katı cisimler konusuna geldiğimde ilk
> > > > > >> başvurduğum kaynakwww.interaktifmatematik.com
> > > > > >> olur. içerisinde java ve cabri uygulamaları olan animasyonlarla daha
> > > önce
> > > > > >> anlatmakta karnıma ağrılar giren üç dikme teoremini 2 dakikada
> > > > > >> öğretebiliyorum çünkü. Bunun dışında kullanmadığım için çok da
> > > inceleme
> > > > > >> fırsatım olmamıştı. Dersanede akıllı tahta dönemine geçtiğimiz için
> > > siteyi
> > > > > >> inceleme fırsatım oldu ve bir çok uygulamanın üyelik olmadan
> > > > > >> kullanılamadığını gördüm. Meğer bu deryaya dalmanın yolu üyelikten
> > > > > >> geçiyormuş. yıllık 20 liraya üye oldum ve şu an bir hazineyi
> > > keşfetmiş
> > > > > >> gibiyim. Kotam dolduğu için mesaj gönderemediğim TMOZ a mesaj
> > > göndermek için
> > > > > >> GOOGLE amcaya da 5 dolar vererek kotamı yükselttim ve bu mesajı
> > > sizlerle
> > > > > >> paylaşmak istedim. Özellikle biz öğretmenler için Boğaziçi
> > > Üniversitesi
> > > > > >> Eğitim Fakültesi Matematik Öğretmenliği bölümü mezunu Çetin Özyurt
> > > Hocamız
> > > > > >> hazırlamış. örnek öğretmen nüshası falan istemeyin ve üye olun. Bana
> > > dua
> > > > > >> edersiniz. Saygılarımla Ekol Hoca
>
> > > > > >> --
> > > > > >> Ekol Hocawww.ekolhoca.com
>
> > > > > >> --
> > > > > >>http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > > > --
> > > > > >www.superuclu.com
>
> > > > > > --
> > > > > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > > > > --
> > > > > Ekol Hocawww.ekolhoca.com
>
> > > --
> > >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> > --
> > Geometri noktada başlar
> > Doğruda yol alır
> > Düzlemde gezinir
> > Uzayda uçurur...
>
> >www.emreorhan.com
>
> > 'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
ugrasırken o kadar cok ıkızkenar acıortay kırısler dortgenı buldum kı bır soru da bu kadar cok sey bulup sonuc bulamamak cok kotu oldu..
02 Ağustos 2011 14:19 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
malesef yok yaklaşık, 6,0265527 çıkıyor
02 Ağustos 2011 05:21 tarihinde ŞENCAN <quassifreak@gmail.com> yazdı:
cabride bişeyler denerken buldum.. daha önce bulunmuş birşeydir ama benim için yeni.
sentetik çözüm var mıdır bilmiyorum. şimdiden hepimizin emeğine sağlık....
--
Emine ve Mehmet Baysal Lisesi
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
--
Edep ilimden önce gelir. Gavsi sani(ks)
EY yolcu!!!
kalbin hallarini bil !
bil ki kalp ikidir, biri kalbi hayvani diğeri kalbi insanidir
biri bir et parçası,diğeri ikidünya mutluluğunun anahtarıdır. (Ş.N (k.s))
--
www.superuclu.com
yardımlarınızı bekliyorum..(cevap:2 kök5) --
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
Ankarada bildiginiz matematik öğretmeni arayan bir dershane var mı
acaba? öğrecilikte ders deneyimi, staj, 1 yılda öğretmenlik deneyimim
var. yardımcı olabilecek arkadaşlara simdiden teşekkürler. Bri de
gazetedeki ilanlara bakıyorum da bunun dısında nasıl bir yol
izlemeliyim ? Kurumsal dershanelere cv bıraksam sorun olur mu?
--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf