25 Ekim 2012 Perşembe

[TMOZ:561504] Re: öğrenci kaynaklı olasılık

Haklısın hocam,
benim kafa orta noktada kaldığından bunaldım.
Bu durumda Deniz hocanın yaptığı çözüme benzer bir çözüm gelecektir.
İşlem hatası yoksa (1+ln2)/4 oluyor.

On 26 Ekim, 00:57, Hüseyin Dağhan <hadag...@gmail.com> wrote:
> Neden Barış hocam.
> a+0+b=1 olacak biçimde farklı a ve b değerleri gelebilir diye düşünüyorum.
> Daha basit bir soruyu ele alalım.
> Eşkenar üçgen düzlemde sabit dururken taban kenarına paralel doğrular
> çizelim.
> Bu doğruların eşit iki alana ayırma olasılığı yine sıfırdır.
> Ama üçgensel bölgenin alanının dörtgensel bölgenin alanından küçük olma
> olasılığı 1/Kök2  dir.
> Biraz daha düşünelim.
>
> 26 Ekim 2012 Cuma 00:39:36 UTC+3 tarihinde Barış Demir yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > Hüseyin hocam,
> > ben bu soruyu yazıp göndermeden silmiştim:) Bir an heyecanlanmıştım şu
> > bizim hiperbollerin arasındaki bölge felan diye:)
> > Oysa eşit olma olasığı 0 olan bu durumda eşit olasılıkla üçgen veya
> > dörtgensel bölge büyük olacaktır. Yani 1/2 dir.
>
> > On 25 Ekim, 23:50, Hüseyin Dağhan <hadag...@gmail.com> wrote:
> > > Başlıktaki sorunun çağrıştırdığı şu soruyu paylaşayım.
> > > Ne zamandır yazacağım, malum bayram telaşı .
> > > Eşkenar üçgensel bölge, herhangi iki kenarından seçilen iki noktayı
> > > birleştiren bir doğru parçası ile biri dörtgensel , diğeri üçgensel 2
> > > bölgeye ayırılıyor.
> > > Dörtgensel bölgenin alanının üçgensel bölgenin alanından büyük olma
> > > olasılığı kaçtır?
> > > Saygılarımla

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: