24 Aralık 2011 Cumartesi

[TMOZ:479749] Re: PARABOL

Merhabalar,

Objektif olarak bakarak, acaba size bir kare çizseler ve "bu kare
midir?" "Öyle midir?", hatta üstüne "karenin tanımını verir misiniz?
diye sorsalar ne düşünürdünüz? Bana sorsalar karşımdakinin ilgili
konuyu anlayamadığını, nihayetinde konuyu bilmediğini düşünürdüm.
Bende sizin yazdığınız mesaja göre, konuyu anlamadığınızı zannettim
sonra profilinize bakınca bu grupta aktif eski bir üye olduğunuzu fark
ettim. Burada herkes bir şeyler paylaşıyor hepsi doğru cevaplar
mıdır?

Herkesin hata yapma ihtimali vardır.
Ben bazı üstatlarımızın hatalı ifadelerde bulunduğunu görüyorum, ancak
anlayışla karşılayıp, kendi kanıtladığım geçerliliği olan doğrumu
yazıyorum.
Yergiden uzak bir tartışma olmasını çok isterdim.
Soruya yaklaşım olarak, tamamlayıcı olsaydınız keşke.
Benim bakış açım böyle tabi ki de.
Ben, yorumumun eksik olduğunu kabul ediyorum.
Uyarınız için teşekkürler M. Şah Ekin Hocam.

İyi çalışmalar.


On 24 Aralık, 14:59, M.Şah EKİN <mseki...@gmail.com> wrote:
> Merhabalar Ali hocam...
> y=x^2  ve y=(x-1)^2  parabollerinin  ortak  noktası olduğu açık.Sizin
> yorumunuza göre varsa bu teğet  noktası olmalıdır .Öylemidir?.Birde teğet
> olma ile kesişme aynı şeylermi bunu izah ederseniz sevinirim...
> saygılar
>
> 24 Aralık 2011 14:48 tarihinde probleman <ali.konur...@gmail.com> yazdı:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > İki parabol ya iki noktada kesişir ya da tek bir noktada (yani bir
> > birine teğet olarak) kesişir.
>
> > Neden diyeceksiniz, çünkü iki parabolün oratak çözümünden elde edilen
> > ikinci dereceden denklemin kökleri ya iki farklı reel sayı, ya aynı
> > iki  reel sayı ya da iki kompleks sayı(birbirlerinin eşleneği)
> > olacaktır.
>
> > Eğer kompleks ise kökler bu onların hiç kesişmediğini gösterir.
>
> > Eğer ortak denklemin köklerinden iki farklı reel sayı elde ediyorsak,
> > bu iki parabol iki noktada kesişmektedir.
>
> > En son olarak ta ortak denklemin kökleri çakışık iki kök ise bu iki
> > parabol tek bir noktada kesişir ve bu noktada birbirlerine
> > teğettirler.
>
> > Şimdi sizin sorunuza dönecek olursak, iki parabolün tek bir noktada
> > kesişmesi sadece bu iki parabolün teğet olduklarını göstermektedir.
> > Ortak parabol denkleminin diskriminantının sıfır olması gerekir.
>
> > İyi çalışmalar.
>
> > On 23 Aralık, 20:20, ayelden <ayhan...@gmail.com> wrote:
> > > İki parabolün tek bir noktada kesişmesi ( teğet olma durumu hariç)
> > > nasıl yorumlanabilir.SAYGILAR.
>
> > --
> > Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek
> > mesajlardan kaçınalım lütfen...
>
> > EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...
>
> > YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...
>
> >http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf
>
> --
>
> KOLAY diye birşey, ZOR diye hiçbirşey yoktur...

--
Yanlış anlaşılmalara ve polemik oluşturacak durumlara meydan verecek mesajlardan kaçınalım lütfen...

EKLEDİĞİNİZ RESİMLERİN BOYUTLARINA LÜTFEN DİKKAT EDİNİZ!!!...

YOLLADIĞINIZ MESAJLARA LÜTFEN KONU BAŞLIĞI YAZINIZ!!!...

http://www.facebook.com/pages/Matematik-Geometri/150709609688?ref=mf

Hiç yorum yok: