23 Eylül 2010 Perşembe

RE: [tmoz:361242] 10 geometri programı ne kazandırır

Hocam benimde kafamı kurcalıyor. Mesela öklid’in postulatlarıyla ilgili nasıl soru sorulabilir. Bu zamana kadar anlattığım geometriden tamamen farklı bir geometri yaklaşımı. Bunlarla ilgili dediğiniz gibi sınavda nasıl soru soracaklar. İlk hafta çocuklara sordum. Postulat nedir diye. Hiçbirisi bu kelimeyi duymamış. (belki benim de araştırmamam ama) ben de yeni duydum bu kelimeyi. Neyse size katılıyorum hocam. Ama inşallah iyi olur… hayırlısı olsun.. ne diyelim. Karar verme konumunda değiliz.

 

From: tmoz@googlegroups.com [mailto:tmoz@googlegroups.com] On Behalf Of a çakır
Sent: Wednesday, September 22, 2010 9:51 PM
To: tmoz@googlegroups.com
Subject: [tmoz:361047] 10 geometri programı ne kazandırır

 

daha ilk haftadan öğrencilerin "hocam bunları neden görüyoruz" sorularına muhatap oldum.. ki bence haklılar.. Bilmiyorum programı savunan var mı.. Neden böyle değişikliğe gittiler.

Bu programın devamı 11 ve 12 nasıl olacak çok merak ediyorum programı nereye bağlayacaklar.. Acaba sadece 10 . sınıfı düşünüp gelecek sene programa bakarız diye mi düşünüyorlar.. Mesela doğru parçaları ile desen oluşturma ne işe yarar.. Gerçi herhangi bir zor üçgen sorusunu çözmek de ne işe yarar diyenler olabilir ama en azından düşündürüyor..Bir de bu programa ne kadar öğretmen uyacak daha okulauna 10 geometri kitabının gelip gelmediğinden haberi olmayan öğretmenlerin olduğu bi kurumda çaılşıyoruz.sözüm meclisten dışarı. ki programı inceleyip ona göre anlatacaklarını hiç düşünmüyorum..Bununla birlikte ne kadar müfredata baksam da çıkmış olan kitapları incelesemde daha neyi ne kadar anlatmam gerektiğine hala karar veremiyorum..İspat biçimlerini anlatmak saçma geliyor.. Bu güne kadar yöntemler üzerinde dururken şekilcilikle uğraşmak çok saçma geliyor.. Bu anlatacaklarımızın ygs ya da lys de nasıl soru haline getireleceği merak uyandırıyor .. ayrıca müfredat değişimine uymak adına çıkarılmış kitaplar dan esen kartopu ve fdd inceleme fırsatım oldu fdd yi hazırlayanlar hiç mi programa bakmadılar ..hiç mi hiç programla ilgisi olmayacak şekilde hazırlanmış..daha ilk üniteden esen de müfredatta olmayan bölümler eklenmiş..kartopu müfredata uyumlu ama oradaki konuyu nasıl anlatacağız ..kısacası müfredat canımı çok sıktı belki alışması zor oalcak ama alışamk ta istemiyorum..Öğrenciye gerçekten bi katkısı olacağını düşünsem sınav dışında severek anlatacağım ama..kendimi inandıramadım faydalı bi proram olduğuna..Kusura bakmayın rahatsızlık verdiysem ..Herkese iyi çalışmalar..

--
* Tmoz üyeliği için gmail kullanmanız önerilir.
* Google DNS numaraları: 8.8.8.8 / 8.8.4.4
* Kitap yazarları veya yayın sorumluları piyasaya çıkardıkları yeni kitaplarını tmozda duyurması faydalıdır. Aynı yayının sık sık afişe edilmemesi gerekmektedir.
* Kitap istekleri için kişisel bilgilerinizi guruba göndermeyiniz. İlgili kişiye özelden bildiriniz. Sahibinin izni olmadan taranmış kitaplar göndermeyiniz.
* Soru veya çözümler için jpg, gif, png gibi sıkıştırılmış resim formatları kullanmalısınız.
* Haklı veya haksız hiçbir nedenle kişisel hakaretlerde bulunmayınız.
* Sorumluluğunu almayacağınız hiçbir mesaj göndermeyiniz.
* Konu başlığına içerik tanımlayıcı kısa bir ifade yazınız. Küçük harf kullanınız.
* Beğenmediğiniz bir mesajla ilgili polemikler oluşturmayınız.
* Spam mail veya rahatsızlık boyutunda mesaj göndermeyiniz.

Hiç yorum yok: