15 Ağustos 2012 Çarşamba

[TMOZ:540177] Re: Genç Öğretmenlerime - Matematik öğretimi üzerine

Ben Yılmaz hocamın  "her yerde, her öğrenciye ispatta olmaz, ispatsız matematikte olmaz" sözüne katılıyorum. Değerli hocalarım benim sizin kadar deneyimim yok, 5yıllık bir dersane öğretmeniyim, milli eğitimde hiç çalışmadım, en son eğitim fakültesinde bu öğretim tekniklerini vs öğrendim, ve öğrendiğim şeylerin %90 ını uygulayamıyorum. Neyse, konumuz o değil, Gelelim ispata...Bence de her öğrenciye ispat olmaz, ha tamam en temel şeyler öğretilir, meraklı öğrenciye ise istediğiniz kadar yükleme yapabilirsiniz, ama merakı ilgisi olmayan adama, ben ne verebilirim ki?
Herşeyi  sebebiyle ispatıyla öğrenmek, tabiki kalıcı olur, yani bir aritmetik dizinin formülünü ezberlemenin hiç bir anlamı yok, çocuğa yolunu göstersek, nerden geldiğini göstersek evet yetiyor, ama bunu maalesef genelleyebileceğime kesinlikle inanmıyorum. Bence herkes herşeyi öğrenmek zorunda değil, herkes kendine gerekli olanı, yada kullanacağı şeyi öğrenmeli, tıpkı bir meslek liseli öğrenciye Mat-2 ile ilgili herhangi bir ispatın gereksiz olduğu gibi, öğrense ne, öğrenmese ne...
Ama hepiniz de çok iyi biliyorsunuz ki, müfredat yığınla gereksiz matematik  ve fen bilgisi ile dolu, herşeyi öğretebilmek, herşeyi tam öğrenebilmek çok zor.
Biz de ünv sınavına hazırlanırken, mat-2 hiç görmedik, ispat hiç görmedik, eğt fakültesine gittiğimizde ne gördüysek gördük, ispatı da sebebi de, ama o orda kaldı, başka bir bölüme giden bir arkadaşım bunların kenarından bile geçmedi, e şimdi sorun şu, herkes her bilgiyi kullanmayacağına göre, herkese herşeyi öğretmenin , ızdırap olmanın bir anlamı var mı, bence yok, hiç gereği yok.. Zaten öğrencilere acıyorum,itiraf edeyim ki bende birçok şeyi gereksiz yere öğrettiğimizi düşünüyorum, kafaları bin oluyor bi sürü gereksiz bilgi ile...Evet yanlış düşündüğümü söyleyeceksiniz ama bence öyle.. Biz ispat göstersek, fizikçi ispat gösterse ,kimyacı gösterse, o çocuğun halini düşünemiyorum, kesinlikle biliyorum ki, okuldan soğuyacak...Bu kadar detay olacağına bence, tüm müfredatları adam akıllı hafifletsek, bence çok daha iyi olur diye düşünüyorum...Zaten meb yırtınsa da, sistem davranışçı eğitimden yapılandırmacılığa da geçse, konu miktarına ve günden güne artan sıfır km çocukların durumuna bakılırsa, çok da ileri gidilmemiş diye düşünüyorum...

--
--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...
 
EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
 
YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
 
http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
 
 
 

Hiç yorum yok: