11 Aralık 2012 Salı

Re: [TMOZ:577692] Re: 9. sınıf geometri müfredatı (Yeter Artık!)

Hocam,
Ben dersi uğur kurum içi yaprak test üzerinden anlatıyorum. ders akşamı hemen çözmesi için biltest 9.sınıf yaprak test takımı (4tl.),
Pekistirme için celal hocamın kitabını çözdûrûyorum.

11 Ara 2012 19:10 tarihinde "Engin Acı" <enginaci@gmail.com> yazdı:

Eky hocam amacımız sizi yermek değildi sadece elimdeki kaynakların da yetersiz olduğunu  ifade etmekti.Ancak bu 9. sınıf programına hangi kaynak olursa olsun eksik olur gibi.eksik olmasın istersek ansiklopedi gibi bir şey olması lazımdı.
9. sınıflara geometri şart!Ancak bu hali ile olmaz.Kaş yapayım derken göz çıkarmışlar.inanın 9. sınıf geometriye girmek dahi istemiyorum.
Celal hocamın kitabını bu saatten sonra alsak da öğrenciler için yararlı olacağını sanmıyorum..bildiğiniz 9. sınıfta kullandığınız-bildiğiniz bir YAPRAK TEST var mı?
ancak 3-5 TL ye aldırarak dönemi  kurtarmak niyetindeyim.


11 Aralık 2012 Salı 18:27:22 UTC+2 tarihinde eky yazdı:
Engin hocam, benim yayınladığım doküman konu anlatımlı bir kitap değil, elektronik tahtada ders anlatırken öğrencilerin not tutmasını kolaylaştırmak için hazırlamıştım. 9. sınıf programını 3 sınıfta sıkıntısız işlerken diğer 3 sınıfta aynı verimlilikte işleyemiyoruz. Program ilköğretimde matematik içine serpiştirilmiş geometrinin hatırlatılmasını ve ilave olarak vektör ve birim çemberde trigonometrik oranların verilmesi isteniyor. Temeli iyi olan öğrenciler konuları hatırlıyor fakat program yüklü olduğundan ödev yapmak zorundalar ki bu da iyi öğrencileri bile zaman zaman bunaltıyor. Bu program yayınlandığından beri 4 defa 9. sınıf ders notu hazırladım şimdi en zayıf öğrenciler için 5. defa not hazırlıyorum. Çok zayıf öğrencilere ders anlatmak fayda etmiyor sınıf ortamında basit sorularla kendi kendilerine soru çözmedikleri sürece hiçbir ilerleme gösteremiyorlar. Analitik geometi konuları vektör ile daha kolay ve anlaşılır hale geldiği için vektörler konusu önemli ve kıymetli bir konu fakat 9. sınıf programı zaten yüklü olduğundan sıkıntılara neden oluyor Matematik programlarının hepsi sil baştan yazılıyormuş temennimiz bu karmaşanın fazla gecikmeden düzelmesidir. Analitik geometrinin mantığını kavrayan öğrencinin hiçbir formüle ihtiyacı yoktur. Temeli zayıf, işlem kabiliyeti olmayan öğrenciler geçer not alabilmek için formül ezberleyerek ancak günü kurtarabilecekleri kadar çalışırlar. Bu sistem o öğrencileri yok saydığı için sistemde sorun yok, sisteme ayak uyduramayanlar vardır.(!?)
 

11 Aralık 2012 Salı 11:01:47 UTC+2 tarihinde Engin Acı yazdı:
Ben bu müfredattan gram anlamadım.neresine baksan ne yapsam olmuyor.her şeyi vermeye çalışığ hiçbir şey verilmiyor.bir vektörler konusu var oturup çalışıp anlayım öğrenciye anlatayım diyorum eğitim hayatımda vektörleri sadece lisedeki fizik dersinde gördüm ve geometriyle hiçbir ilgisi olmayacak şekilde..
artık öğrencilere bu ders için verimli olamayacağıma inanıyorum.ders kitabı demeyin o evlere şenlik..
yeter artık! ya hizmetiçi eğitim versinler anlayanlar beim gibi anlamayanlara anlatsınlar ya da ..
bazı arkadaşlar "aman sende beceremiyorsun heralde.çalış öğren.tembel olma.." gibi düşünebilirler..öyle düşünenlerden bir kaynak bir yol haritası istiyorum.grupta eky hocamın 9. sınıf ders kitabından bahsedilmiş inanın ondan da çözemedim.formüller nerden nasıl gelmiş işin mantığı ne bilemiyorum.
buradaki zümre arkadaşlarımla görüştüm aynıyız..valla geometriden nefret eder oldum..

--
https://groups.google.com/forum/?hl=tr&fromgroups#!categories/tmoz
 
Tüm üyelerimiz, kendi gönderilerini ve arşivdeki diğer gönderileri etiketleyebilir. TMOZ arşivinden herkesin daha iyi istifade etmesi için her üyemiz yetkilidir. Yeni üyelerin mesajlarını denetleme ve onaylama yetkisi ve görevi her üyenin gruba bir minnet borcudur. Hem mesleki bilgi, hemde mesleki duyuru ve öneriler genel ahlak kurallarına uygun olduğu sürece paylaşılabilir, yine ahlaki ve medeni çerçevede karşıt görüşlerle insanların olaylara bakış açısının gelişmesine katkı sağlanabilir. Öğretmenlik mesleğine yakışır davranıldığı sürece hiçkimse bir başkasının paylaşımlarını, fikirlerini aşağılayamaz fakat medenice eleştirmesi de doğaldır burası kamuya açık bir platform olduğu için takdir ya da eleştiriye açık olduğu dikkate alınmalıdır.
 
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
 

--
https://groups.google.com/forum/?hl=tr&fromgroups#!categories/tmoz
 
Tüm üyelerimiz, kendi gönderilerini ve arşivdeki diğer gönderileri etiketleyebilir. TMOZ arşivinden herkesin daha iyi istifade etmesi için her üyemiz yetkilidir. Yeni üyelerin mesajlarını denetleme ve onaylama yetkisi ve görevi her üyenin gruba bir minnet borcudur. Hem mesleki bilgi, hemde mesleki duyuru ve öneriler genel ahlak kurallarına uygun olduğu sürece paylaşılabilir, yine ahlaki ve medeni çerçevede karşıt görüşlerle insanların olaylara bakış açısının gelişmesine katkı sağlanabilir. Öğretmenlik mesleğine yakışır davranıldığı sürece hiçkimse bir başkasının paylaşımlarını, fikirlerini aşağılayamaz fakat medenice eleştirmesi de doğaldır burası kamuya açık bir platform olduğu için takdir ya da eleştiriye açık olduğu dikkate alınmalıdır.
 
http://www.facebook.com/groups/358210690921074/
 
 

Hiç yorum yok: