1 Temmuz 2011 Cuma

Re: CVP: Re: [tmoz:433832] DGS-Mantık sorusu ?

açıklamalar için çok teşekkürler hocam...

01 Temmuz 2011 18:15 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
57.
84=5.16+4
84 balığın 17'si çupra, 33'ü hamsi,
34'ü kefal olur.

01 Temmuz 2011 18:09 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
> 56.
> Kemal her 5'lik periyotta 2 tane kefal tutuyor.
> 38:2=19 tane 5'lik üzerine 4 tane daha tutarsa
> 99 balık tutulmuş olup 40'ı kefal olur.
> Mehmetin tuttuğu her 4 balığın biri kefaldir.
> 99:4=24
> 24 tane 4'lük içinde 24 kefal, kalan 3'ün içinde de
> 1 kefal olduğundan 25 kefal tutmuş olur.
>
> 01 Temmuz 2011 17:57 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
>> 55.
>> Her birinin avladıkları kefallerin sıra numaralarının
>> oluşturduğu diziler;
>>
>> Ahmet:    2, 5, 8, ..., 29,
>> Mehmet: 1, 5, 9, ..., 29,
>> Kemal:   3, 4, 8, ..., 29,
>> Herbirinin avladığı 29. balık kefaldir.
>> Toplam 87 olur.
>>
>>
>> 01 Temmuz 2011 17:07 tarihinde ykpyrlmz@gmail.com <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>>> Hocam cevabı açıklamalı yazarsanız sevinirim... Tesekkurler..
>>> -----Orijinal Mesaj-----
>>> Kimden: Muharrem Şahin
>>> Göndrln.:  01.07.2011, 14:01
>>> Kime: tmoz@googlegroups.com
>>> Konu: Re: [tmoz:433817] DGS-Mantık sorusu ?
>>>
>>>
>>> 55- 87
>>> 56- 25
>>> 57- Ç<H<K
>>>
>>> 55. soruda her birinin kefal dizilerini yazdım.
>>>
>>> 01 Temmuz 2011 13:23 tarihinde Yakup YORULMAZ <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>>>>
>>>> --
>>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>>
>>>
>>> --
>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>
>>> --
>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>
>>
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: CVP: Re: [tmoz:433831] DGS-Mantık sorusu ?

57.
84=5.16+4
84 balığın 17'si çupra, 33'ü hamsi,
34'ü kefal olur.

01 Temmuz 2011 18:09 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
> 56.
> Kemal her 5'lik periyotta 2 tane kefal tutuyor.
> 38:2=19 tane 5'lik üzerine 4 tane daha tutarsa
> 99 balık tutulmuş olup 40'ı kefal olur.
> Mehmetin tuttuğu her 4 balığın biri kefaldir.
> 99:4=24
> 24 tane 4'lük içinde 24 kefal, kalan 3'ün içinde de
> 1 kefal olduğundan 25 kefal tutmuş olur.
>
> 01 Temmuz 2011 17:57 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
>> 55.
>> Her birinin avladıkları kefallerin sıra numaralarının
>> oluşturduğu diziler;
>>
>> Ahmet:    2, 5, 8, ..., 29,
>> Mehmet: 1, 5, 9, ..., 29,
>> Kemal:   3, 4, 8, ..., 29,
>> Herbirinin avladığı 29. balık kefaldir.
>> Toplam 87 olur.
>>
>>
>> 01 Temmuz 2011 17:07 tarihinde ykpyrlmz@gmail.com <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>>> Hocam cevabı açıklamalı yazarsanız sevinirim... Tesekkurler..
>>> -----Orijinal Mesaj-----
>>> Kimden: Muharrem Şahin
>>> Göndrln.:  01.07.2011, 14:01
>>> Kime: tmoz@googlegroups.com
>>> Konu: Re: [tmoz:433817] DGS-Mantık sorusu ?
>>>
>>>
>>> 55- 87
>>> 56- 25
>>> 57- Ç<H<K
>>>
>>> 55. soruda her birinin kefal dizilerini yazdım.
>>>
>>> 01 Temmuz 2011 13:23 tarihinde Yakup YORULMAZ <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>>>>
>>>> --
>>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>>
>>>
>>> --
>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>
>>> --
>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>
>>
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: CVP: Re: [tmoz:433830] DGS-Mantık sorusu ?

56.
Kemal her 5'lik periyotta 2 tane kefal tutuyor.
38:2=19 tane 5'lik üzerine 4 tane daha tutarsa
99 balık tutulmuş olup 40'ı kefal olur.
Mehmetin tuttuğu her 4 balığın biri kefaldir.
99:4=24
24 tane 4'lük içinde 24 kefal, kalan 3'ün içinde de
1 kefal olduğundan 25 kefal tutmuş olur.

01 Temmuz 2011 17:57 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
> 55.
> Her birinin avladıkları kefallerin sıra numaralarının
> oluşturduğu diziler;
>
> Ahmet:    2, 5, 8, ..., 29,
> Mehmet: 1, 5, 9, ..., 29,
> Kemal:   3, 4, 8, ..., 29,
> Herbirinin avladığı 29. balık kefaldir.
> Toplam 87 olur.
>
>
> 01 Temmuz 2011 17:07 tarihinde ykpyrlmz@gmail.com <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>> Hocam cevabı açıklamalı yazarsanız sevinirim... Tesekkurler..
>> -----Orijinal Mesaj-----
>> Kimden: Muharrem Şahin
>> Göndrln.:  01.07.2011, 14:01
>> Kime: tmoz@googlegroups.com
>> Konu: Re: [tmoz:433817] DGS-Mantık sorusu ?
>>
>>
>> 55- 87
>> 56- 25
>> 57- Ç<H<K
>>
>> 55. soruda her birinin kefal dizilerini yazdım.
>>
>> 01 Temmuz 2011 13:23 tarihinde Yakup YORULMAZ <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>>>
>>> --
>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>>
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: CVP: Re: [tmoz:433829] DGS-Mantık sorusu ?

55.
Her birinin avladıkları kefallerin sıra numaralarının
oluşturduğu diziler;

Ahmet: 2, 5, 8, ..., 29,
Mehmet: 1, 5, 9, ..., 29,
Kemal: 3, 4, 8, ..., 29,
Herbirinin avladığı 29. balık kefaldir.
Toplam 87 olur.


01 Temmuz 2011 17:07 tarihinde ykpyrlmz@gmail.com <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
> Hocam cevabı açıklamalı yazarsanız sevinirim... Tesekkurler..
> -----Orijinal Mesaj-----
> Kimden: Muharrem Şahin
> Göndrln.:  01.07.2011, 14:01
> Kime: tmoz@googlegroups.com
> Konu: Re: [tmoz:433817] DGS-Mantık sorusu ?
>
>
> 55- 87
> 56- 25
> 57- Ç<H<K
>
> 55. soruda her birinin kefal dizilerini yazdım.
>
> 01 Temmuz 2011 13:23 tarihinde Yakup YORULMAZ <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433828] Çarpanlara Ayırma

Zafer Hocam;
Konu önemli olduğu için uzatıyorum.
Soruyu sizin önerdiğiniz biçimde değiştirerek
başlayalım.
"5a^2+5b^2 -15 = 6a+8b ise a^2+b^2 toplamının
en büyük değeri kaçtır?" diyelim.
Sizin önerdiğiniz yola alışan öğrenci hiç düşünmeden
o yolu uygulayacak ve doğru cevabı bulamayacaktır.
Böylece hak yerini bulmuş olacaktır.
Buna pek sevinmiyorum; çünkü hocasının günahının
cezasını çekmiş olabilir.:))
Laf aramızda; çağrıştırdığınız soru da oldukça
güzel sayılır. Ama bunun üzerinde durmuyorum.
Bir kısım öğrenciler, matematiği böyle cambazlıklar
toplamı sanabilir. Öğrenci doğru düşünmeyi
öğrenmeye çalışacağına, bu türden bilgileri
biriktirir durur. Bu yüzden, kazara gelebilecek
böyle bir soruyu belki yapar da; kafasını
biraz çalıştırmayı öğrenerek yapabileceği bir sürü
soruyu yapamaz.
Öğrenciye öğrenebildiği kadar doğru düşünmeyi
öğretmeliyiz. O zaman inanın daha fazla soru yapar.
Her öğrenci de sıralamada hak ettiği yeri bulur.
Bu türden sorular, bu tür bilgilerin verildiği yerlerde
bol bol sorulur. Öğrenci de birşey yaptığını sanır.
Güzel hazırlanmış sınavlarda böyle "kapkaç"lara
izin verilmez. Verilmemelidir.
Böyle kısa yollar, matematiksel kavramların
doğru kullanılması ile elde edilirse saygı duyarım.
Sevgiler, saygılar

01 Temmuz 2011 16:30 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com> yazdı:
> Muharrem Hocam zaten tartıştığımız şey haklılık haksızlık değil :)
> Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
> Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim.
> Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki bir
> çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere
> şıklardan gitmeyi göstermiştir.
> Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar
> verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)
> Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı zamanda
> sonuca ulaşmak.
> Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız, 0/0
> belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le çözmüş
> ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine bu
> sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim.
> (bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda
> amerika'da  sanırım miit'de çalışıyor.)
> Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
> Aklıma bir fıkra geldi:
> horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?" diye.
> horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş.  :))
> Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine pek
> karışmaz :)
> Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için
> öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
> Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin
> olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim gibi...
> umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.
> Herkese iyi çalışmalar.
> Sevgiler, saygılar...
>
>
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433827] eğitim BİLİMLERİ notu gerekli

eğitim bilimleri notları veya  taranmış kitabı olan( veya  bulabileceğimiz  site )   arkadaşlar yardımcı olabilirlermi  acil gereklide tesekür  ederim

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

CVP: Re: [tmoz:433826] DGS-Mantık sorusu ?

Hocam cevabı açıklamalı yazarsanız sevinirim... Tesekkurler..
-----Orijinal Mesaj-----
Kimden: Muharrem Şahin
Göndrln.: 01.07.2011, 14:01
Kime: tmoz@googlegroups.com
Konu: Re: [tmoz:433817] DGS-Mantık sorusu ?


55- 87
56- 25
57- Ç<H<K

55. soruda her birinin kefal dizilerini yazdım.

01 Temmuz 2011 13:23 tarihinde Yakup YORULMAZ <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433825] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı

Aşağıdaki sorunları konuşuyor olsaydınız ücret ve emek adaletsizliğinin giderilmesi için bir adım atmış olurdunuz...Bu sıkıntılar giderilseydi,seneye hangi dersanede çalışacağım korkunuz olmazdı...Ya da her tayin döneminde şaibe var mı yok mu diye sormazdık...
 
1. Öğretmenlik mesleğinin geliri düşüktür.
2. Hizmet içi eğitimi yetersizdir.
3. Siyasi baskılara maruz bırakılarak korkaklaştırılmışlardır..
4. Örgütlenememekte ve siyasal hayata katılamamaktadır.
5. Sağlık sorunları vardır. Tebeşir tozundan akciğer hastalıkları, uzun süre ayakta kalmaktan varis, yüksek ses kullanmaktan farenjit ve üst solunum yolu hastalıkları, kalabalık sınıflar ve çocuk zihnine hitaptan kaynaklanan psikolojik ve sinirsel rahatsızlıklar...vs
6. Yönetim, müfredat, atamalar gibi idari konuların plansızlığı öğretmeni olumsuz etkilemektedir...
7. Köy öğretmenlerinin sorunları desem yeterli olur sanırım..(ulaşım, beslenme, yakıt...vs)
8. Sık sık değişen eğitim politikaları öğretmeni niteliksiz hale getirmiştir.
9. Öğretmenler eğitimini almadığı alanda çalıştırılmaktalar...
10. Özel sektörde çalışan eğitimcilerin iş sürekliliği tereddüt içindedir...


--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433824] Çarpanlara Ayırma

Muharrem Hocam zaten tartıştığımız şey haklılık haksızlık değil :)
Siz kesinlikle haklısınız. Olması gereken de ilk çözüm.
Hatta o yüzden türev yolunun işe yaramayacağı bir örnek verdim. 

Ancak ygs - lys - sbs - kpss - xxs ve test gerçekleri de var. Eminim ki bir çok öğretmen arkadaşımız, özellikle iyi seviyede olmayan öğrencilere şıklardan gitmeyi göstermiştir. 
Bunun çok iyi bir yöntem olmadığını bilsek de... (aynı öğrenci şıklar verilmezse o soruyu yüksek bir ihtimalle boş bırakacaktır)

Yani sistem gereği amacımız sadece matematik öğretmek değil, aynı zamanda sonuca ulaşmak. 
Örneğin lise sondayken babası matematik öğretmeni olan bir arkadaşımız, 0/0 belirsizliğinde daha bize türev gösterilmeden soruları L'Hopital le çözmüş ve sonuca da ulaşmıştı. Fakat o zamanki öğretmenimiz sınavdan kendisine bu sorulardan hiç puan vermemişti. Hangisi doğruydu hala tam emin değilim. 
(bu arada, arkadaşımız boğaziçi genetik mühendisliğini bitirdi. şu anda amerika'da  sanırım miit'de çalışıyor.)

Öğrenci soruyu çözüyor mu? çözüyor.
Aklıma bir fıkra geldi: 
horoza sormuşlar: "tavuk mu yumurtadan çıkar, yumurta mı tavuktan?" diye. 
horoz cevaplamış: "valla ben işime bakarım, gerisine karışmam" demiş.  :))
Sınava giren bir öğrencinin derdi, soruyu doğru çözmektir. yani gerisine pek karışmaz :)

Sonuç olarak (ne yazık ki) bu sınav sisteminde sonuç önemli olduğu için öğrenciye bu yöntemi vermek yanlıştır diyemem.
Tıpkı, bir dersane öğretmeni olarak, ygs öncesi mod-medyan şifresinin olacağını bilseydim, öğrenciye bu yöntemi vermezdim diyemeyeceğim gibi...

umarım başınızı fazla ağrıtmamışımdır.

Herkese iyi çalışmalar.
Sevgiler, saygılar...




--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: Ynt: Re: [tmoz:433823] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı

hocam sizde dinlememe ve istediğiniz gibi yorumlama yeteneği var onun için benim söylediklerimi yok sayarak tartışmanıza
devam edin bora hocam ve son kez lütfen diyorum yazmayın bana sizinle uğraşamam ben resmen polemiğe döküyosun işi
tanımadığınız insanlar hakkında yorum yapmamayı bu yaşa kadar öğrenememiş birine bu saatten sonra öğretilmez diye düşünüyorum 
iyi çalışmalar VE TEKRARLIYORUM LÜTFENNN YAZMAYIN BEN SIKILDIM BU İŞTEN size ve burdaki herkese söz veriyorum sizin olduğunuz hiçbir tartışmaya girmiyicem


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433822] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı



Birkaç sene önce bir dersahanede bir iki aylığına derse girmiştim.Kimya öğretmeni bir arkadaş vardı , ilk başlarda pek selamlaşmıyorduk ama sonradan en iyi muhabbet ettiğim kişi oldu.İlk başlardaki soğuk tavrını sorduğumda ise Meb de çalışan öğretmenlere karşı hep bir önyargı içinde olduğunu ve Mebdekilerin yatarak para kazandığını düşündüğünü ama tanışmamızdan sonra bu fikrinin tamamen değiştiğini söyledi.
 
  Özelde Çalışan tüm arkadaşlara sesleniyorum Yasin Hocamın da dediği gibi işinin hakkını vermeye çalışmak bir karakter meselesidir bence kişi nerde olursa olsun karakterine uygun davranacaktır.Saygı ve sevgiyle TMOZ daki herkesi seviyorum.

--
mokur(öğretmen)

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433821] sınav sistemi



Hocam inanın Lisede de olsanız şu anki durumunuzdan fazla bir farkınız olmaz diye düşünüyorum.Çünkü 4-5 çeşit puan türü var ve birçok ortak alan var en iyisi Rehberlikçilerle konuşmak ayrıca 2011 için klavuz yayınlanmadı daha sınavlar açıklandıktan sonra Ösym nin sitesinden yayınlanıyor bildiğim kadarıyla

--
mokur(öğretmen)

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433820] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı

Yasin Hocam;
Sizi hiç tanımam.
Hangi fikrin adamısınız bilmem.
Üzerinde tartışılan konu da tamamen benim dışımda.
Ama; yazınızı okuyunca içimin rahatladığını 
bilmenizi istedim.
Grubumuzda hiç de az sayıda olmadığına 
inandığım, sağduyulu seslerden birini
duyduğuma sevindim.
Yolunuz açık olsun.
Sevgiler, saygılar. 

01 Temmuz 2011 14:43 tarihinde yasin eren <yasinmat@yahoo.com> yazdı:
Herkes kendine göre çok çalışıyor ve hemen herkese göre de başkalarının işi daha rahat, daha az..
Ben de MEB deyim ve kendine göre çalışan ve yorulan bir öğretmenim, mebde yatan da var, çay içemeyen, öğleyin bile nefes alamayan, akşamları ya da hafta sonu veli ziyareti-öğrenci programları vs ile koşturanda. 'Yüzde kaçtır' sorusu çok saçma. Yapan var mıdır? Vardır ve azımsanmayacak ölçüde de çoktur.
Özelde kendi isteği dışında veya zaruretten yoğun çalışan ya da ortak, geniş fıtrata sahip olup, paraya daha az ihtiyacı olup daha az çalışan, üç-beş kat fazla kazanıp yarı işi yapanda vardır.
Bence boş bir tartışma olmuş.
Beyin gücü ve yoğunluğuyla çalışan öğretmenin zihni yenilenmesi ve toparlanması adına 2 ay tatil çok değildir. Doktor da 1 gün nöbet tutup 3 gün yatabilir, asker de, poliste, laborant veya röntgen teknisyeni de...
Diğer bir çok mesleğin boş zamanlarını toplasanız belkide 5 aya tekabül edebilir, bunu da ölçemezsiniz elbet.
Verilen özlük hakkıdır ve BAKANLIĞIN bunu salt art niyetli-tek taraflı değerlendirmesi, gaza gelmesi, herkesi aynı kefeye koyması, kötüyü emsal olarak alması kesinlikle doğru değildir.
Öğretmenlik bu kadar ucuz anlatılacak, yargılanacak veya ahkam kesilecek bir hadise değildir, bilmeyen-yaşamayan en azından dil uzatmasın ya da bilene sorsun.
Günümüz şartarı ve bilincinde; VİCDANLI çalışan ve Allah korkusuyla iş yapan, rızkını helal ettirmeye çalışan için ÖZEL-MEB ayrımı kalmamıştır...


--- 01/07/11 Cum tarihinde bora. <boramat1@gmail.com> şöyle yazıyor:

Kimden: bora. <boramat1@gmail.com>
Konu: Ynt: Re: [tmoz:433816] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı
Kime: tmoz@googlegroups.com
Tarihi: 1 Temmuz 2011 Cuma, 3:21

güzel kardeşlerim bu başlık devletteki öğretmenlerin bir özlük hakkının yenmemesi ile ilgili bir başlık, yaptıgınız alakasız yorumlara bir bakın, tas atmalara;
 ben eve 8 de galiyorum yok bir günüm boş şöyleyim böyleyim gibi komik imalara bir bakın, bu imalar ben böyleyim bakın süper çalışkanım ama develttekiler yatıyor anlamına gelmiyor mu? gelmiyor ise bu konuda bu imaların ne isi var??? asıl hakaret bu imalardır ve ben bu konuda bu yaklaşımın normal bir davranış oldugunu düşünmüyorum, devletteki öğretmenler ya efendiliklerinden susuyorlar ya da kaale almayıp cevap vermiyorlar diye düşünüyorum

bence bir konuya alaksız taşlar atmak,saçma sapan imalarda bulunmak normal bir davranış olamaz, kıskanma, çekememe gibi duyguları da içeren hastalıklı  bir bakış açısı olur , ha herkeste bir hastalık var zaten hepimizin psikolojsi az cok bozuk

ben inandıgım her ortamda fikirlerimi savunurum, benim tartıştıgım ortamlara girmemeyi secebilrsiniz cunku verdigim cevaplar sert olabilir ama hepsinin de dogru olduguna sonuna dek inanırım

konuya dönersek "dürüst insanlar da en az dürüst olmayıp nabza göre şerbet verenler kadar cesur olmak zorundadır"  bu sorunlar ancak böyle çözülür, yoksa sesini çıkaranlar don kişot gibi ortada kalıyor



--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433819] sınav sistemi

merhaba, tanıdığım biri lise tercihleriyle ilgili bir soru sordu. ilköğretimde çalışıyorum bu konulardan uzağım yardımcı olursanız sevinirim. beslenme ve diyetetik için hangi derslere ağırlık vermeli,  hangi bölüm puanı önemli? teşekkürler...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433818] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı

Herkes kendine göre çok çalışıyor ve hemen herkese göre de başkalarının işi daha rahat, daha az..
Ben de MEB deyim ve kendine göre çalışan ve yorulan bir öğretmenim, mebde yatan da var, çay içemeyen, öğleyin bile nefes alamayan, akşamları ya da hafta sonu veli ziyareti-öğrenci programları vs ile koşturanda. 'Yüzde kaçtır' sorusu çok saçma. Yapan var mıdır? Vardır ve azımsanmayacak ölçüde de çoktur.
Özelde kendi isteği dışında veya zaruretten yoğun çalışan ya da ortak, geniş fıtrata sahip olup, paraya daha az ihtiyacı olup daha az çalışan, üç-beş kat fazla kazanıp yarı işi yapanda vardır.
Bence boş bir tartışma olmuş.
Beyin gücü ve yoğunluğuyla çalışan öğretmenin zihni yenilenmesi ve toparlanması adına 2 ay tatil çok değildir. Doktor da 1 gün nöbet tutup 3 gün yatabilir, asker de, poliste, laborant veya röntgen teknisyeni de...
Diğer bir çok mesleğin boş zamanlarını toplasanız belkide 5 aya tekabül edebilir, bunu da ölçemezsiniz elbet.
Verilen özlük hakkıdır ve BAKANLIĞIN bunu salt art niyetli-tek taraflı değerlendirmesi, gaza gelmesi, herkesi aynı kefeye koyması, kötüyü emsal olarak alması kesinlikle doğru değildir.
Öğretmenlik bu kadar ucuz anlatılacak, yargılanacak veya ahkam kesilecek bir hadise değildir, bilmeyen-yaşamayan en azından dil uzatmasın ya da bilene sorsun.
Günümüz şartarı ve bilincinde; VİCDANLI çalışan ve Allah korkusuyla iş yapan, rızkını helal ettirmeye çalışan için ÖZEL-MEB ayrımı kalmamıştır...


--- 01/07/11 Cum tarihinde bora. <boramat1@gmail.com> şöyle yazıyor:

Kimden: bora. <boramat1@gmail.com>
Konu: Ynt: Re: [tmoz:433816] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı
Kime: tmoz@googlegroups.com
Tarihi: 1 Temmuz 2011 Cuma, 3:21

güzel kardeşlerim bu başlık devletteki öğretmenlerin bir özlük hakkının yenmemesi ile ilgili bir başlık, yaptıgınız alakasız yorumlara bir bakın, tas atmalara;
 ben eve 8 de galiyorum yok bir günüm boş şöyleyim böyleyim gibi komik imalara bir bakın, bu imalar ben böyleyim bakın süper çalışkanım ama develttekiler yatıyor anlamına gelmiyor mu? gelmiyor ise bu konuda bu imaların ne isi var??? asıl hakaret bu imalardır ve ben bu konuda bu yaklaşımın normal bir davranış oldugunu düşünmüyorum, devletteki öğretmenler ya efendiliklerinden susuyorlar ya da kaale almayıp cevap vermiyorlar diye düşünüyorum

bence bir konuya alaksız taşlar atmak,saçma sapan imalarda bulunmak normal bir davranış olamaz, kıskanma, çekememe gibi duyguları da içeren hastalıklı  bir bakış açısı olur , ha herkeste bir hastalık var zaten hepimizin psikolojsi az cok bozuk

ben inandıgım her ortamda fikirlerimi savunurum, benim tartıştıgım ortamlara girmemeyi secebilrsiniz cunku verdigim cevaplar sert olabilir ama hepsinin de dogru olduguna sonuna dek inanırım

konuya dönersek "dürüst insanlar da en az dürüst olmayıp nabza göre şerbet verenler kadar cesur olmak zorundadır"  bu sorunlar ancak böyle çözülür, yoksa sesini çıkaranlar don kişot gibi ortada kalıyor


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433817] DGS-Mantık sorusu ?

55- 87
56- 25
57- Ç<H<K

55. soruda her birinin kefal dizilerini yazdım.

01 Temmuz 2011 13:23 tarihinde Yakup YORULMAZ <ykpyrlmz@gmail.com> yazdı:
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433816] DGS-Mantık sorusu ?


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Ynt: Re: [tmoz:433816] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı

güzel kardeşlerim bu başlık devletteki öğretmenlerin bir özlük hakkının yenmemesi ile ilgili bir başlık, yaptıgınız alakasız yorumlara bir bakın, tas atmalara;
 ben eve 8 de galiyorum yok bir günüm boş şöyleyim böyleyim gibi komik imalara bir bakın, bu imalar ben böyleyim bakın süper çalışkanım ama develttekiler yatıyor anlamına gelmiyor mu? gelmiyor ise bu konuda bu imaların ne isi var??? asıl hakaret bu imalardır ve ben bu konuda bu yaklaşımın normal bir davranış oldugunu düşünmüyorum, devletteki öğretmenler ya efendiliklerinden susuyorlar ya da kaale almayıp cevap vermiyorlar diye düşünüyorum

bence bir konuya alaksız taşlar atmak,saçma sapan imalarda bulunmak normal bir davranış olamaz, kıskanma, çekememe gibi duyguları da içeren hastalıklı  bir bakış açısı olur , ha herkeste bir hastalık var zaten hepimizin psikolojsi az cok bozuk

ben inandıgım her ortamda fikirlerimi savunurum, benim tartıştıgım ortamlara girmemeyi secebilrsiniz cunku verdigim cevaplar sert olabilir ama hepsinin de dogru olduguna sonuna dek inanırım

konuya dönersek "dürüst insanlar da en az dürüst olmayıp nabza göre şerbet verenler kadar cesur olmak zorundadır"  bu sorunlar ancak böyle çözülür, yoksa sesini çıkaranlar don kişot gibi ortada kalıyor


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433814] Re: Pisagor teoremi'nin 21+72 adet ispatı ve diğerleri linkler

Jgex adlı yazılımı keşfetmiş oldum. Teşekkürler..Değişik ve güzel bir
geometri yazılımı..

On 1 Temmuz, 06:10, "aau...@gmail.com" <aau...@gmail.com> wrote:
> Güzel bir site
>
> http://www.jgex.net/collection/index.html
>
> We try to collect all proofs of the Pythagoras Theorem without using
> algebra available in books and webpages.
>
> http://www.jgex.net/collection/pyth/index.html
>
> [A] "Proofs without Words: Exercises in Visual Thinking (Classroom
> Resource Material)", Roger B. Nelsen, 1993.
>
> [B] "Proofs Without Words II: More Exercises in Visual Thinking
> (Classroom Resource Material)", by Roger B. Nelsen, 2001.
>
> [C] "Math Made Visual", by Claudi Alsina and Roger B. Nelsen, 2006.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433813] kombinasyon

teşekkürler sayın hocam

01 Temmuz 2011 10:33 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
1.
5 k. ve 5 m. şeker yan yana 10!/(5!.5!) = 252
değişik biçimde dizilebilir.
Her bir dizilişte oluşan 9 aralığın 4'ü C(9,4) = 126
değişik biçimde seçilebilir.
252.126 değişik dağıtım mümkündür.

2.
3 özdeşli 1 biçimde;
2 özdeşli 1 farklı C(4,1) = 4 biçimde;
1 özdeşli 2 farklı C(4,2) = 6 biçimde;
             3 farklı C(4,3) = 4 biçimde
olmak üzere 15 farklı üçlü seçilebilir.


2011/6/30 fatih çelik <fatihprof@gmail.com>:
> çözüm nasıl olmalı?
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433812] kombinasyon

1.
5 k. ve 5 m. şeker yan yana 10!/(5!.5!) = 252
değişik biçimde dizilebilir.
Her bir dizilişte oluşan 9 aralığın 4'ü C(9,4) = 126
değişik biçimde seçilebilir.
252.126 değişik dağıtım mümkündür.

2.
3 özdeşli 1 biçimde;
2 özdeşli 1 farklı C(4,1) = 4 biçimde;
1 özdeşli 2 farklı C(4,2) = 6 biçimde;
3 farklı C(4,3) = 4 biçimde
olmak üzere 15 farklı üçlü seçilebilir.


2011/6/30 fatih çelik <fatihprof@gmail.com>:
> çözüm nasıl olmalı?
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf