10 Mart 2011 Perşembe

[tmoz:407201] Geometri Üstadlarına

 Değerli Hocalarım;
Grubumuzda, bir çokgenin belli olması için bilinmesi gerekli
olan elemanların sayısı ile farklı bilgiler dolaştırılıyor. 
"Düzlem ve Uzay Geometri" kitabımı yazarken, ilgili teoremi ispatlamam söz konusu oldu.
Mutlaka bir yerlerde vardır tabi ama ben bu konuda bir kaynağa rastlamadım. 
Tamamen kendi yorumum olan bir ispat yaptım. 
Yorumumda bir hata olabilir.
Sizlere o sayfaları gönderiyorum.
Hatalı bir yaklaşım söz konusu ise bunu açıklamam gerekir 
ki insanları yanlış bilgilendirmiş olmayayım.
Yardımlarınızı rica ediyorum.
Sevgiler, saygılar, selamlar.  

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:407200] Re: dikdörtgen sorusu testgruptan



10 Mart 2011 13:59 tarihinde gazikazan <gazikazan@gmail.com> yazdı:
hocam buraya nasıl ulaşacağımı söylermisiniz ilginiz için teşekkürler

On 10 Mart, 13:29, MEHMET GÜLEŞEN <mgulese...@gmail.com> wrote:
> tmoz 407155
>
> 10 Mart 2011 13:05 tarihinde Gazi Kazan <gazika...@gmail.com> yazdı:
>
> > teşekkürler
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
>
> BURDUR  ANADOLU  LİSESİ**Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz konuşmaları
> ya da hayatımızın en
> güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir yaşam
> biçimidir, hayata bakış açısıdır

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--

BURDUR  ANADOLU  LİSESİ**Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz konuşmaları ya da hayatımızın en
güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir yaşam biçimidir, hayata bakış açısıdır


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:407199] üçgende alan



10 Mart 2011 14:19 tarihinde BayR ARSLA <berketugay@gmail.com> yazdı:
bir bakarsanız sevinirim iyi çalışmalar

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--

BURDUR  ANADOLU  LİSESİ**Matematik, bilim adamlarının anlaşılmaz konuşmaları ya da hayatımızın en
güzel yıllarında başımıza bela olan bir ders değildir. Matematik bir yaşam biçimidir, hayata bakış açısıdır


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

RE: [tmoz:407211] sihirli kareler

nxn lik kutucuklarda n tek sayı ise ortanca kutudan bahsedilebilir.n çok büyük olsa bile çaprazlama kutu ekleme sayıları yazıp karşılıklı yerleştirerek sanal kutular silinerek aranan eşit toplamlara kolayca ulaşılır.


Date: Thu, 10 Mar 2011 14:10:08 +0200
Subject: Re: [tmoz:407173] sihirli kareler
From: apollonius03@gmail.com
To: tmoz@googlegroups.com

Soruya çözüm olmasada paylaşım adına. Saygılar

10 Mart 2011 14:02 tarihinde Yılmaz MERCAN <umutyusufmercan@gmail.com> yazdı:
3x3 , 5x5 karelerde var ama   4x4 yok diye biliyorum
 
çapraz yurıya doğru sıralı sayıları yazın
    


3


2   6
1   5   9

4   8


7

 
 
Sonuç
2 7 6
9 5 1
4 3 8



--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:407211] mutlak değer soruları

mutlak değer soruları

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

9 Mart 2011 Çarşamba

Re: [tmoz:406938] Enflasyon Sorusu Fem ygs deneme seti

mal:1000
haziranda  %12 lik artışla  mal 1120 ye  gelir
 temmuzda
1120+1120.%25 lik artışla=1400 olur  temmuzda  1400-1400.%12 lik durumda 1232 olur


09 Mart 2011 18:29 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
mal:1000
haziranda  512 lik artışla  mal 1120 ye  gelir
 temmuzda
1120+1120.%25 lik artışla=1400 olur  temmuzda  1400-1400.%12 lik durumda 1232 olur

09 Mart 2011 18:20 tarihinde asim kahya <asimkahya@gmail.com> yazdı:

Soru:Enflasyonun haziran ayında %12 temmuz ayında %25 ağustos ayında -%12
gerçekleştiği bir ülkede haziran sonunda 1000 tl olan bir ürün ağustos
sonunda kaç tl olur?   cvb:1232  denmiş
 
arkadaşlar çözüm için şimdiden teşekkürler

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)






--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406937] Enflasyon Sorusu Fem ygs deneme seti

mal:1000
haziranda  512 lik artışla  mal 1120 ye  gelir
 temmuzda
1120+1120.%25 lik artışla=1400 olur  temmuzda  1400-1400.%12 lik durumda 1232 olur

09 Mart 2011 18:20 tarihinde asim kahya <asimkahya@gmail.com> yazdı:
Soru:Enflasyonun haziran ayında %12 temmuz ayında %25 ağustos ayında -%12
gerçekleştiği bir ülkede haziran sonunda 1000 tl olan bir ürün ağustos
sonunda kaç tl olur?   cvb:1232  denmiş
 
arkadaşlar çözüm için şimdiden teşekkürler

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406935] Re: çarpanlara ayırma sorusu

x için reel yada kompleks denmişmi acaba..

 
09 Mart 2011 18:16 tarihinde Ogretmen Hakan YAKIN <hmyakin@hotmail.com> yazdı:
Verilen denklemi saglayacak olan x degeri negatif olmali.
Dolayisiyla carpmaya gore tersiyle toplami da negatif olur.
Halbuki seçeneklerdeki (-1+kök5)/2 degeri pozitiftir.Bence
cevaba diger kok (-1-kök5)/2 yazilmaliydi.


On 9 Mart, 16:40, İbrahim KIR <trwol...@gmail.com> wrote:
> Evet.
> Her iki tarafı x^2 ile sadeleştirelim. Sonra 1 ekleyip, 1 çıkaralım.
> x+1/x=t dersek
> t^2+t-1=0 denklemi haline döner.
> t=(-1+kök5)/2 veya t=(-1-kök5)/2

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK



--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406935] Yeni matematik müfredatı

hocam bende inceleyebilirim.
--
mevlüt uysal
yalvaç anadolu lisesi

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:406934] Enflasyon Sorusu Fem ygs deneme seti

Soru:Enflasyonun haziran ayında %12 temmuz ayında %25 ağustos ayında -%12
gerçekleştiği bir ülkede haziran sonunda 1000 tl olan bir ürün ağustos
sonunda kaç tl olur?   cvb:1232  denmiş
 
arkadaşlar çözüm için şimdiden teşekkürler

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406932] istek myağcı'nın kitabı

Arşivlik kitaptır orjinalini alın elinizde bulunsun...

09 Mart 2011 18:12 tarihinde apollonius . <apollonius03@gmail.com> yazdı:
Kesinlikle orijinalini alın derim.

09 Mart 2011 17:52 tarihinde odinhan48 <odinhan48@hotmail.com> yazdı:
merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış

matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406932] istek myağcı'nın kitabı

keşke hiç taranmasaymış...

09 Mart 2011 18:12 tarihinde apollonius . <apollonius03@gmail.com> yazdı:
Kesinlikle orijinalini alın derim.

09 Mart 2011 17:52 tarihinde odinhan48 <odinhan48@hotmail.com> yazdı:
merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış

matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni



--
yaptığımız her hatada yeni birşey öğreniriz...ali can güllü

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:406931] Re: çarpanlara ayırma sorusu

Verilen denklemi saglayacak olan x degeri negatif olmali.
Dolayisiyla carpmaya gore tersiyle toplami da negatif olur.
Halbuki seçeneklerdeki (-1+kök5)/2 degeri pozitiftir.Bence
cevaba diger kok (-1-kök5)/2 yazilmaliydi.


On 9 Mart, 16:40, İbrahim KIR <trwol...@gmail.com> wrote:
> Evet.
> Her iki tarafı x^2 ile sadeleştirelim. Sonra 1 ekleyip, 1 çıkaralım.
> x+1/x=t dersek
> t^2+t-1=0 denklemi haline döner.
> t=(-1+kök5)/2 veya t=(-1-kök5)/2

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406930] istek myağcı'nın kitabı

Kesinlikle orijinalini alın derim.

09 Mart 2011 17:52 tarihinde odinhan48 <odinhan48@hotmail.com> yazdı:
merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış
matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Kadir Altıntaş- Emirdağ M.Z.S Anadolu Lisesi Matematik Öğretmeni

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406928] istek myağcı'nın kitabı

tmoz:406829] MATEMATİK Dökümanları içinde  var

09 Mart 2011 17:52 tarihinde odinhan48 <odinhan48@hotmail.com> yazdı:
merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış
matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--

Başarının onda dokuz   temeli , kendine güvenmek ,bütün kudretinle işine sarılmaktır . T. E.Wilson


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406929] istek myağcı'nın kitabı

tmoz:406829] MATEMATİK Dökümanları... içinde var

09 Mart 2011 17:53 tarihinde erdal karaburun (Öğretmen) <ekaraburun@gmail.com> yazdı:
bu grupta imkansız..:)

09 Mart 2011 17:52 tarihinde odinhan48 <odinhan48@hotmail.com> yazdı:

merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış
matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK



--

Başarının onda dokuz   temeli , kendine güvenmek ,bütün kudretinle işine sarılmaktır . T. E.Wilson


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406927] Re: Optik formla geometri sorularının çözüm teknikleri

hocam ben eskiden öyleydi  diye biliyorum öğrenciler kimliklerinin kenarına cetvel yapıp giriyorlardı sınava:)))). ösym  farkedip düzeltti durumu şekilleri orantısız  die  biliyorum

09 Mart 2011 17:50 tarihinde hanzala <hanzalaeuler@gmail.com> yazdı:
hocam ösym geometri soruları orantılımıydı ben verilen uzunlukların
aynı oranda küçültülerek sorulduğunu bilmiyordum ösym sınav
yönetmeliğinde soruların  şekilde belirtilen değerleri ile orantılı
olarak çizildiği söyleniyormu eğer öyleyse bu teknik işe yarar bende
bu işlere girişecektim ama osym bunu düşünmüştür diye düşünmüştüm
mutlaka alan yada uzunluk sormaları gerekir ki uzunluk ve alan
soracaklarsada bir uzunlk vermelidirler geometriyi hiç bilmeyen
öğrenciler için eğlenceli bir iş

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406926] türev

x=1 için...




--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:406925] istek myağcı'nın kitabı

bu grupta imkansız..:)

09 Mart 2011 17:52 tarihinde odinhan48 <odinhan48@hotmail.com> yazdı:
merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış
matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Milli varlığımızın temelini;milli şuurda ve milli birlikte görmekteyiz.
Mustafa Kemal ATATÜRK



--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:406924] istek myağcı'nın kitabı

merhabalar arkadaşlar.elinizde Mustafa Yağcı hocamızın taranmış
matematik 2 kitapları varmı?cilt cilt sanırım.ilgilenen olursa
şimdiden teşekkürler.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:406923] Re: Optik formla geometri sorularının çözüm teknikleri

hocam ösym geometri soruları orantılımıydı ben verilen uzunlukların
aynı oranda küçültülerek sorulduğunu bilmiyordum ösym sınav
yönetmeliğinde soruların şekilde belirtilen değerleri ile orantılı
olarak çizildiği söyleniyormu eğer öyleyse bu teknik işe yarar bende
bu işlere girişecektim ama osym bunu düşünmüştür diye düşünmüştüm
mutlaka alan yada uzunluk sormaları gerekir ki uzunluk ve alan
soracaklarsada bir uzunlk vermelidirler geometriyi hiç bilmeyen
öğrenciler için eğlenceli bir iş

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf