30 Haziran 2011 Perşembe

[tmoz:433811] Pisagor teoremi'nin 21+72 adet ispatı ve diğerleri linkler

Güzel bir site

http://www.jgex.net/collection/index.html

We try to collect all proofs of the Pythagoras Theorem without using
algebra available in books and webpages.

http://www.jgex.net/collection/pyth/index.html


[A] "Proofs without Words: Exercises in Visual Thinking (Classroom
Resource Material)", Roger B. Nelsen, 1993.

[B] "Proofs Without Words II: More Exercises in Visual Thinking
(Classroom Resource Material)", by Roger B. Nelsen, 2001.

[C] "Math Made Visual", by Claudi Alsina and Roger B. Nelsen, 2006.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433810] Re: lys 2011 - turev grafik

türeve ait grafikte türevin sıfırdan büyük olduğu yerler fonksiyonun  arttığını; türevin sıfırdan küçük olduğu yerler ise fonksiyonun azaldığını gösterir.yani -2 ile 0 arasında fonksiyonun türevi pozitif olduğundan bu aralıkta fonksiyon artandır.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433809] Çarpanlara Ayırma

İyi geceler Barbaros Hocam.
Aslında; Zafer ve Hakan Hocalarım da
hak veriyor diye düşünüyorum.
Sevgiler

01 Temmuz 2011 00:12 tarihinde barbaros gur <bhgur71@gmail.com> yazdı:
> Muharrem hocam, kanımca haklısınız.
>
>
> 01 Temmuz 2011 00:06 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
>>
>> Zafer Hocam;
>> Bu soru üzerine Hakan Hocamla uzun uzun
>> konuştuk.
>> Kısaca tekrar edeyim.
>> Ortada bir soru var.
>> Onun çözümü olarak soru ile hiç ilgisi olmayan
>> şeyler yapıyorsunuz. a şudur, b şudur diyorsunuz.
>> Öğrenciye de böyle yapmasını öğütlüyorsunuz.
>> Bunun neresi matematik?
>> Öğrenci ne yaptığını bilmeden niye öyle yapsın?
>> Ayrıca bunu lise programında olmayan kısmi
>> türevi kullanarak yapacak.
>> Ben bunun doğru olmadığını düşünüyorum.
>> Sevgiler, saygılar.
>>
>>
>> 30 Haziran 2011 23:04 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com>
>> yazdı:
>> > Hakan Hocamız bu tarz sorularda  eğer " a^2 + b^2 kaçtır ? " gibi kesin
>> > sorular soruluyorsa, bu yöntem işe yarar demek istemiş sanırım (ki bence
>> > pek
>> > haksız da sayılmaz)
>> > örneğin, " 5b^2  +  5a^2  -  15 = 6a + 8b  ise   a^2  + b^2 =? " diye
>> > bir
>> > soru sorulamaz. Çünkü ifade bu haliyle yarıçapı 2br olan bir çember
>> > belirtiyor.
>> > kaçtır diye sorabilmesi için yarıçapı 0br olan bir çember belirtme
>> > zorunluluğu var galiba.
>> >
>> > Muharrem Hocam düşüncelerinizi sabırsızlıkla beklemekteyiz.
>> >
>> >
>> > --
>> > http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>> >
>>
>> --
>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
> --
> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433808] Ynt: Öğretmenin Yaz Tatiline Dokunmayın! bir sendikadan alıntı



girmişsiniz gene birbirinize:)
mücahid kardeş bir alkış da benden sana o yaktığın 85 puan helal olsun sana daha bir gün bile meb i düşenmemiş insanlardan biri olarak yazıyorum sana özel de süründük ama Allah a bin şükür paramızı ekmeğimizi kazandık o özel bana İzmir in göbeğinde  bir evde aldırdı işini iyi yapana özelde para var şükür hala var
 
 

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433807] Çarpanlara Ayırma

Muharrem hocam, kanımca haklısınız.


 
01 Temmuz 2011 00:06 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:
Zafer Hocam;
Bu soru üzerine Hakan Hocamla uzun uzun
konuştuk.
Kısaca tekrar edeyim.
Ortada bir soru var.
Onun çözümü olarak soru ile hiç ilgisi olmayan
şeyler yapıyorsunuz. a şudur, b şudur diyorsunuz.
Öğrenciye de böyle yapmasını öğütlüyorsunuz.
Bunun neresi matematik?
Öğrenci ne yaptığını bilmeden niye öyle yapsın?
Ayrıca bunu lise programında olmayan kısmi
türevi kullanarak yapacak.
Ben bunun doğru olmadığını düşünüyorum.
Sevgiler, saygılar.


30 Haziran 2011 23:04 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com> yazdı:
> Hakan Hocamız bu tarz sorularda  eğer " a^2 + b^2 kaçtır ? " gibi kesin
> sorular soruluyorsa, bu yöntem işe yarar demek istemiş sanırım (ki bence pek
> haksız da sayılmaz)
> örneğin, " 5b^2  +  5a^2  -  15 = 6a + 8b  ise   a^2  + b^2 =? " diye bir
> soru sorulamaz. Çünkü ifade bu haliyle yarıçapı 2br olan bir çember
> belirtiyor.
> kaçtır diye sorabilmesi için yarıçapı 0br olan bir çember belirtme
> zorunluluğu var galiba.
>
> Muharrem Hocam düşüncelerinizi sabırsızlıkla beklemekteyiz.
>
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433806] Çarpanlara Ayırma

Zafer Hocam;
Bu soru üzerine Hakan Hocamla uzun uzun
konuştuk.
Kısaca tekrar edeyim.
Ortada bir soru var.
Onun çözümü olarak soru ile hiç ilgisi olmayan
şeyler yapıyorsunuz. a şudur, b şudur diyorsunuz.
Öğrenciye de böyle yapmasını öğütlüyorsunuz.
Bunun neresi matematik?
Öğrenci ne yaptığını bilmeden niye öyle yapsın?
Ayrıca bunu lise programında olmayan kısmi
türevi kullanarak yapacak.
Ben bunun doğru olmadığını düşünüyorum.
Sevgiler, saygılar.


30 Haziran 2011 23:04 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com> yazdı:
> Hakan Hocamız bu tarz sorularda  eğer " a^2 + b^2 kaçtır ? " gibi kesin
> sorular soruluyorsa, bu yöntem işe yarar demek istemiş sanırım (ki bence pek
> haksız da sayılmaz)
> örneğin, " 5b^2  +  5a^2  -  15 = 6a + 8b  ise   a^2  + b^2 =? " diye bir
> soru sorulamaz. Çünkü ifade bu haliyle yarıçapı 2br olan bir çember
> belirtiyor.
> kaçtır diye sorabilmesi için yarıçapı 0br olan bir çember belirtme
> zorunluluğu var galiba.
>
> Muharrem Hocam düşüncelerinizi sabırsızlıkla beklemekteyiz.
>
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433805] Re: lys 2011 - turev grafik

grafik f nin türevine ait.

f(-2) veya f(0) dan neye göre bahsediyoruz

anlamadım işte napayım artık kusuruma bakmayın...

On 30 Haziran, 23:19, yusuf aydın <fusuy...@gmail.com> wrote:
> f(-2) den f(0)' a fonksiyon artmaya devam ediyor. o yüzden f(0)>f(-2).
> azalan ise türevindeki değerler.bunu ayırt edebilmeye yönelik ölçücü bi
> öncül sanırım. bu arada bu grafiğin fonksiyonu sanırım çan eğrisi. yanılıyor
> muyum

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433804] Re: lys 2011 - turev grafik

f(-2) den f(0)' a fonksiyon artmaya devam ediyor. o yüzden f(0)>f(-2). azalan ise türevindeki değerler.bunu ayırt edebilmeye yönelik ölçücü bi öncül sanırım. bu arada bu grafiğin fonksiyonu sanırım çan eğrisi. yanılıyor muyum

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433803] Re: MATEMATİK LE İLGİLİ GÜZEL BİR KAYNAK YOK YOK

merhaba
bu dosyayı indirmeden şu içinde neler var bi anlasak
kolaylaştıralım zorlaştırmayalım olmaz mı

On 30 Haziran, 12:56, isa ihl <isaged...@gmail.com> wrote:
> Hocam dökümanlarınızı zerre sevmiyorum içinde bir sürü gereksiz
> materyal var indirdim %90'ı gereksiz diferansiyel ne işimize
> yarayacak, ileri matematik analizi ne yapacağız, matematik dışı
> dökümanlara hiç girmeyim, onlar zaten lüzümsuz... Emeğinize teşekkür
> etmek isterdim ama yine de teşekkür edeyim  ama en azından doğru
> dürüst şeyler koyun. Ha aklım agelmişken yazayım bazı dökümanlarınız
> ta 2000' e ait hocam kalkın elinizi yüzünüzü yıkayın, uyanın, 2011
> yılı bitti (çalışma yılı itibariyle)...
>
> On 28 Haziran, 21:42, salim87 <salimyama...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> >http://hotfile.com/dl/122494836/a661fd5/matematik.zip.html- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Ynt: Re: [tmoz:433802] Ynt: Çember (Meraklısına)

Teşekkürler Rıdvan hocam..İstediğiniz biçimde yaptım..

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433801] www.4shared.com hakkında

teşekkürler


 
30 Haziran 2011 21:48 tarihinde Mehmet ARSLAN <mesena@gmail.com> yazdı:

Okuldan bağlanabiliyor musunuz?

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433799] kombinasyon

çözüm nasıl olmalı?

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433799] Çarpanlara Ayırma

Hakan Hocamız bu tarz sorularda  eğer " a^2 + b^2 kaçtır ? " gibi kesin sorular soruluyorsa, bu yöntem işe yarar demek istemiş sanırım (ki bence pek haksız da sayılmaz)

örneğin, " 5b^2  +  5a^2  -  15 = 6a + 8b  ise   a^2  + b^2 =? " diye bir soru sorulamaz. Çünkü ifade bu haliyle yarıçapı 2br olan bir çember belirtiyor.

kaçtır diye sorabilmesi için yarıçapı 0br olan bir çember belirtme zorunluluğu var galiba. 

Muharrem Hocam düşüncelerinizi sabırsızlıkla beklemekteyiz.



--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433798] Re: lys 2011 - turev grafik

II ? anlaşılmadı

yanıt için teşekkür ederim

On 30 Haziran, 04:34, mesut topal <mesuto...@gmail.com> wrote:
> A
> 2011/6/30 hilleli mehmet <sabuncuzad...@gmail.com>
>
>
>
>
>
> > --
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
>
>
>  turev grafik.GIF
> 36KGörüntüleİndir- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433797] Polinomlar

Zafer Hocam, ben de sizin gibi düşünmüştüm.


30 Haziran 2011 22:34 tarihinde zafer celikoz <zafercelikoz@gmail.com> yazdı:
> Hocam estağfurullah. Sizlerden öğrenecek o kadar çok şeylerimiz var ki...
> ilk gördüğümüz sadece sezgiseldi.
> Sanırım artık şöyle bir şey uydurabiliriz :)
> 1.
> y=x^3 eğrisinin apsisleri 1, 2, 3 olan
> noktalarından geçen ve y eksenini
> (0,-12) noktasında kesen 3. dereceden
> eğrinin denklemini yazınız.
> f(x)= x^3 - a[(x-1).(x-2).(x-3)]
> f(0)= -12 ise  a= -2
> buradan da
> f(x) = x^3 + 2(x-1).(x-2).(x-3)
>
> f(x) = 3x^3 - 12x^2 + 22x -12
>
> 2.
> y=x^2 parabolünün apsisleri 0, 1, 2 olan
> noktaları ile A(-1,13) noktasından geçen
> 3. dereceden eğrinin denklemini yazınız.
>
>
> f(x) = x^2 - a[x.(x-1).(x-2)]
> f(-1)= 13 ise  a=-6
> buradan
> f(x) = x^2 + 6.x.(x-1).(x-2)
> f(x) = 6x^3 - 17x^2 + 12x
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433796] Polinomlar

Hocam estağfurullah. Sizlerden öğrenecek o kadar çok şeylerimiz var ki...
ilk gördüğümüz sadece sezgiseldi. 

Sanırım artık şöyle bir şey uydurabiliriz :) 

1.
y=x^3 eğrisinin apsisleri 1, 2, 3 olan
noktalarından geçen ve y eksenini
(0,-12) noktasında kesen 3. dereceden
eğrinin denklemini yazınız.

f(x)= x^3 - a[(x-1).(x-2).(x-3)]
f(0)= -12 ise  a= -2 
buradan da 
f(x) = x^3 + 2(x-1).(x-2).(x-3)
 
f(x) = 3x^3 - 12x^2 + 22x -12   


2.
y=x^2 parabolünün apsisleri 0, 1, 2 olan
noktaları ile A(-1,13) noktasından geçen
3. dereceden eğrinin denklemini yazınız.


f(x) = x^2 - a[x.(x-1).(x-2)]
f(-1)= 13 ise  a=-6
buradan
f(x) = x^2 + 6.x.(x-1).(x-2)

f(x) = 6x^3 - 17x^2 + 12x


--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

[tmoz:433795] Re: soru-dönel permütasyon

Bütün hocalarıma teşekkürler, saygılar.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433794] Ynt: Çember (Meraklısına)

pdf nin en başına soruyu ekleseydiniz çok şık olacaktı.. elinize sağlık..

29 Haziran 2011 22:36 tarihinde Barış Demir <barisburcin@gmail.com> yazdı:
Uzun zaman oldu, çözümü ekliyorum. Bana en çok antreman yaptıran çözümlerden biriydi...
Çözümde r1=a, r2=b ve r3=c olarak alınmıştır.
Genellemenin çözümü verilmiştir.
İstenilen sayısal değer bu genellemeye göre r2=4 ve r3=36/25 bulunacaktır.

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433793] www.4shared.com hakkında


Okuldan bağlanabiliyor musunuz?

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433792] Tayin

Emre Hocam, sevinirim.
Pazar dışında her gün olabilir.
0533 625 56 40

30 Haziran 2011 20:05 tarihinde WWW.EMREORHAN.COM <emreorhan44@gmail.com> yazdı:
> çok özür dilerim muharem hocam yazacaktım yanlışlıkla oldu
>
> 30 Haziran 2011 20:05 tarihinde WWW.EMREORHAN.COM <emreorhan44@gmail.com>
> yazdı:
>>
>> muharrem bir ara görüşmek tanışmak isterim sizinle...
>>
>> 24 Haziran 2011 23:05 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com>
>> yazdı:
>>>
>>> Sevgili Temel;
>>> İstanbul'a bir alt sokağımızdaki Liseye
>>> tayin olmana çok sevindim.
>>> İstanbul'da oturan, Avrupa yakasında oturan,
>>> hele Merter'e yakın oturan arkadaşlarım;
>>> bir de benimle görüşmek isterlerse,
>>> buna da çok sevineceğim.
>>> Sevgiler
>>>
>>> --
>>> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>>
>>
>>
>> --
>> Geometri noktada başlar
>> Doğruda yol alır
>> Düzlemde gezinir
>> Uzayda uçurur...
>> www.emreorhan.com
>> 'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...
>
>
>
> --
> Geometri noktada başlar
> Doğruda yol alır
> Düzlemde gezinir
> Uzayda uçurur...
> www.emreorhan.com
> 'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...
>
> --
> http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Re: [tmoz:433790] Tayin

çok özür dilerim muharem hocam yazacaktım yanlışlıkla oldu

30 Haziran 2011 20:05 tarihinde WWW.EMREORHAN.COM <emreorhan44@gmail.com> yazdı:
muharrem bir ara görüşmek tanışmak isterim sizinle...

24 Haziran 2011 23:05 tarihinde Muharrem Şahin <muharrem49@gmail.com> yazdı:

Sevgili Temel;
İstanbul'a bir alt sokağımızdaki Liseye
tayin olmana çok sevindim.
İstanbul'da oturan, Avrupa yakasında oturan,
hele Merter'e yakın oturan arkadaşlarım;
bir de benimle görüşmek isterlerse,
buna da çok sevineceğim.
Sevgiler

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf



--
Geometri noktada başlar
Doğruda yol alır
Düzlemde gezinir
Uzayda uçurur...


'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...




--
Geometri noktada başlar
Doğruda yol alır
Düzlemde gezinir
Uzayda uçurur...


'i' den daha reel,'pi'den daha rasyonel...

--
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf