22 Ocak 2011 Cumartesi

Re: [tmoz:395897] hüseyin demir geometri

evet hocam, çeviri..

23 Ocak 2011 00:55 tarihinde İrfan İlker CEBECİ <irfanilkercebeci@gmail.com> yazdı:
kitabı varmı çünkü ben üç tane falan çevirisi olduğunu biliyorum ama rus matematikçinin birinin ismi kutuzov gibi birşeydi....

23 Ocak 2011 00:52 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:

aramızda öğrencisi var eminim yardımcı olacaktır,..yeni katılan çok çok değerli bir hocamız..

23 Ocak 2011 00:50 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:

değerli dostlar  grubada bir  sorayım  dedim, acaba kimsede hüseyin demir  hocamıza  ait geo kitabı yokmu? var ise  paylaşırsanız çok sevinrim aradı  ama  bi türlü bulamadım.
sesime  kulak veren birileri çıkacaktır umarım.

--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395895] hüseyin demir geometri

kitabı varmı çünkü ben üç tane falan çevirisi olduğunu biliyorum ama rus matematikçinin birinin ismi kutuzov gibi birşeydi....

23 Ocak 2011 00:52 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
aramızda öğrencisi var eminim yardımcı olacaktır,..yeni katılan çok çok değerli bir hocamız..

23 Ocak 2011 00:50 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:

değerli dostlar  grubada bir  sorayım  dedim, acaba kimsede hüseyin demir  hocamıza  ait geo kitabı yokmu? var ise  paylaşırsanız çok sevinrim aradı  ama  bi türlü bulamadım.
sesime  kulak veren birileri çıkacaktır umarım.

--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395894] sayılar gece 1

ilki daha büyük..google' a da sordum ..

23 Ocak 2011 00:51 tarihinde Murat Akkus <muratakkus@gmail.com> yazdı:
11^13 mü daha büyüktür 13^11 mi?

google sormak yok :)

--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395893] Re: integral ufuk

=?

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395891] hüseyin demir geometri

aramızda öğrencisi var eminim yardımcı olacaktır,..yeni katılan çok çok değerli bir hocamız..

23 Ocak 2011 00:50 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:
değerli dostlar  grubada bir  sorayım  dedim, acaba kimsede hüseyin demir  hocamıza  ait geo kitabı yokmu? var ise  paylaşırsanız çok sevinrim aradı  ama  bi türlü bulamadım.
sesime  kulak veren birileri çıkacaktır umarım.

--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395891] sayılar gece 1

11^13 mü daha büyüktür 13^11 mi?

google sormak yok :)

--
arifler bildikleri kadar konusur..- gandalf

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395890] hüseyin demir geometri

değerli dostlar  grubada bir  sorayım  dedim, acaba kimsede hüseyin demir  hocamıza  ait geo kitabı yokmu? var ise  paylaşırsanız çok sevinrim aradı  ama  bi türlü bulamadım.
sesime  kulak veren birileri çıkacaktır umarım.

--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395887] Re: saat problemi

hocam akrep hareket edince yelkovan geride kalmış oldu

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395886] ıspat

sağ olun teşekkürler, saygı ve sevgilerimle, hayırlı geceler

23 Ocak 2011 00:08 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
Kemal hocam klasik riemann toplamıı, f(x)=x^t seçip 0 dan 1 e integralini alırsanız yeterli olur...
 
saygı ve sevgilerimle..

22 Ocak 2011 23:50 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:


--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395884] ıspat

Kemal hocam klasik riemann toplamıı, f(x)=x^t seçip 0 dan 1 e integralini alırsanız yeterli olur...
 
saygı ve sevgilerimle..

22 Ocak 2011 23:50 tarihinde kemal aydin(ÖĞRETMEN) <mukeye@gmail.com> <mukeye@gmail.com> yazdı:


--
Edep ilimden önce gelir.  Gavsi sani(ks)



--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395884] hoş bir soru

Ediz hocam sizin yol nasıl :)

--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395700] mod

[s.a]

Ediz hocam hoş bir çözüm olmuş. Ben de bir çözüm yapıyım dedim ama 23 denk 2 (mod43) gibi bir
durumla karşılaştım( x=2 için) nerede hata yaptım veya hata yapmadı isem bu durumun izahı ne olabilir aceba?

şmdn tşklr...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395696] gayet karışık:)

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395696] arg

Yani belirsizlik fonksiyonun tanım kümesinin elemanlarının o noktaya yaklaştıkça fonksiyonun nasıl değişiklikler gösterdiğini kestiremememiz sanırım
yani 0/0 da x=0 noktasında fonksiyonun nasıl davrandığı belirsizlik...
 
22 Ocak 2011 12:17 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:
İşin içine limit girerse durum o zaman farklı tabi fonksiyonun o noktadaki değişimi bizi belirsizliğe götürebiliyor ama limit dışında mesala 0/0 ra belirsiz demek mantıklı değil gibime geliyor...
22 Ocak 2011 12:03 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

Sinan hocam belirsizlik tanımsızlığın özel bir hali sanki bana kalsa hepsine tanımsız demek daha mantıklı...

22 Ocak 2011 11:49 tarihinde sinan aşık <s.a.sinan.asik@gmail.com> yazdı:

[s.a]

Haklısınız ediz hocam. zaten ekte yolladığım dosya da Arg (z) ye esas argüment demekten bahsederken hızlı yazıyım derken yanlış yazmışım:)

Tanımsız/ belirsiz konuları benim tez konum. Bu konuda tartışmaya müdahil olamadığım için beni mazur göreceğinizi umuyorum.Çünkü tezden sonra yayınlamayı düşündüğüm makaleler için bulduğum şeyleri burada paylaşmam, tez danışmanıma saygın bir davranış olmaz adıma. YArın bir gun burda yazacaklarımla
bir konferansta/sempozyumda karşılaşırsam emeklerimiz zayi olur.

Tanımsızlık konusunda Ediz hocamın düşüncelerine katılıyorum. Tartışmayı yönlendirmek adına ,
F=m.a (fizikteki kural) ama bu kural kuantum mekaniğinde F=(değil)  m.a oluyor. O halde kuantum mekaniğinde f=m.a tanımsızdır denilebilir mi?

tanımsız(undefined)
belirsizlik (indeterminate)
bazı kaynaklarda da meaningless kavramı geçiyor bunlar yerine kullanılan.

tanımsızlığın türkçe karşılığında ve matematikteki karşılığında sorun yok ama belirsizlikte matematikte kullanılan "belirsiz" kavramına dikkat!

matematikteki bazı durumlarda "belirsiz" kelimesi kulanılıyor ama buradaki belirsizlik asimile edilmiş bir belirsizlik. farklı cevapları çıkabileceği için "belirsizlik" değil (çoğunlukla kastedilen belirsizlik(cevapları farklı çıkabildiği için olan) ).
0/0 sorusuna belirsiz diyen birisi bunu limit anlamında düşünmüştür (düşünmek zorundadır). limit durumu dışında bu ifade (sembolik ifade) "tanımsız" dır. Tanımsızlık paydadaki sıfırdan kaynaklanmaktadır.

belirsizlik durumlarında neden "belirsiz" deriz? (belirsiz olan nedir?)

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
Adapla gelen,hürmetle gider...



--
Adapla gelen,hürmetle gider...



--
Adapla gelen,hürmetle gider...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395699] olasılık

x rastgeledeğişkeni ikizaratıldığındaüste gelen yüzlerdeki sayıların
mutlak değeriolsun xin alabileceği değerler nedir?bu örnek uzayda ne
kadar örnek nokta vardır?x in olasılık fonksiyonunu bulunuz.

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395695] abant izzet baysal ünvdeki teknoloji ve matematik seminerine katılacak olan var

7-11 şubat 2011 tarihindeki abant izzet baysal ünvdeki teknoloji ve
matematik seminerine katılacak olan var
meb öğretmenlerinin konaklama masraflarını mebmi karşılacak bilgisi
olan varmı ?

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395694] arg

İşin içine limit girerse durum o zaman farklı tabi fonksiyonun o noktadaki değişimi bizi belirsizliğe götürebiliyor ama limit dışında mesala 0/0 ra belirsiz demek mantıklı değil gibime geliyor...
22 Ocak 2011 12:03 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:
Sinan hocam belirsizlik tanımsızlığın özel bir hali sanki bana kalsa hepsine tanımsız demek daha mantıklı...

22 Ocak 2011 11:49 tarihinde sinan aşık <s.a.sinan.asik@gmail.com> yazdı:

[s.a]

Haklısınız ediz hocam. zaten ekte yolladığım dosya da Arg (z) ye esas argüment demekten bahsederken hızlı yazıyım derken yanlış yazmışım:)

Tanımsız/ belirsiz konuları benim tez konum. Bu konuda tartışmaya müdahil olamadığım için beni mazur göreceğinizi umuyorum.Çünkü tezden sonra yayınlamayı düşündüğüm makaleler için bulduğum şeyleri burada paylaşmam, tez danışmanıma saygın bir davranış olmaz adıma. YArın bir gun burda yazacaklarımla
bir konferansta/sempozyumda karşılaşırsam emeklerimiz zayi olur.

Tanımsızlık konusunda Ediz hocamın düşüncelerine katılıyorum. Tartışmayı yönlendirmek adına ,
F=m.a (fizikteki kural) ama bu kural kuantum mekaniğinde F=(değil)  m.a oluyor. O halde kuantum mekaniğinde f=m.a tanımsızdır denilebilir mi?

tanımsız(undefined)
belirsizlik (indeterminate)
bazı kaynaklarda da meaningless kavramı geçiyor bunlar yerine kullanılan.

tanımsızlığın türkçe karşılığında ve matematikteki karşılığında sorun yok ama belirsizlikte matematikte kullanılan "belirsiz" kavramına dikkat!

matematikteki bazı durumlarda "belirsiz" kelimesi kulanılıyor ama buradaki belirsizlik asimile edilmiş bir belirsizlik. farklı cevapları çıkabileceği için "belirsizlik" değil (çoğunlukla kastedilen belirsizlik(cevapları farklı çıkabildiği için olan) ).
0/0 sorusuna belirsiz diyen birisi bunu limit anlamında düşünmüştür (düşünmek zorundadır). limit durumu dışında bu ifade (sembolik ifade) "tanımsız" dır. Tanımsızlık paydadaki sıfırdan kaynaklanmaktadır.

belirsizlik durumlarında neden "belirsiz" deriz? (belirsiz olan nedir?)

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
Adapla gelen,hürmetle gider...



--
Adapla gelen,hürmetle gider...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395693] arg

Sinan hocam belirsizlik tanımsızlığın özel bir hali sanki bana kalsa hepsine tanımsız demek daha mantıklı...

22 Ocak 2011 11:49 tarihinde sinan aşık <s.a.sinan.asik@gmail.com> yazdı:
[s.a]

Haklısınız ediz hocam. zaten ekte yolladığım dosya da Arg (z) ye esas argüment demekten bahsederken hızlı yazıyım derken yanlış yazmışım:)

Tanımsız/ belirsiz konuları benim tez konum. Bu konuda tartışmaya müdahil olamadığım için beni mazur göreceğinizi umuyorum.Çünkü tezden sonra yayınlamayı düşündüğüm makaleler için bulduğum şeyleri burada paylaşmam, tez danışmanıma saygın bir davranış olmaz adıma. YArın bir gun burda yazacaklarımla
bir konferansta/sempozyumda karşılaşırsam emeklerimiz zayi olur.

Tanımsızlık konusunda Ediz hocamın düşüncelerine katılıyorum. Tartışmayı yönlendirmek adına ,
F=m.a (fizikteki kural) ama bu kural kuantum mekaniğinde F=(değil)  m.a oluyor. O halde kuantum mekaniğinde f=m.a tanımsızdır denilebilir mi?

tanımsız(undefined)
belirsizlik (indeterminate)
bazı kaynaklarda da meaningless kavramı geçiyor bunlar yerine kullanılan.

tanımsızlığın türkçe karşılığında ve matematikteki karşılığında sorun yok ama belirsizlikte matematikte kullanılan "belirsiz" kavramına dikkat!

matematikteki bazı durumlarda "belirsiz" kelimesi kulanılıyor ama buradaki belirsizlik asimile edilmiş bir belirsizlik. farklı cevapları çıkabileceği için "belirsizlik" değil (çoğunlukla kastedilen belirsizlik(cevapları farklı çıkabildiği için olan) ).
0/0 sorusuna belirsiz diyen birisi bunu limit anlamında düşünmüştür (düşünmek zorundadır). limit durumu dışında bu ifade (sembolik ifade) "tanımsız" dır. Tanımsızlık paydadaki sıfırdan kaynaklanmaktadır.

belirsizlik durumlarında neden "belirsiz" deriz? (belirsiz olan nedir?)

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."



--
Adapla gelen,hürmetle gider...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395692] arg

[s.a]

Haklısınız ediz hocam. zaten ekte yolladığım dosya da Arg (z) ye esas argüment demekten bahsederken hızlı yazıyım derken yanlış yazmışım:)

Tanımsız/ belirsiz konuları benim tez konum. Bu konuda tartışmaya müdahil olamadığım için beni mazur göreceğinizi umuyorum.Çünkü tezden sonra yayınlamayı düşündüğüm makaleler için bulduğum şeyleri burada paylaşmam, tez danışmanıma saygın bir davranış olmaz adıma. YArın bir gun burda yazacaklarımla
bir konferansta/sempozyumda karşılaşırsam emeklerimiz zayi olur.

Tanımsızlık konusunda Ediz hocamın düşüncelerine katılıyorum. Tartışmayı yönlendirmek adına ,
F=m.a (fizikteki kural) ama bu kural kuantum mekaniğinde F=(değil)  m.a oluyor. O halde kuantum mekaniğinde f=m.a tanımsızdır denilebilir mi?

tanımsız(undefined)
belirsizlik (indeterminate)
bazı kaynaklarda da meaningless kavramı geçiyor bunlar yerine kullanılan.

tanımsızlığın türkçe karşılığında ve matematikteki karşılığında sorun yok ama belirsizlikte matematikte kullanılan "belirsiz" kavramına dikkat!

matematikteki bazı durumlarda "belirsiz" kelimesi kulanılıyor ama buradaki belirsizlik asimile edilmiş bir belirsizlik. farklı cevapları çıkabileceği için "belirsizlik" değil (çoğunlukla kastedilen belirsizlik(cevapları farklı çıkabildiği için olan) ).
0/0 sorusuna belirsiz diyen birisi bunu limit anlamında düşünmüştür (düşünmek zorundadır). limit durumu dışında bu ifade (sembolik ifade) "tanımsız" dır. Tanımsızlık paydadaki sıfırdan kaynaklanmaktadır.

belirsizlik durumlarında neden "belirsiz" deriz? (belirsiz olan nedir?)

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

Re: [tmoz:395689] samsundaki arkadaşlardan samsun ile ilgili bilgi isteği

teşekkürler

20 Ocak 2011 22:39 tarihinde iskender tökel <iskenderhamza@gmail.com> yazdı:
Hocam merhabalar, ben samsunda değilim ama samsunluyum. havaalanı şehre 20 km uzaklıkta. havayolu şirketinizin şehir içi servisleri yok ise mecburen taksi ile şehir içine ulaşabilirsiniz. (en son gittiğimde başka bir vasıta yoktu). Şubat ayı bizim oralarda biraz soğuk olur. Bu arada ayrılmadan samsun pidesi yemenizi tavsiye ederim.
Saygılarımla...

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."

[tmoz:395688] Re: saat problemi

Akrep ile yelkovanın üst üste gelmesi 65 dakika 25 saniyesürer
arada 25saniyelik bir fark var 25 saniye=5/12 dakika
bunu 24 ile çarparsak 24x(5/12)=10 dakika yapar
günde 10 dakika
6 günde 60 dakika yani günde 1 saat
24x6=144günde 24 saat yani aynı zamanı gösterir

--
"Matematik, geometrinin amelesidir. Geometri ise matematiğin kölesi..."