Sayın hocam bir öğretmenin tek başına yeni müfredatı uygulayabilme
lüksü yoktur. Öğretmenler arasında birlik bozulduğu için yardımcı
yayın kurumlarında çalışan arkadaşlarımız da hangi seçeneğe göre yayın
hazırlayacaklarını kestiremiyorlar. İki başlı (meb ve ösym) eğitim
öğretim ortamında biz eğitimciler tamamen kararsızlaşmış durumdayız.
Son yapılan üniversite sınavları gösteriyor ki MEB müfredatını çok da
kale almıyor daha çok piyasadaki dersane kökenli yayınları dikkate
alarak sınav hazırlıyorlar. Ortaöğretimde amaç kim ne derse desin
öğrencileri üniversite sınavına hazırlamak olduğuna göre çaresizce
ÖSYM nin çizdiği yolu takip etmek zorunda kalmaya mahkumuz. Onlar da
istikrarlı davranmadığı için ortaöğretim geometri dersi gelecek yıldan
itibaren iyice sevimsiz bir hal almaya başlayacak. Bir seçim yapmak
zorundayız. Yeni yayınlanan 9 ve 10. sınıf programlarını harfiyen
uygulayacak mıyız yoksa 1999 öncesinde olduğu gibi MEB yayınlarını
birer formalite olarak görüp derslerimize piyasadaki dersane
yayınlarına göre mi şekil vereceğiz? Ben de bir çok meslektaşım gibi
tamamen kararsız durumdayım. Bu sıkıntı hem okullarda hem de ara
sınıflara ders verecek dersanelerde yaşanacak. Birliktelik
sağlayabilmemiz için öncelikle karar vermemiz gerekiyor neyi rehber
alacağız?
Her öğrenci etkinlik yaparak istenen kazanımlara sahip olabilecek ama
ösym nin sınavlarına hazırlanmış olmayacaklar. Zaman ile yarışmak
zorunda olan öğrenci test tekniğini bilmek ve alıştırma yapmak zorunda
olduğuna göre biz eğitimciler enerjimizi neye harcayacağız? Olası
maksimum 72 ders saatimizde hem ösym hem de meb'i nasıl memnun
edeceğiz? Ev ödevleri çözüm olmayacak çünkü hemen hemen tüm ders
öğretmenleri geometride yaşadığımızı yaşıyorlar.
Yeni sistemin başarıyı arttırabilmesi ve uygulanabilir olması için
müfredatın sadeleşmesi gerekiyordu oysa tam zıt bir uygulama ile
karşılaştığımız için çoğumuz ciddi hayal kırıklığı yaşadık. İK hocam
tatile çıktığımız dan beri sayfalarca doküman hazırladım ama
müfredattaki tutarsızlıklar yüzünden hala dahi bir arpa boyu
gidebilmiş değilim. Müfredatı kurtarmak veya düzeltmek hiç mi hiç
kolay görünmüyor. Keşke aklı selim bir yetkili çıkıpta bu karmaşaya
son verip herşeyi düşünerek yeni ve istikrarlı bir programla karşımıza
çıksa. Merak ettiğim birşey daha var acaba talim terbiye kurulu
başkanı atandı mı? Bu günlerde işi sıkı tutan bir başkana eğitimin
ciddi anlamda ihtiyacı var? Eski bakan Hikmet Çelik ne kadar
inanıyordu yaptığı yeniliklere oysa başarısızlığının temel nedeni
neydi acaba? Okullardaki birlik bütünlüğü bozan çeşit çeşit ders
kitapları olmasın sakın? Dersaneler bile ilköğretimde hangi ders
kitabını baz almaları gerektiğini bilemez durumdalar. MEB kendi
yaptığı SBS için hangi ders kitabını baz alıyor acaba? SBS sınavları
işlenen derslerin tekrarından başka birşey olması gerekmiyordu ama
koruyamadılar ve piyasaya ve eski düşünceye döndüler. Sonuç ise ortada
kademeli olarak geri adım.
Köklü bir değişimde başarılı olmak için önce eski müfredatı
sadeleştirmek gerekir.
Başarlı öğrenci kime deniliyor; Öğrenebilen düşünen sorgulayan ve
üretene mi yoksa egzersiz yaparak zamanı kullanmasını bilen
öğrencilere mi?
Dön dolaş bir arpa boyu yol alma!
On 3 Ağustos, 12:56, "ibrahim Kuscuoglu(ogretmen)"
<ikus1...@gmail.com> wrote:
> Demek bu konuda kimsenin söyleyecek ya da herhangi bir fikri yok. Ben bir
> çalışma yapıyorum yakında bunu bir rapor halinde sunacağım o zaman belki
> katkıda bulunan arkadaşlar bulunur.
>
> 02 Ağustos 2010 01:13 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen) <
> ikus1...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
> > indirmeyen arkadaşlar olabilir linki yenileyim.
>
> >http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/modules.php?name=Downloads&d_op=getit...
>
> > 02 Ağustos 2010 01:12 tarihinde ibrahim Kuscuoglu(ogretmen) <
> > ikus1...@gmail.com> yazdı:
>
> > Arkadaşlar daha önce 9 sınıf geometriyi tartışmaya eksik-gediklerini
> >> bulmaya çalışmıştık. yarım kaldı tamamlayamadık. 10 geometri hakkında ise
> >> hemen hemen hiç bir şey yapamadık. Bu konuda fikirleri olan arkadaşların
> >> tartışmaya katılması iyi olacak.
>
> >> --
> >> Matematik gerçeği değil sadece gerçeğin bir resmini yapar.
>
> > --
> > Matematik gerçeği değil sadece gerçeğin bir resmini yapar.
>
> --
> Matematik gerçeği değil sadece gerçeğin bir resmini yapar.- Alıntıyı gizle -
>
> - Alıntıyı göster -
--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilmektedir.
* Kitap yazarları veya yayın sorumlusu arkadaşların piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurmasından memnun oluruz. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap, doküman,... istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına sadece içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanmaya özen gösteriniz.
* Beğenmediğiniz bir mesaj veya paylaşımla ilgili gereksiz polemikler oluşturmayınız. Daha iyisini, daha güzelini örnek teşkil edecek biçimde siz gönderiniz.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj gönderenler gurupta yasaklanır.