21 Aralık 2012 Cuma

[TMOZ:580718] Re: Giden ve Henüz Dönmemiş Olan Dostlarıma

Muharrem hocam, matematik bir dersten ibaret ötesini istesem de herşeyi öğrenciler için yaptığımız bir gerçek. Müfredatlar öğrenciler için hafifleştirildiğinde işimizi tam yaptığımızı düşünerek boş vakitlerimizi geçirebileceğimiz en güzel yer yine burası olacaktır. O kadar çaba ve yorgunluktan sonra neticesi hayal kırıklığı olan sevimsiz bir dönemden geçiyoruz. Müfredatların hafiflemesi ve öğrencilerin proje yapabilecek kadar boş vakitleri olduğunda eminim ki tmozda projelerle ilgili enterasan fikirler uçuşacak ister istemez kendimizi müfredat endişesi yaşamadan bu güzelliğin içinde bulacağız. Bizim boş vakitlerimizi eğlenceli hale getiren şey matematiktir. Boş vakit demek zihnen yorgunluğun az olduğu günler demektir, İnsan enerjim bitti dediğinde bile öğrencilerinin öğrenme keyfini gördüğünüzde tüm yorgunluğunuz bir anda silini veriyor. Onca çaba ardından öğrencilerinizde ki memnuniyetsizlik ne yaparsanız yapın sizin pozitif enerjinizi alıp götürüyor. Bu bakımdan öğretmenlerimizin ara ara uzaklaşması ya da yapılan çalışmalara tepkisiz kalmaları kendi iç dünyalarında yaşadıkları sıkıntılardandır güzide çalışmanız veya diğer arkadaşlarında güzel çalışmalarıyla ilgili değildir diye düşünüyorum. TMOZa gönderilen her çalışma matematik tarihinde kayıtlara geçmeye devam edecektir yıllar sonra o çalışmalarınız birileri tarafından dile getirilmesi ya da kullanılması iligli kişiyi memnun etmeye devam edecektir. Üretilen her yeni çalışmanın isim ve tarihle gönderilmesini tavsiye ediyoruz. Aksi halde bazen küskünlükler de olabiliyor...
 

21 Aralık 2012 Cuma 21:43:30 UTC+2 tarihinde Muharrem Şahin yazdı:
Sevgili Dostlarım;
Biraz kendimi anlatayım.
Belki; siz de kendinizi bulursunuz. 
Burada yaptığım her paylaşımı önce kendim için yapıyorum.
Yaptığımın güzelliğine inanıyorsam,
güzel bir yanımla ortaya çıkmış oluyorum.
Bu güzellikten grubumuzun yararlandığını düşünmek 
beni mutlu ediyor.
Bazen, ilgilenen yokmuş gibi gelebiliyor.
Bazen, insanlar sırtını dönmüş de olabiliyor.
Ama; hiç aldırmıyorum.
Ben, kendi davranışlarıma bakıyorum.
Bir yanlışımı görmüyorsam, 
yanlış davranışları, 
yapanların yanlışları olarak düşünüyorum. 
Arada bir, gülen yüzlerin de muhatabı olmayı
fazladan bir ödül sayıyorum.
Bunlar, verdiklerim için.
Daha önemlisi;
Ben bu ortamdan çok şey kazanıyorum.
Hep soruları cevaplar göründüğüm tartışmalarda bile,
çok şey öğreniyorum.
Kavramlar zihnimde yeniden biçimleniyor.
Ufkum, bakış açım genişliyor.
Son günlerde geçmişi şöyle bir taradım:
Bu ortama girmeden önce 
aklımdan geçirmediğim şeyleri duymuşum;
aklımdan geçirmediğim şeyleri söylemişim.
Kendime, kendimden fazlasını eklemişim.
Birlikte neler de üretmişiz.
Gerçekten; harika bir okuldayız.
Bu okulu daha da yüceltmek,
onunla birlikte daha da yücelmek
tamamen bizim elimizde.
Şunu aklımdan çıkarmıyorum:
Her birimiz tek tek çok küçüğüz.
Ama; el ele verdiğimizde çok büyüğüz.
Burada bulunmayınca;
el ele vermeyi beceremeyince
olabileceğimiz kadar olamayacağımızı düşünüyorum.
Gelin;
Yeniden bir arada olalım.
El ele verelim.
"Biz gelmezsek orası boş kalmaz." diyebilirsiniz.
Doğru tabii.
Ama; sizin yeriniz boş kalır.
Grup olarak; 
biz de olabileceğimiz kadar olamamış oluruz.
Daha, çok şey söylenebilir.
Ama; bu kadarı da yeter.
Sevgiler, saygılar.


--
https://groups.google.com/forum/?hl=tr&fromgroups#!categories/tmoz
 
Tüm üyelerimiz, kendi gönderilerini ve arşivdeki diğer gönderileri etiketleyebilir. TMOZ arşivinden herkesin daha iyi istifade etmesi için her üyemiz yetkilidir. Yeni üyelerin mesajlarını denetleme ve onaylama yetkisi ve görevi her üyenin gruba bir minnet borcudur. Hem mesleki bilgi, hemde mesleki duyuru ve öneriler genel ahlak kurallarına uygun olduğu sürece paylaşılabilir, yine ahlaki ve medeni çerçevede karşıt görüşlerle insanların olaylara bakış açısının gelişmesine katkı sağlanabilir. Öğretmenlik mesleğine yakışır davranıldığı sürece hiçkimse bir başkasının paylaşımlarını, fikirlerini aşağılayamaz fakat medenice eleştirmesi de doğaldır burası kamuya açık bir platform olduğu için takdir ya da eleştiriye açık olduğu dikkate alınmalıdır.
 
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
 

Hiç yorum yok: