20 Aralık 2010 Pazartesi

Re: [tmoz:387109] arcsinx fonksiyonunun türevi nedir arkadaşlar?

1BÖLÜ 1-XKARE NİN KAREKÖKÜ DİYE HATIRLIYORUM

20 Aralık 2010 23:24 tarihinde Ali ARSLAN <alifihdo@gmail.com> yazdı:
kafa mı durdu... benmi bilmiyom :)

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387108] Çarpanlarına ayırma



A.B YERİNE A.B KARE OLACAK BENCE

--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:387104] arcsinx fonksiyonunun türevi nedir arkadaşlar?

kafa mı durdu... benmi bilmiyom :)

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

RE: [tmoz:387103] dönüşüm ters dönüşüm formüllerinin ezberlemenin kolay bir yöntemi varmı

bu formülleri tablodan çıkarılışı nasıl
 

Date: Sat, 18 Dec 2010 23:16:54 +0200
Subject: Re: [tmoz:386467] dönüşüm ters dönüşüm formüllerinin ezberlemenin kolay bir yöntemi varmı
From: s.a.sinan.asik@gmail.com
To: tmoz@googlegroups.com

[s.a]



--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387101] garip geldi bana

tam bir sayı çıkması bekliyordum hocam öğrenciye sorulması pekde orjinal olmaz sanırım istifade ettim teş

20 Aralık 2010 23:14 tarihinde Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <rcmntsykn@gmail.com> yazdı:
grpczm.GIF

--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
dert arardım derdime derdim bana derman imiş...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387101] Re: acil kombinasyon

İlker hocam sanırım kastedilen hiç bir şekilde mühendisler yana yana gelmemesi. benim yorumum şu şekilde.
Saygılarımla...

Öğretmenler: A B C D
Doktorlar: a,b
Mühendis: 1,2,3

ilk önce diğer meslek gruplarını sıralayalım: 6! şekilde ( A, B, C, D, a,b )

sıralamalardan birini alalım (mesela A b C D a B)

_A_ b_ C_ D_ a_ B_
 
Yukarıdaki durumda 1,2,3 rakamları için P(7,3) kadar sıralama vardır.

O zaman tüm durumlar için 6!.7.6.5=30.7! sıralama mevcuttur.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387100] acil çarpanlara ayırma .

crpczm.GIF

--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:0] Re: işlem yeteneği

teşekür ederim


On 20 Aralık, 23:05, Hüdai Burak Yalçın (Öğretmen)
<hburak2...@gmail.com> wrote:
> 20 Aralık 2010 22:42 tarihinde sadık özhan <sadikoz...@gmail.com> yazdı:
>
> > İŞLEM YETENEĞİ İLE İLGİLİ TESTİ OLAN PAYLAŞABİLİR Mİ
> > ŞİMİDİDEN TEŞEKKÜRLER
>
> > --
> > Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
>
> --
> Dünyayı Güzellik Kurtaracak...
>
>  İŞLEM YETENEĞİ TEST NO 15 _BİREY YAY_.pdf
> 251KGörüntüleİndir
>
>  İŞLEM YETENEĞİ TEST NO 16 _BİREY YAY_.pdf
> 250KGörüntüleİndir
>
>  İŞLEM YETENEĞİ TEST NO 17 _BİREY YAY_.pdf
> 249KGörüntüleİndir

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:0] garip geldi bana

=6.7.8 ( 45 + 4) +7.7.7
=6.7.8.49 + 7.7.7
=7.7.7.(6.8+1)
= 7.7.7.7.7 = ......

 
20 Aralık 2010 23:07 tarihinde MEHMET YILDIZ <myfemozel@gmail.com> yazdı:


--
dert arardım derdime derdim bana derman imiş...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387096] Re: üçgen alan/

hocam çözümlerinize işlem sırası birde neyi nerden buldugunuzu yazarsanız daha anlaşılır olur

2010/12/20 Ercüment SOYKAN - Öğretmen - Ankara <rcmntsykn@gmail.com>
czmmm.GIF



--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387094] garip geldi bana

grpczm.GIF

--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:0] Re: üçgen alan/

czmmm.GIF


--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387092] türev

 
lim[f(x) - f(10)] / (x-10) = f '(10) = 10.9.8......2.1= 10!
 
 

 
20 Aralık 2010 22:39 tarihinde yücel yücel <salyangoz55@gmail.com> yazdı:
son terim 11. nini türevi çarpı diğerleri olacaktı ama sonucu değiştirmiyor sanırım.

20 Aralık 2010 22:36 tarihinde yücel yücel <salyangoz55@gmail.com> yazdı:

f nin türevi = 1. nin türevi çarpı diğerleri + 2. nin türevi çarpı diğerleri + 3.nün türevi çarpı diğerleri + .............. 10. nun türevi çarpı diğerleridir. 
bu eşitlikten görülürki ilk 9 türev  ( x-10) çarpanından dolayı sıfır olur. sadece 10. nun türevi alınıp 10 yazıldığında sıfır gelmez. buradan 10.9.8. ... . 1 gelir ki bu da  10! demektir.

20 Aralık 2010 20:49 tarihinde furkan şeker <furkan53973@gmail.com> yazdı:

f(x)=x.(x-1).(x-2).......(x-10) olduğuna göre, f'(10)=?

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi


--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:387089] Re: kombinasyon

arkadaşlar hakkınızı helal edin, soru şu
A=(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) kümesinin 3 elemanlı alt kümelerinin kaç
tanesinin elemanları çarpımı 6nın katıdır?

On 20 Aralık, 22:50, barbaros gur <bhgu...@gmail.com> wrote:
> bencede..:)):
>
> 20 Aralık 2010 22:49 tarihinde İsmail20 <ismailafaca...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
> > soru mutlaka farklı bir şey soruyo olmalı
>
> > 20 Aralık 2010 22:45 tarihinde barbaros gur <bhgu...@gmail.com> yazdı:
>
> >>  ....kaç tanesi 6 nın katıdır diye soruyordur belki?
>
> >> 20 Aralık 2010 22:42 tarihinde İsmail20 <ismailafaca...@gmail.com> yazdı:
>
> >>>  sadece {1,2,3} sağlamaz mı? Bir tane diye düşünüyorum
>
> >>> 20 Aralık 2010 22:29 tarihinde gusedoba <gurkanbay...@gmail.com> yazdı:
>
> >>> pardon hocam
> >>>> A=(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10) kümesinin 3 elemanlı alt kümelerinin kaç
> >>>> tanesinin elemanları çarpımı 6dır?
>
> >>>> On 20 Aralık, 22:23, pusat81 <pusa...@hotmail.com> wrote:
> >>>> > SORU TUHAF  DURUYOR Bİ KONTROL EDERSENİZ ?
>
> >>>> --
> >>>> Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
>
> >>> --
> >>> Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
>
> >> --
> >> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...
>
> >> --
> >> Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
>
> > --
> > Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi
>
> --
> İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387087] Arkadaşlar türev testi olan varsa yollayabilir mi



20 Aralık 2010 23:01 tarihinde Hüdai Burak Yalçın (Öğretmen) <hburak2000@gmail.com> yazdı:


20 Aralık 2010 22:55 tarihinde matematikçe <matematik12345@gmail.com> yazdı:

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387087] işlem yeteneği



20 Aralık 2010 22:42 tarihinde sadık özhan <sadikozhan@gmail.com> yazdı:
İŞLEM YETENEĞİ İLE İLGİLİ TESTİ OLAN PAYLAŞABİLİR Mİ
ŞİMİDİDEN TEŞEKKÜRLER

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387086] Arkadaşlar türev testi olan varsa yollayabilir mi



20 Aralık 2010 22:55 tarihinde matematikçe <matematik12345@gmail.com> yazdı:

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Ferdi CENGİZ
Matematik Öğretmeni
Zafer Sabancı Anadolu Lisesi
Pozantı/Adana
 
 
Herkes doğru insanı bulmak ister, yanılmamak için. Oysa kimse
uğraşmaz, doğru insan olmak için.

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387085] Arkadaşlar türev testi olan varsa yollayabilir mi



20 Aralık 2010 22:55 tarihinde matematikçe <matematik12345@gmail.com> yazdı:

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:0] çarpanlara ayırma ACİL.

= 6x^3 + 6x^2 - x^2 - 2x - 1
= 6x^2 . ( x+1 ) - ( x + 1)^2
= ( x + 1 ) . (6x^2 - x - 1 )
= ( x + 1 ) . (3x + 1) . ( 2x - 1)
20 Aralık 2010 22:52 tarihinde kadir birtan <birtanka@gmail.com> yazdı:
6x^3 + 5x^2 - 2x -1 ifadesinin çarpanlarından biridir.  cevap 1-2x

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi



--
Dünyayı Güzellik Kurtaracak...

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

Re: [tmoz:387082] üçgen sorusu

czmm.GIF


--
"Matematik olmayınca ne eşyanın, ne de insanın birbiriyle münasebetlerini anlamak mümkündür. O, kâinattan hayata uzanan çizgide bir ışık kaynağı gibi yollarımızı aydınlatır, bize insan ufkunun ötelerini, hattâ düşünülmesi, taşınılması çok zor imkan âleminin derinliklerini gösterir ve bizi ideallerimizle buluşturur."

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi

[tmoz:0] Arkadaşlar türev testi olan varsa yollayabilir mi

--
Türkiye Matematik Öğretmenleri Zümresi