21 Aralık 2010 Salı

[tmoz:387391] ZAFER AĞBULUT(PERMÜTASYON)11

SORU:A={1,2,3,4,5} kümesinin elamanlarını
kullanarak üç basamağında
farklı rakamların bulunduğu beş basamaklı kaç
farklı sayı yazılabilir?

A)130 B)140 C)150 D)160
E)170

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387389] DANIŞMA AMACLI

Eski bir problemin genelleştirilmiş hali...Çok yazmak gerek...

21 Aralık 2010 21:26 tarihinde sinan aşık <s.a.sinan.asik@gmail.com> yazdı:
[s.a]

İki Matematikçi

İki matematikçimiz olsun. İki sayımız olsun toplamları 100 den küçük sayıların ikisi de ayrı ayrı birden büyük sayılar. Matematikçilerimizin birincisine bu sayıların toplamı verilsin, diğerine bu sayıların çarpımı verilsin.

Bu iki matematikçimizin arasında şöyle bir konuşma geçer.

Çarpımları bilen matematikçi: Ben bu sayıların ne olduğunu bulamayacağım, der.

Toplamları bilen matematikçi: Ben zaten bulamayacağını biliyordum, der. Bunun üzerine

Çarpımları bilen matematikçi: O halde ben bu iki sayıyı buldum der. Ardından

Toplamları bilen matematikçi: sen bulduysan ben de buldum der.

Bu iki sayı nedir?

not. sayılar a ve b olsun.  sayılar 1 den büyük, a+b< 100

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:387389] PAYLAŞIM


20 Aralık 2010 Pazartesi

[tmoz:387129] Re: arcsinx fonksiyonunun türevi nedir arkadaşlar?

dogrudur ferdi hocam...

On 20 Aralık, 23:33, ferdi cengiz <ferdicengi...@gmail.com> wrote:
> 1BÖLÜ 1-XKARE NİN KAREKÖKÜ DİYE HATIRLIYORUM
>
> 20 Aralık 2010 23:24 tarihinde Ali ARSLAN <alifi...@gmail.com> yazdı:
>
> > kafa mı durdu... benmi bilmiyom :)
>
> > --
> > Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
>
> --
> Ferdi CENGİZ
> Matematik Öğretmeni
> Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
> Pozantı/Adana
>
> *Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
> uğraşmaz, doğru insan olmak için.*

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387127] dönüşüm ters dönüşüm formüllerinin ezberlemenin kolay bir yöntemi varmı

bu harikaymış..:)

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387128] Re: DUYURU



Allah emeklerinizin karşılığını versin diyeceğim ama O zaten her iyi şeyin karşılığını fazlasıyla veriyor.Bende diyorum ki insanlar emeklerinizi bilsin inşallah
--
mokur(öğretmen)

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387127] Re: DUYURU

hayırlı olsun.

21 Aralık 2010 00:00 tarihinde Caner Eren <canereren59@gmail.com> yazdı:
hayırlı olsun

20 Aralık 2010 22:21 tarihinde mstfzdmr-tarsusi <tarsusmatematik@gmail.com> yazdı:



hayırlı olsun ....

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:387126] özeltestgeometri

ben 300 derece buluyorum.ama zor soru emin değilim.bakabilen olursa sevinirim.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387125] Çarpanlarına ayırma


Sayın Hocam sorunun kaynağı nedir acaba! Sanki banada Ferdi Hocamın dediği gibi a^2.b+a.b^2 gibi geldi bu şekilde de a+b değil de (a+b)^3 27 çıkıyor.

--
mokur(öğretmen)

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387125] parabol

yanlış yaptım sanırım 24ün karesi çıktı

20 Aralık 2010 23:48 tarihinde sercan sıyrık <fisured@gmail.com> yazdı:
özür dilerim tekrardan y kare yok ikiside parabol y ile başlıyor

20 Aralık 2010 23:45 tarihinde ferdi cengiz <ferdicengiz44@gmail.com> yazdı:


sayın hocam y^2=x^2+2x-11 parabol denklemine uygun değil gibi sanki


--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

-- d
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387122] Re: DUYURU

hayırlı olsun

20 Aralık 2010 22:21 tarihinde mstfzdmr-tarsusi <tarsusmatematik@gmail.com> yazdı:


hayırlı olsun ....

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:0] Çarpanlarına ayırma

sonuç 27 diyor

A.B YERİNE A.B KARE OLACAK BENCE

--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--

Matematik28


--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387119]

entresan bunları ben yollamadım ne yapmalıyım

2010/12/20 <uysalonder2003@yahoo.com>
http://www.putiikkieleanor.fi/shop/images/mysite.html


--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Önder UYSAL


--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387127] limit 2 (türevsiz çözüm)

cevabı 2 mi hocam

20 Aralık 2010 23:47 tarihinde ali aslan <alifihdo@gmail.com> yazdı:
:) teşekkürler arkadaşlar...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387125] dönüşüm ters dönüşüm formüllerinin ezberlemenin kolay bir yöntemi varmı

ben 4 senedir hafıza çivisinden öğrencilerime öğretiyorum. gayette memnunum.%100 olmasa da %80 in üzerinde başarı görüyorum. en azından tekrar hatırlatmak çok ta zor olmuyor....

20 Aralık 2010 23:35 tarihinde sinan aşık <s.a.sinan.asik@gmail.com> yazdı:
[S.A]


--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387117] parabol

özür dilerim tekrardan y kare yok ikiside parabol y ile başlıyor

20 Aralık 2010 23:45 tarihinde ferdi cengiz <ferdicengiz44@gmail.com> yazdı:


sayın hocam y^2=x^2+2x-11 parabol denklemine uygun değil gibi sanki


--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

-- d
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:387115] Re: soru

1+3+5+7.......+2n-1= n kare

1+3+5+7+9+....+47=?

2n-1=47 olup n=24 olur ki 24 karesi=576 dır.

On 20 Aralık, 22:23, susoMAT <suso...@gmail.com> wrote:
> *o ile 48 arasındaki tek sayıların toplamı nedir ...**nasıl cözülecek bu
> soru
> *
>
> susoMAT

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387114] parabol



sayın hocam y^2=x^2+2x-11 parabol denklemine uygun değil gibi sanki

--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387113] parabol

alttakide parabol yazmayı unutmuşum özür

20 Aralık 2010 23:39 tarihinde ferdi cengiz <ferdicengiz44@gmail.com> yazdı:
ykare ile başlayan parabol mü??

2010/12/20 sercan sıyrık <fisured@gmail.com>

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387111] parabol

ykare ile başlayan parabol mü??

2010/12/20 sercan sıyrık <fisured@gmail.com>

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387111]

y kare ile başlayan parabol mü ki?

2010/12/20 sercan sıyrık <fisured@gmail.com>

 

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi