koymaması gereken şeyi kitaba koyan yazarın bu konuda rahatsızlık
duyması gerekiyor''
Sayın arkadaşlarım;
Yukarıdaki Doğrunun ve düzlemin, düzlemi ve uzayı parçalara ayırması ile ilgili ek yalnızca bilgi olması açısından gönderilmiştir. Bunun dışında konunun müfredatla ilgili olup olmadığı konusunda fikir yürütmedim.
Matematik Vadisi YGS Matematik kitabı dışında MEB veya herhangi bir yayınevine kitap yazma gibi bir uğraşım da olmadı. Sadece zümrede arkadaşlarla bilgi paylaşımı amaçlı yazışıyorum.
Bu arada özellikle değişen müfredat proğramları konusunda hassas davranılması istenirken okullarda ve dersanelerde birtakım öğretmen arkadaşların soruları ne kadar zorlaştırırsak matematiği o denli zenginleştirmiş oluruz zihniyeti içinde olduklarını üzülerek izliyorum. Diğer taraftan en az kullanılan teoremlerle çözülebilecek soruları soran ve çözen bir takım öğretmenlerin, o teoremin nereden geldiğini ve ispatını bilmedikleri ne yazık ki gerçektir.
Doğrunun aynı tarafında bulunan iki noktayı doğru üzerindeki bir noktayla birleştirdiklerinde oluşan doğru parçalarının uzunlukları toplamının en küçük olması için ne yapılması gerektiğini bilen fakat bunun üçgende kenar eşitsizliklerinden geldiğini bilmeyen pek çok kişi ile bizzat karşılaştığımı da belirtmek isterim.
Özellikle soru yazmak, konu anlatımı yapmak özen ve bilgi gerektirir.
Ben yazdım, karşımdaki kişi anlar zihniyeti üzgünüm oldukça yaygın. Piyasada onlarca kitap ve binlerce soru dolanmakta.
Öncelikle Müfredat proğramına uygun olması, hangi konuların ne kadar anlatılıp anlatılmayacağı önemlidir.
Diğer taraftan kullanılan dil, verilen örnekler özenle seçilmelidir. v.b, v.b, v.b
Saygılarımla
14 Ekim 2010 19:36 tarihinde Barış yaylı <barisyayli61@gmail.com> yazdı:
Eky Hocama tamamen katılıyorum,Bir örnek geldi aklıma polinomun (x-a) üssü n ile bölümü meselesi, türevle çözüm mesela , ben vermedim 2.kuvvet olunca polinom eşitliği kullandırdım 3.veya çok olursa ilerde çözersiniz dedim! Ama bazıları ısrarla basit de olsa türev anlatıyor..
14 Ekim 2010 18:54 tarihinde talebe <oguzozer2@gmail.com> yazdı:
müsadenizle ben alkışlamak istiyorum sizi Eyüp hocam
14 Ekim 2010 18:44 tarihinde eky <eky.mat@gmail.com> yazdı:--
Hocam kendinizi mecbur hissetmenize gerek yok, bir beceriksizlik yapıpÖğrencideki ileride öğrencilecek ve yaşanacak heyecanları
koymaması gereken şeyi kitaba koyan yazarın bu konuda rahatsızlık
duyması gerekiyor. Eğitim öğretim sürekli bir süreç dahilinde yapılır
ve bilgiler yeri ve zamanı geldiğinde öğrenciye anlatılır. İleri bir
konuyu öğrenciye anlatmak o kişinin iyi bir öğretmen olduğunu
göstermez.
erkenden köreltiyorlar. Önemsemedikçe iş iyice çığrından çıkıyor ve
bilgi yığınlığından işin keyif alınacak kısmını geçiştirmek zorunda
bırakılıyoruz. Öğrenci sürekli yeni birşey öğrendiği zaman bunalır
düşünün tüm derslerde müthiş bir bilgi bonbardımanı altındaki
öğrenciliğin sevimsizliğini oysa onlar bilgi birikimlerini kullandıkça
derslerden keyif alacaklar, okulu sevecekler, kendi bilgi
birikimleriyle yeni şeyler keşfetmenin keyfini tadacaklar ki mutlu
öğrencilerimiz olsun. Her dersin müfredatı sadeleşmesi gerekiyor hem
de her sınıfta. İlkokul 1. sınıftan itibaren çocuklarınızdan durumu
gözlemlersiniz o kadar gereksiz yoğunlukta bilgi yüklemesi ile
sağlıkları ve dengeleri nasıl bozuluyor bunu gözlerinizle ancak
çocuklarınızda görebiliyorsunuz. Eğitim öğretim hayatı boyunca bu
yoğunluk hiç dur durak bilmeden bilgi bombardımanı devam ediyor ve
netice ise ortada ödev yapmayan, ödev yapmaktan keyif almayan mezun
olduğunda temel bilgilerin hepsinden mahrum çocuklar ve gençler... Dar
bir kapıda zamana karşı yarış verilirken binlercesi ezilip telef
oluyor, altından kıymetli zaman adeta çöpe gidiyor... Hatırlayalım
müfredatlar değişecek çağdaşlacak diyen millli eğitim bakanı ne
diyordu? Müfredatları sadeleştireceğiz. Eğitim öğretimin bugünü şimdi
dünden daha kötü, kötü ne kelime daha vahim. Bilgi yükünü katlamış
müfredatlar ve ders sayısını azaltılmış bir uygulama ile daha şimdiden
dünü eskiyi aratan değişim zinciri. Şimdiden öğretmenlerin yeniliğe
ayak uydurmadığı konusunda serzenişlerle üste çıkmaya çalışıyorlar
oysa yaptıkları değişikliklerle öğretmenlerin ellerini kollarını iyice
bağladılar, öğrenci merkezli olacak dedikleri değişimin tam da
merkezine öğretmeni çivilediler. Gelsin bir tanesi aksini söylesin yok
desin. Biz öğrencileri merkeze almak için değişiklik yaptık desin. Biz
de tek tek ne yaptıklarını ve yaptıklarıyla nelere vesile olduklarını
tek tek yazalım onlara. Ortaöğretim derslerini nasıl daha
akademikleştirdiklerini, nasıl uygulamadan çoluk çocuğu uzaklaştırmış
olduklarını anlatalım onlara...
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
--
http://ahmetelmas.wordpress.com/
www.ahmetelmas.com
ahmetelmas.blogspot.com
matematikdefteri.blogspot.com
http://ahmetelmas-geo-geo-antonio.blogspot.com/
Önemli olan birşeyleri nereden aldığın değil, nereye götürdüğündür.
Jean-Luc Godart
Sevmek yetmez, sevdirmek gerek !
Bilmek yetmez, öğretmek gerek !
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder