13 Aralık 2010 Pazartesi

Re: [tmoz:385032] soru:max 2010_(11)

ben daha farklı yollardan çözdum ama cözumunuzde çok sık tebirk ederim elinize sağlık
benim gibi birnin tebirği sizi tesellli edermi bilmem gerci ama sizin için orucumu bozdum:)(hocalrımız mesgul olablir sayı hocam bunuda göz ardı etmeyelim)

13 Aralık 2010 23:16 tarihinde yusuf aydın <fusuy364@gmail.com> yazdı:
İdris hocam bu tür sorularını 3. kez çözüyorum ama hiçbirinde olumlu ya da olumsuz bir geri dönüt alamadım sizden.

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..



--

 ........Dünyanın lezzetleri, zevkleri ve zinetleri Halıkımızı, Mâlikimizi ve Mevlamızı bilmediğimiz takdirde Cennet de olsa Cehennemdir..........

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385030] tümay matematik dünyamızdan bir küme sorusu

10

13 Aralık 2010 23:12 tarihinde cengiz POLAT (ÖĞRETMEN) <dreamsmoker@gmail.com> yazdı:
Bir köydeki halkın %85 inde inek, %80 inde koyun, %75 inde tavuk, %70 inde de hindi vardır.
Bu hayvanların dördü birden halkın en az yüzde kaçında vardır?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..



--
Ey kör! Bu yer,bu gök,bu yıldızlar boştur boş
Bırak onu bunu da gönlünü hoş tut hoş!
Şu durmadan kurulup dağılan evrende
Bir nefestir alacağın ,o da boştur boş!
                                   HAYYAM

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385030] sayı

a=2 değil mi? sayı 9k biçiminde olduğundan..

13 Aralık 2010 23:04 tarihinde darius <gezgin434343@gmail.com> yazdı:
umarım anlaşılır ve doğrudur.

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..



--
İradene hakim, vicdanına mahkum ol...

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385027] soru:max 2010_(11)

İdris hocam bu tür sorularını 3. kez çözüyorum ama hiçbirinde olumlu ya da olumsuz bir geri dönüt alamadım sizden.

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385026] karmasık sayı

ben de öyle düşünmüştüm ama sanırım yanlıştır.yanlışlık f(x) değil f(x+1) verilmiş ordan kaynaklanıyor

13 Aralık 2010 18:50 tarihinde hüseyin ŞENOCAK <huseyinsenocak@gmail.com> yazdı:

13 Aralık 2010 18:31 tarihinde paradoks_78(özgür yıldıran) <yildiran62@gmail.com> yazdı:
ilk soruda çemberin tamamı oluyor ..son sorudada sıkıntı var sanki

13 Aralık 2010 18:29 tarihinde Temel Gökçe <temelgokce@gmail.com> yazdı:

ilk soruda sorun var gibi




2010/12/13 kaan polat <windrosew@gmail.com>
yardımcı olabilirmisiniz

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..



--
Adapla gelen,hürmetle gider...

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..



--

Ulubatlı Hasan A.L  BURSA

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:385025] tümay matematik dünyamızdan bir küme sorusu

Bir köydeki halkın %85 inde inek, %80 inde koyun, %75 inde tavuk, %70 inde de hindi vardır.
Bu hayvanların dördü birden halkın en az yüzde kaçında vardır?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:385022] Re: 9. sınıf geometri; doğrunun kapalı ve parametrik denklemi

Pardon 3x+12=4y olacaktı.

On 13 Aralık, 23:05, Mustafa Kafadaroğlu-Aydın
<kafadaroglumust...@gmail.com> wrote:
> 3x-12=4y  şeklinde yazılıp her iki taraf önce x in katsayısı olan 3'e
> bölünüyor. Sonra y'nin katsayısı olan 4'e bölünüp orantı şekline
> getiriliyor. Bu orantı k'ya eşitlenip sırası ile x ve y yalnız
> bırakılıyor.Bu şekilde parametrik denklem elde ediliyor.
>
> On 13 Aralık, 17:26, sine bursa <snb...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > 3x - 4y+12=0 kapalı şekilde verilen doğrunun parametrik denklemini
> > bulunuz.arkadaslar 9.sınıf meb kıtabında acıklaması verılmeden
> > cözulmus.mantıklı bı cözüm arıyorum.cevaplarsanız sevınırım...- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385021] Eskenar dortgen teşekkür

16 lar yanlış olmuş 6 olacak

13 Aralık 2010 23:07 tarihinde sibel bostancıoğlu <ssibbell@gmail.com> yazdı:


13 Aralık 2010 22:59 tarihinde Yilmaz Uçan <yucan06@hotmail.com> yazdı:






Sent from my iPhone
--

* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..



--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:385019] Re: 9. sınıf geometri; doğrunun kapalı ve parametrik denklemi

3x-12=4y şeklinde yazılıp her iki taraf önce x in katsayısı olan 3'e
bölünüyor. Sonra y'nin katsayısı olan 4'e bölünüp orantı şekline
getiriliyor. Bu orantı k'ya eşitlenip sırası ile x ve y yalnız
bırakılıyor.Bu şekilde parametrik denklem elde ediliyor.

On 13 Aralık, 17:26, sine bursa <snb...@gmail.com> wrote:
> 3x - 4y+12=0 kapalı şekilde verilen doğrunun parametrik denklemini
> bulunuz.arkadaslar 9.sınıf meb kıtabında acıklaması verılmeden
> cözulmus.mantıklı bı cözüm arıyorum.cevaplarsanız sevınırım...

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385017] Matematik Üzerine Söylenmiş Sözler

HOCAM  BU  SÖYLENMİŞ   SÖZLERİ   İNDİREBİLECEĞİM  LİNK  VARMI  ACABA?

12 Aralık 2010 20:40 tarihinde susoMAT <susomat@gmail.com> yazdı:
slm Abdullah Bey Matematik nasıl renklendirilirle ilgili aklıma birkaç şey geliyor.Mesela konu ile ilgili konuda geçen terimleri içeren akrostiş şiirler olabilir. İşlemlerle ilgili oyunlar olabilir.Günlük hayattaki şarkı sözlerinin değiştirilmesi falan olabilir.Ben ilköğretimde olduğum için bu tür çalışmalar dikkat çekici olabiliyor.


susoMAT




12 Aralık 2010 15:00 tarihinde abdullah cansız <abdullahcansz29@gmail.com> yazdı:

slm  hocam matematik  adına   güzel  paylaşımlar  yapmışşın .matematik  nasıl  renklenir  adına  tavsiyn  varsa   bu  mesaja  bakıpp  yazarmısın?


12 Aralık 2010 03:23 tarihinde susoMAT <susomat@gmail.com> yazdı:


susoMAT







Matematik Üzerine Söylenmiş Sözler

Matematik, aklın dilidir!

Matematikle ifade edebiliyorsanız, bilginiz doyurucudur.
Lord KELVIN


Tarihte üç büyük olay vardır: Bunlardan ilki, evrenin oluşumudur.
İkincisi, yaşamın başlangıcıdır. Bu ikincisi ile aynı derecede önemli olan üçüncüsüyse,
yapay zekanın ortaya çıkışıdır.

Edward Fredkin


Hayat sadece iki şey için güzel; matematiği keşfetme ve öğretme.
Simeon Poisson


Başka her şey de olduğu gibi matematiksel bir teori için de öyledir;
güzellik algılanabilir fakat açıklanamaz.

Arthur Cayley


İnsanoğlunun değeri bir kesirle ifade edilecek olursa; payı gerçek kişiliğini gösterir,
paydası da kendisini ne zannettigini, payda büyüdükçe kesrin değeri küçülür.

TOLSTOY


Gerçeği aramak onu elde etmekten daha kıymetlidir.
Albert
Einstein, 1879-1955

Sen de biliyorsun ki biz hepimiz aynı sebepten dolayı matematikçi olduk; tembeliz.
Max Rosenlicht 1949


Çözümde görev almayanlar, problemin bir parçası olurlar.
GOETHE


Bir matematikçi sanmaz fakat bilir. İnandırmaya çalışmaz çünkü ispat eder.
Güveninizi beklemez. Belki dikkat etmenizi ister.

Henri POINCARE


Dünyadaki en masum uğraş matematiktir.
G. H. HARDY


...evren her an gözlemlerimize açıktır; ama onun dilini ve bu dilin yazıldığı harfleri
öğrenmeden ve kavramadan anlaşılamaz.
Evren matematik diliyle yazılmıştır; harfleri üçgenler, daireler
ve diğer geometrik biçimlerdir. Bunlar olmadan tek sözcüğü bile anlaşılamaz;
bunlarsız ancak karanlık bir labirentte dolanılır.

GALİLEO


Bilim deyince, onda hakikat diye öne sürdüğü önermelerin pekin olmasını ister;
pekinlik ise en mükemmel şekliyle matematikte bulunur.
O halde bilim o disiplindir ki; önermeleri matematikle ifade edilir.
O zaman matematiği kullanmayan disiplinler bilimin dışında kalacaklardır.

M.Kemal Atatürk


İnsanlar sayılar gibidir, o insanın değeri ise o sayının içinde bulunduğu sayı ile ölçülür.
NEWTON


Matematiğin hiçbir dalı yoktur ki, ne kadar soyut olursa olsun,
bir gün gerçek dünyada uygulama alanı bulmasın.

LOBACHEVSKY


Geometri zekayı aydınlatır ve aklı doğru yola sokar. Onun bütün kanıtları açık ve düzenlidir.
Çok iyi düzenlendiğinden geometrik mantık yürütmeye hata girmesi neredeyse imkansızdır.
Bu nedenle sürekli geometriye başvuran bir aklın hataya düşmesi çok nadirdir.
Buna göre de geometri bilen kişi zeka kazanır.

Ibn Haldun 1332-1406


Bir karenin kenarlarıyla köşegenlerinin rasyonel orantılı olmadığı gerçeğinden habersiz olan,
insan sıfatına layık değildir.

PlatoM.Ö 429-347


Bir matematik problemine dalıp gitmekten daha büyük mutluluk yoktur.
C. MORLEY



Bir matematikçi sanmaz fakat bilir, inandırmaya çalışmaz çünkü ispat eder.
HENRI POINCARE


Matematikte karşılaştığınız güçlükler için endişe etmeyin.
Emin olun benim karşılaştıklarım sizinkilerden daha büyüktür.

Albert Einstein


Geometri, yaratılış öncesi de vardı.
Plato


Doğanın muazzam kitabının dili matematiktir.
Galileo


Resim bir bilimdir ve tüm bilimler matematiğe dayanır.
İnsanın ortaya koyduğu hiçbir şey matematikte yerini bulmaksızın bilim olamaz.

Leonardo Da Vinci


Matematik düzen, simetri ve limitleri ortaya koyar
ve bunlar güzelliğin en muhteşem formlarıdır.

Aristotle


Aritmetik, ayakkabıları çıkarmadan yirmiye kadar sayabilmektir.
Mickey Mouse


Matematik bilimlerin sultanıdır.
Carl Friedrich Gauss


Matematiksel olarak gösterilemeyen hiçbir araştırma gerçel bilim sayılamaz.
Leonardo da Vinci


Matematik aşk gibidir: Basit bir fikir, fakat her an karmaşıklaşabilir.
R. Drabek


--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:385013] 10. sınıf matematikte şu hafta hangi konuyu anlatıyorsunuz_?

2.  DERECE  DENKLEMİN  KÖKLERİ  İLE  KATSAYILAR  ARASI  BAĞINTILAR  A  PERŞEMBE  BAŞLIYACAM  +  2.  SINAVI  YATIK.

13 Aralık 2010 20:32 tarihinde Engin Acı <enginaci@gmail.com> yazdı:
10. sınıf matematikte şu hafta hangi konuyu anlatıyorsunuz_?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:385012] Re: ÖRNEK 9. SINIF KONU ANLATIM ÖĞRETMEN KİTABI

Mustafa KAFADAROĞLU
Matematik Öğretmeni

Esra Karakaya Anadolu Lisesi
Didim/Aydın

Tel: 05054952272

On 10 Aralık, 15:12, Recep Yücesan <recepyuce...@gmail.com> wrote:
> Değerli öğretmen arkadaşlar,
> 9.sınıf öğrenci kitabına gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim.
> Şimdi aynı kitabın öğretmen kitabı haftaya çıkacak.İsteyan arkadaşlara
> kargo bedeli karşılığında gönderilecektir.İlgilenenlere duyurulur...

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384995] Re: altgrup

güncel

On 10 Aralık, 23:34, Amasya <adnancap...@gmail.com> wrote:
> 96.  Elemanları R'den R'ye tanımlı
> f1(x) = x
> f2(x) = 1 / x
> f3(x) = - x
> f4(x) = - 1 / x
> fonksiyonları olan G ={ f1 , f2 , f3 , f4 } kümesi bileşke işlemine
> göre bir gruptur.
> Buna göre (G , o) grubunun mertebesi 2 olan kaç tane altgrubu vardır?
>
> A) 1        B) 2        C) 3        D) 6

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:384994] Re: Projeksiyonla ders anlatımı


sağolun hocalarım ama tablet pc yok sadece projeksiyon. ttnet vitamin kullanan varmı?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384993] Re: acil

2010/12/10, yunus kızılırmak <yunus.kizilirmak@gmail.com>:
> --
> KIZILIRMAK
>


--
KIZILIRMAK

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

Re: [tmoz:384995] Re: yazılı kagıdını görmek isteyen öğrencilere uygulanan prosedür

arkadaşlar "ben sınıfıma hakimim öğrencimle de aramdaki diyalogum cok iyi ama herralde sizler bunu beceremiyorsunuz" mesajı veriyorsunuz helal olsun, bizler beceremedik belki öğrenci profiliniz nasıl bilemiyorum ama yaptıgınızın dogru olduguna inanmıyorum,
 
1. kagıtları dagıtıp toplama bir vakit kaybıdır ve öğrencinin hakkını ders görebilme hakkını elindek almaktır, mevcut ders saati yetmez iken her sınav sonunda kagıtları dagıtmak en az 3 ders kaybı demek olur bir matemaitk dersi için dagıt topla hadi 20 dk sürsün ders bölünmüştür o derste artık ders işlenmez
 
2. sınavın güvenligini tehdit eder ve eminim böyle bir uygulama mebe sorulsa ilgili yönetmelikler gereği yasak oldugu cevabı verilr, sizin ruhunuz bile duymadan öğrencini kagıt üzeirnde oynama ihtimali vardır sonra da hocam hata yapmışsınız " aaa öylemi hemen düzeltelim"  gibi konusmalar sanırım oluyordur, yönetmelige uygun olan birebir öğrenci ile kagıdı tartışmak, hatalarını göstermek, ülkenin pek cok yerindeki pek cok okulda kagıtları ve çözümleri dagıtınca öğrenci yaptıgı hatayı görüp anlayacak seviyede degildir, toplama çıkarma bilmeyenlerle birçok okul dolu nerde kaldı öğrenci hatasını anlasın hem de kendi kendine???
 
3. dediginiz ve sadece öğretmen öğrenci ilişkisine, sınıf hakimiyetine bagladıgınız olayı gelin 45 kişilik bir mesleklisesi sınıfında yapın bakalım, böyle şeyler sadece öğretmen hakimiyeti öğretmen öğrenci ilişkisine baglı degildir her okulu kendi okulunuz gibi sanmayınız, olayda pek çok faktör vardır, bu olay anca öğretmen ile öğrenci birebir kagıdı inceler ise tam güvenli ve faydalı olur ona da vakit yok, benim anlatmak istedigim de bu yoksa ne öğrenciden kagıdı kacırmak ne de baska birşey, sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinde de bahsedilen öğretmen ile öğrencinin , tüm sınıfın birden degil öğretmen ile öğrencinin birlikte, basbasa kagıdı incelemesidir diger uygulamalar yönetmeliğe aykırı sınav güvenligini tehdit edici hatalı uygulamalardır. ne kaadar sınıfa hakimim derseniz deyin bir çift gözünüz var insan üstü degilsiniz sizin ruhunuz bile duymadan pek çok şey oluyordur eminim sizler de ben sınıfıma hakimin öğrencilermi seviyorum onlarda beni seviyor ne de güzel herşey çok mutluyuz sanırsınız:)

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384998] fonksiyon

A=(a,b,c,d) ve B=(a,b,c) kümeleri veriliyor.
a)f(a)=a olacak şekilde A dan B ye tanımlanan fonksiyon sayısı nedir?
b)f(a)=a ve f(b)=a olacak şekilde A dan B ye tanımlanan fonksiyon
sayısı nedir?
c)f(a)=c ve f(c)=a olacak şekilde A dan B ye tanımlanan fonksiyon
sayısı nedir?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384992] Prizma

?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384998] Re: çarpanlara ayırma

bu soruya bakabilir misiniz acaba ?


--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384998] küme

Her biri boş kümeden farklı A 1, A 2, ..., A n kümelerinin alt küme
sayılarının toplamı 594 ise eleman sayıları toplamının en küçük ve en
büyük değerleri kaçtır?

{1,2,3, ..., 127} kümesi her birinin içindeki elemanlarının toplamı
aynı olan n tane ayrık alt kümelerinin birleşimi olarak
yazılabildiğine göre n nin en büyük değeri kaç olabilir?
8 elemanlı bir kümenin tüm elemanları kullanılarak en az 2 elemanlı
ikişer ikişer ayrık 3 alt küme kaç farklı şekilde oluşturulur?
Bir turist kafilesi Alman ve Fransız turistlerden
oluşmaktadır.Gruptaki Almanlar Fransızlardan 5 fazladır.Şapkalı erkek
turistlerin sayısı, şapkalı bayan turistlerin sayısına
eşittir.Şapkasız erkek Fransız sayısı 4, şapkasız bayan Alman sayısı
5 tir.Şapkalı bayan Fransız 1 kişi, şapkasız erkek Alman 2 kişi,
şapkalı erkek Fransız 2 kişi ve şapkalı bayan Alman 4 kişi olduğuna
göre probleme uygun Venn şeması çizerek her bir grubun sayısını
bulunuz.
A={2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, ..., n} kümesi doğal sayılardan tam kare
olanların atılmasıyla elde edilmiştir.s(A)=2005 ise n kaçtır?

--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..

[tmoz:384998] sayı

6^11=36a797056 ise a=?

a ve b poz. tams.
obeb(a,b)/okek(a,b)=1/6 ise a+b toplamı hang. olamaz?
35 24 21 15 14


--
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz.
İlgili kişiye özelden bildiriniz. *Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz. * Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim
formatları kullanmalısınız. * Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız. * Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. BÜYÜK harflerle başlık yazmayınız. * Tartışma mesajları dışında, beğendiğiniz veya beğenmediğiniz paylaşım, duyuru mesajlarında polemik yapmayınız. Şikayetinizi gurup yöneticisine iletiniz..